Gå til innhold

Fortsatt gravidmage, 2 mnd etter fødsel! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen min vil altså IKKE skrumpe inn etter fødsel, i det hele tatt. Og nå begynner jeg bli mektig lei! :-(

Én ting er å se gravid ut når man faktisk er gravid, noe annet er det å se gravid ut når bebisen kom ut for flere måneder siden. Da er man veldig innstilt på å være ferdig med den fasen og forhåpentligvis snart komme seg inn i de gamle klærne sine igjen.

Men neida. Må fortsatt bruke mammaklær og ser ordentlig gravid ut enda. Sånn cirka 5 mnd på vei. Det er liksom ikke snakk om en slunken eks-gravidmage litt over beltet. Men en diger mage, med litt myk puff på midten og stram hud, fra rett under ribbeina og ned til beltet. Umulig å ikke få øye på, liksom. Den henger ikke og slenger, men strutter rett frem.

Hadde besøk av min lille niese på 4 år i går og hun stanset i døråpningen da hun fikk se tanta si, stirret storøyd og sa: "Skal dere ha en baby til??" Sukk.... Og det er IKKE bare fra små barn og fulle folk man får høre det, altså. Men naboer, bekjente osv. Kan de ikke bare holde kjeft? Jeg jobber med saken!

Jogger foreløpig 5 km 3-4 ganger i uka, tar mageøvelser og diverse, i tillegg til vanlige bekkenbunnsøvelser, men ingenting skjer. Er blitt flink med kostholdet også. Ikke noe godis eller brus på ukedagene. Men nå har jeg ikke løpt og tatt mageøvelser mer enn i et par uker, da. Vet at jeg bare må ta tida til hjelp, men likevel... Såååååå utålmodig etter resultater! Sååååå lei!

Tar hengemage, rosinmage eller hva som helst, når som helst, bare jeg blir kvitt denne digre gravidmagen. Synes det er ekstra tungt siden jeg var normalt slank før svangerskapet og ikke er vant til å være rund rundt livet eller magen. Hadde midjemål på 68 cm før svangerskapet. Nå er det på 84 cm (rett under ribbeina). Mens den fordømte magen er på 96 cm....

Flere som sliter med det samme eller som har noen trøstens ord?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo....! Må legge til enda en frustrerende ting: etter at jeg begynte trene og være flink med kostholdet har jeg gått opp 2 kilo!!! Urettferdig! :-(

Aaaaaarrrgh!!

Gjest Madolyn
Skrevet

Høres utrulig urettferdig ut at ei som løper 2 mil i uka og trener mage- og bekkenøvelser (du må ha en utrulig snill og rolig baby som har energi til alt dette forresten), og som spiser sunt hele uka, skal slite med gravidmage :( Hva sa legen din på 6 ukers kontrollen; har livmoren trukket seg skikkelig sammen igjen?

Du må nok bare ta tida til hjelp ja, skjønner det er irriterende og sårende når andre trur du er gravid igjen allerede :(

Skrevet

Ja, urettferdig! :-(

Eller nei, kanskje ikke.... For jeg HAR en veldig snill og rolig baby, som bare sover og gurgler og knapt skriker. Og svangerskapet gikk også lett som en plett. Så jeg tror noen har bestemt seg for at dette er måten jeg skal "få igjen" på... :-/ Noe må jeg også slite med, liksom.

Da vi var på 6-ukers kontroll sjekket legen bare babyen. Ikke meg. Så må bestille time hos fastlege for min egen sjekk. Men går ikke til han vanligvis med gynekologiske ting. Har en egen gynekolog til slike ting. Men hun er langtidssykemeldt... Så har liksom ikke fått ut finger'n med å finne en ny osv. osv.

Skrevet

jeg har ikke gjort noe fysisk aktivitet, og det er først nå nesten 1 år etter fødsel at jeg er tilbake i min idealvekt. Har ikke gjort noe bevisst for å slanke meg, gikk også opp i vekt en periode, men hadde DET søtsuget og fråtset i kaker og sjokolade.

Så mitt råd er vel egentlig bare å ta tiden til hjelp og la det gå seg til, ja såfremst du ikke har det supertravelt med å komme inn i bikinien :)

Skrevet

2 måneder er jo ikke lang tid i det hele tatt! Jeg så også gravid ut på det tidspunktet! Selv har jeg fortsatt noen kilo å bli kvitt (nærmere bestemt ca. 5), 11 måneder etter fødsel, men i og med at jeg har elendig selvdisiplin når det kommer til mat, så satser jeg foreløpig på litt vide topper... :-)

Skrevet

Forstår frustrasjonen din siden du faktisk trener så mye og er så flink med kostholdet ditt! Men tro rdu bare må være litt tålmodig. Jeg har også trent mye siden 6-ukers kontroll, er 5 mnd etter fødsel nå, og har fremdeles en god kul på magen dessverre... Tror det er muskulaturen som er strekt så veldig, så det tar tid å stramme det opp igjen. For min del virker det ikke som det er så mye fett, men heller magen som er skjøvet ut på et vis.... Jeg synes også det er ubehagelig, da jeg her vant til å ha en flat mage..!

Noen blir faktisk aldri helt kvitt denne magen, men så målbevisst som du høres ut, så tror jeg nok du får den bort etterhvert. Det sies jo at det tar like lang tid som svangerskapet å få kroppen tilbake til "normaltilstand" igjen :) så da har du 7 mnd igjen ;)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, damer!

Jeg var forberedt på å fortsatt være over normalvekt en god stund etter fødsel, så det er ikke problemet. Var bare ikke forberedt på å faktisk se gravid ut i flere måneder etter fødsel også.... :-/ Og forventet at magen ville skrumpe inn litt iløpet av 2 måneder liksom. Ikke være like stor hele veien!

Men, men... Får bare smøre meg med enda mer tålmodighet. Og fortsette å trene. Pjuh....

Skrevet

Må bare si: Jøss, så flink du er til å trene og spise sunt!! :)

Skjønner at "gravidmage" er frustrerende..har nok ikke noen mirakelkur å komme med, men vi er hvertfall flere i samme båt! prøver å si til meg selv at jeg tross alt er mamma og det skulle bare mangle at det vises at jeg har født barn. Men er ikke hver dag det hjelper heller. Noen ganger er det bare så bunnløst irriterende, trist og frustrerende å se denne magen og alle de fiine klærne som ikke passer :(

Men du gjør en kjempejobb og 2 mnd er jo faktisk ikke SÅ lang tid. Her har det gått 2,5 mnd og prøver å holde motet oppe :) selv om enkelte dager er tyngre enn andre..

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Kan jeg spørre om du ammer?

Skrevet

Husk at det er vanlig å gå litt opp i vekt når man begynner å trene. Muskler veier mer enn fett, selv om det ser kjipt ut på vekta er det bra for kroppen din :-)

Skrevet

Takk! :-) Og ja, noen dager ER tyngre enn andre vedr. den magen... Isj!

Men idag gleder jeg meg over at jeg gikk NED en halv kilo i helga, til tross for at jeg unnet meg litt godis og brus! :-) Pluss at treninga omsider begynner å merkes i ledd og muskler, på en god måte. Føler meg ikke så stiv og tung lenger når jeg skal gjøre ting i heimen.

Smøre, smøre, smøre med mer tålmodighet! ;-) Og lykke til til deg også!

Skrevet

Sønnen min er 9 mnd og jeg fikk i forrige uke kommentaren: oj, ser du er gravid! Det var ikke gøy. Jeg har også en skikkelig gravidmage, den er liksom ikke slapp men ganske struttende. Familien min har kommentert den lenge, men siden jeg er den eneste som har tatt ks har de skyldt på det. Sikkert derfor liksom ;) Jeg skal straks tilbake på jobb og håper jeg klarer ta av noen kilo da, jeg har så lyst til å kaste gravidbuksene som jeg fremdeles må bruke! Jeg veier 10 kg mer nå enn da jeg ble gravid, de skal bortbortbort!

Skrevet

Litenspire: Nei, jeg ammer ikke lenger. Ammet delvis frem til 4 uker, deretter var det tomt. Har hørt noe greier om at da kan det hende livmoren ikke trekker seg sammen like kjapt, som hvis man ammer. Men nå har det gått snart 10 uker etter fødsel og livmoren bør vel ha trukket seg sammen nå, uansett om man ammer eller ei? Har allerede hatt min første mens og greier.

b-jenta: Ja, vet jo at muskler veier mer enn fett. En liten trøst! :-)

Skrevet

El1: Gravidklær lenge etter at man er gravid er IKKE noe kjekt! Heller ikke gravid-spørsmålene... :-/

Men vi får bare være flinke mammaer og trene og spise sunt.

Lykke til så masse til deg også! :-)

Skrevet

Med førstemann hadde jeg også skikkelig gravidmage i hvert fall i 3 måneder etter fødsel, deretter forsvant den gradvis. Men det positive er at jeg i likhet med deg hele tiden hadde en fast mage, uten løst "hengeskinn". Så når magen var borte var huden stram og fin akkurat som før.

Nå som jeg har fått nr 2 forsvant magen med en gang. 2 uker etter fødsel var den nesten like stram og fin som før, uten hengeskinn denne gangen også. Og jeg har ikke løpt en eneste meter for å oppnå resultater...

Så du får trøste deg med at resultatet sikkert blir veldig bra til slutt i hvert fall. Selv om det er veldig frustrerende undervegs.

Skrevet

Tusen takk! Jeg satser på at da jeg kommer tilbake på jobb blir matvanene bedre, jeg går nok endel hjemme her og spiser... ;) Jeg har gått ned i vekt før ved å spise mindre porsjoner og skal prøve på det nå også, pluss litt sykling også har jeg en jobb hvor jeg står og går hele tiden. Tenker også at siden jeg ikke har et eneste strekkmerke vil jeg ha tilbake den gamle magen min, jeg fortjener det! Hehe. Moro hvis du forteller hvordan det går med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...