zassy☆ Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 babyen min er 2 mnd og har vært så tett i nesa, særlig om nettene, den siste uka ca, jeg drypper i morsmelk og det hjelper litt, men hun er fortsatt tett, ekkelt på natta for høres ut som hun sliter med å puste. Burde jeg kontakte lege eller er det bare normalt tro? Noe annet jeg kan gjøre? Kan hun ha for lite klær på om natta? Har bare pysjen på henne..
Nimas Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Hei Zassy Jeg har en liten knøtt som ble født i uke 34+4, 14 dager gammel klarte jeg å smitte han med forkjølelse. Vi var da på neo ennå, og fikk noen ekstra dager der pga feber. Men altså den tette nesa har han slitt med i ca 14 dager og er endelig på bedringens vei. Sykehuset anbefalte saltvann eller morsmelk og dette løste jo forsåvidt opp snørret, men det surklet og plaget han fortsatt. Jeg kan bare ikke få skryte nok av Otribaby nesesuger og engangsrefiler. Dette kan du kjøpe på apoteket. www.otribaby.no kan du se mer. Har babyen feber, eller bare tett? Det legen sa til meg på spørsmål om når jeg skulle bli bekymret iforhold til forkjølelsen var om allmenntilstanden var dårlig, at babyen slet med pusten (kroppen jobber ekstra hardt,og at det kom surklelyder fra brystet). Det skader jo uannsett ikke å ta en telefon om du er usikker. Dette med for varmt eller kaldt synes jeg virkelig er kjempe vanskelig selv !
zassy☆ Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2011 Takk for svar Nimas Ja det er vel allmennformen jeg bør se på, hun virker som vanlig egentlig..har skreket en del mer i det siste, men vet ikke om det er tilfeldig, hmm..virker ikke som hun har feber, men kanskje jeg skal sjekke ved neste skift. kan jo bare være en liten forkjølelse, hun nyser i blant også. Skal forsette å dryppe morsmelk og hvis det ikke blir bedre skal jeg prøve det du tipset om Kan jo gå innom helsestasjonen på mandag også hvis det ikke blir bedre. Det med påkledning er vanskelig ja, når jeg samsover med henne blir hun jo så utrolig varm også så vil ikke ta på for mye heller. Får vel bare prøve meg fram
min<3 Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg tok med min lille på hs da han var bare noen uker fordi han også var så tett i nesa,snøftet og snorket. Lagde det levenet spess om natta. Jeg syntes det var helt grusomt og høre på. Legen på hs sa bare at det var helt vanlig fordi pusterøret er så trangt på små babyer. han foreslo også morsmelk og saltvannspray,men mest før han skulle spise egentlig. Hjalp jo litt på prolblemet,men det hjalp mere og høre at det var helt normalt og kom til å gå seg til. Nå er han 4mnd og ikke sånn i det hele tatt,han ble sånn da vi begge var forkjølet,det er jo helt naturlig. Og jeg er helt enig,det nesesuget er kjempe bra.
zassy☆ Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2011 Fint å høre at legen på hs sa at det var helt vanlig. Hun har vært veldig tett i dag og er plaget av dette, har sprayet med saltvannsspray noen ganger nå og tror det hjelper litt, er spent på natta, det er jo da det er verst. Har hevet madrassen i vugga også. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå