Gå til innhold

Ang den natt melka.. Hjelp dere som har avvendt..

Anbefalte innlegg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her er guttungen snart 8 månder, og han har fortsatt en flaske melk på natt.. Har prøvd å avvenne med å gi vann bare, men det hjelper ikke, da ender det opp med at han våkner hver 30 min for ny flaske, holdt på med dette i 1 uke før vi så det som tapt sak. Prøvd både kropstemprert og noe kaldere vann. Men han gir seg ikke før ha får melka si..

Vet ikke helt jeg, så spør dere om dere har andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tilby noe i det hele tatt? Evt vann på tutekopp i stedet for flaske?

Spiser han nok på dagtid slik at han er mett nok?

Gjest Madolyn
Skrevet

Har du prøvd å gradvis ha mindre og mindre mme-pulver i melkeflaska? Leste her om ei anna mor som hadde gjort det og fått nattavvendt lett som bare det.. Vet det ikke er så enkelt for de fleste, men kanskje verdt et forsøk? :)

Skrevet

Jeg har nettopp avvent jenta mi fra nattpupp, og brukte 2 uker! Mulig du må være litt mer tålmodig. Når du først har begynt, så ikke gi deg, for da "vinner" jo lille tassen :) Vi gikk fra en og to nattamminger, til helt stopp, for det var tydelig at hun bare brukte puppen som kos. Smatta i 2 min før hun sovna igjen. De første nettene var hun kosete og sutra ikke noe. Vi måtte bare sitte inne på rommet, putte i tutten og kose litt med hendene. Så etter en uke begynte hun å skrike og bære seg - kunne vare i opp til 2t !! Rundt 10. dagen sov hun helt rundt, uten ett pip! Hurra! Jeg ble sjokka når jeg våkna, trodde noe var galt. Hehe.. Så var det et par netter der hun våkna og det holdt å gi tutt og gå ut igjen. Og nå sover hun fra 7 til 6-7 igjen. Skulle ønske hun kunne sove litt lenger, men får se om det går seg til.

Vi tror at vi var for snille med henne de første nettene, da hun fikk kos og vi satt inne med henne. De siste nettene da vi bare gikk inn og ga tutt og så ut igjen, lot henne gråte litt, inn for å gi tutt igjen osv, var da det fort gikk over og hun sov rundt til slutt. Virker litt hardt kanskje, men barnet må forstå at det skal sove, ikke være våken og få noen form for "belønning". Lykke til!!

Skrevet

Prøvde i to netter å ikke tilby noe, og da endte det med hyling så og si hele natta. Sovnet innimellom av utslitthet, men resten av tiden brukte han på å hyle..

Han spiser en posjon grøt morgen og kveld, og drikker 210 ml mme til, ca 1/3 banan eller annen frukt mellom frokst og middag, også spiser han et halvt middagsglass (stort) til middag, med 210 ml mme, så han får jo mer enn nok mat på dag, hører på gråten på natt at det ikke er "sulten skriket" han bruker.. Men om han ikke får melk har vi det gåent resten av natta :-/ Bruker ikke tutkopp vi da, han drikker fra vanlig plastkopp, og har gitt det på natt også, men det dytter han bare unna seg og hyler videre.. Hørt med helsesøstra, men hun hadde ikke flere tips å gi..

Blir slitsomt med avvenningen, da samboeren må opp kl 5 på morgenen for å dra på jobb, så prøver å ikke la gutten gråte for lenge.. Vil gjerne ha han pårommet vårt en stund til, men starter å lure på om løsningen er å flytte han inn på eget rom..

Skrevet

Det er testet ut, de siste dagene har han fått en halv skje nan i 200 ml, og det hjelper ikke, han sier seg fornøyd bare det er det minste smak av mme :-/

Skrevet

Vel, nå har vi holdt på med avvenning i snart 2 månder.. Eller, jeg har, samboeren jobber for fullt, så han må nesten bare få sove på natten..

Han sover inne hos oss, da barnerommet ikke er ferdig, jeg er utslitt gravid, og samboeren er utslitt av jobben, så vi har ikke stort av energi å ordne med barnerom.. Men starter å lure på om det er eneste løsningen..

Han har overnattet hos min mor, og da har han sovet på eget rom, da sover han fint 11 timer i strekk, uten å trenge mat..

Ser ut til at jeg finner løsningen selv her nå.. Hadde jeg barevist hvordan vi skal få det rommet ferdig fortest mulig :-/

Skrevet

Spør noen venner eller familie om hjelp? Det er forskjell på desperat bønn om hjelp til å fikse barnerom og på å spørre om generell hjelp til å pusse opp huset :)

Enig i at det høres ut som barnerom kan funke her, og når nybabyen kommer så er det vel litt tungvindt å ha begge to inne hos dere?

Alternativt kan du og evt sambo legge dere på flatseng på barnerommet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...