venterpå Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Hei! Jeg lurer på om det er noen andre her inne som er ung prøver? Hadde vært koselig å hatt noen andre i samme situasjon å dele litt med underveis. Jeg er 24 år, og min samboer 25 (vi er ikke kjempeunge da, synes egentlig det er helt passe), og vi holder til i Drammen. Har ikke gått på prevansjon de siste 4,5 årene, pga problemer med p-piller og hormoner. Vi har ikke gjort noe for å bli gravid, før de 2 siste mnd. Det vil altså si at jeg er på min 2pp nå, og har vel ca en uke igjen før jeg kan teste, eller mensen kommer.. Noen andre her som er unge prøvere? Fortell litt om deg og ditt da vel!
HOPE08 Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 jeg er 23 år og har en sambo på 24 år vi holder oss på karmøy , jeg har en gutt på 3 år fra før m ett sjeldent syndrom og han har ei jente på 6 år vi vil ha en bebi til for at vi vil ha en sammen og for at vi vil at min skal ha noen og se opp til og vokse etter gutten min på 3 år er like 80 cm og veier 8 kilo han er som en bebi ennå har nettopp lært seg å krype har ennå ikke lært seg å gå ... jeg testet i går og den var neg. så da var vi inn i pp.21
venterpå Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2011 Hei BAE_88 Så koselig at dere har to barn fra før av! Skjønner tankegangen om at din lille sønn kunne trengt noen å se opp til.. Har jobbet endel med syndrom-barn, og skjønner godt hva du mener. pp.21, huff, håper jeg slipper å prøve så lenge, og at spiren snart sitter hos deg, eller- hos oss begge! Får litt angst av å tenke på at jeg ikke har blitt gravid enda selv, at jeg har gått uten prev. i 4 år, hatt regelmessig sex osv. Mange blir jo gravid bare ved å "tenke tanken".. Men vi har "hoppet av i svingen" endel, latt det gå sin gang endel osv. Men kanskje kroppen er mer klar for det nå som vi går inn for det med eggløsningstester, og masse drømmer Lykke til!
HOPE08 Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 vi har også vært uten prev. jeg har ikke brukt det siden jeg kom isammen med han. så det er en stund jeg hadde en stund en hormon som gjorde at jeg ikke fikk eggløsning men nå var d komt tilbake så nå var det påann igjen vi har sex hver dag og kanskje sex flerre ganger til dagen for og ikke miste eggløsningen. men uten hell. noen sier at du ikke skal ha sex hver dag og andre sier at du skal ha sex mest mulig. men jeg har prøvd begge deler nå og ikke noe hell på noen av de. jeg håper du / dere slipper så lang pp. for det blir en frustrasjon over tid og det er ikke bra :S huff ... ønsker deg hvertfall masse lykke til håper dere får det til
venterpå Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2011 Vi har ikke vært så aktive tidligere.. Kanskje hatt sex en gang i uka, og kanskje to hvis jeg har vært obs på el.. Denne gangen slo jeg på stortromma og hadde sex mandag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag. Fredag og lørdag hadde jeg pos. el-test, søndag hadde jeg negativ. Lot da være pga jobb osv. Blir spennende å se nå, siden vi ikke har prøvd så hardt før, og jeg kjenner jo maaange symptomer, meeen- jeg tror nok mye av det er psykisk. Hehe... :-) Har ømme brystvorter, økt sexlyst, og jeg synes plutselig de merkeste ting lukter skikkelig kvalmende... Har feks. aldri hatt noen problem med å rense kattedoen, eller tømme bleiebøtta med tissebleier på jobb, og nå blir jeg kvalm bare av å komme i nærheten av disse.. Hehe.. Men men, alt kan jo være et tegn på andre ting.. Sliten, trøtt, el, mens. Osv osv osv Er jo bare 6-7 dager siden positiv el-test.
Gjest lillemamsi Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Hei unge damer Vet ikke om jeg er "ung nok", er 25 år. Og har testet positivt i dag Jeg har ei datter på 6 år, og en sønn på 1 1/2 år. Dette var pp 4. Jeg er da altså gravid nå. (4-5 uker).Og gleder meg til å dele nyheten med samboer Vil bare fortelle dere at denne mnd her så har jeg tatt solvipect hostesaft, så mulig det faktisk virker på EL. Og jeg har INGEN symptomer på at jeg er gravid! De forige pp så har jeg hatt masse symptomer Uten å vært gravid. Som: ømme bryster, oppblåst, tett neste, tørst, trøtt, urolig mage, mensmurring osv.... Har kommet fram til at det nok bare er mine PMS symptomer! Derfor føler jeg meg så dum nå, hehe. Veldig positiv test, men altså ingen symptomer over hodet ! Ønsker dere lykke til. Og jeg kommer til å henge her litt til før jeg sniker meg over på Gravid.
venterpå Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2011 Hehe... Du er da bare ett år eldre enn meg, så jeg vil da si du er ung! ;-) GRATULERER så masse med positiv test og ny graviditet! Har ikke hørt om noen effekt med Solvipect før, kan du fortelle? Er tett nese et symptom? Jeg våkna gang på gang i natt med tett nese, selvom jeg egentlig ikke er forkjøla Men det var bare sånn at det åpna seg igjen ganske fort.. :-)
Gjest lillemamsi Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 takk takk Solvipect før EL skal visstnok gjøre så du får mer/bedre EL slim.. Du må nesten gooogle det for å lese om det. Hørte om flere prøvere som det hadde funka på. Så da prøvde jeg og vips: gravid Er sikkert bare tilfeldigheter, men ikke noe kan forbli uprøvd. Hehe. For meg er tett nese et symptom, vet om flere som blir tette i nesa ved graviditet. Jeg skal vel gå med tett nese nå i flere mnd Men skal ikke klage, har aldri vært kvalm under svangerskapene. Så da skal jeg tåle å være tett i nesa
Gjest lillemamsi Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Eneste symptomene jeg kan si jeg har nå er: Fryyyser og våknet sulten i dag ! Pleier aldri å få i meg mat før etter kl 09.00. Men i går og i dag så begynnte magen å rumle med en gang jeg sto opp
venterpå Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2011 Tett nese og Solvipect skal herved googles.. ;-) Selvom jeg håper innsatsen rundt el skal ha vært mer enn nok.. Vet at det ofte går mange pp. før man blir gravid, men synes lissom jeg brukte opp min dose på 4,5 år uten prevansjon jeg. Og at derfor kan en liten spire godt sitte nå! Hihi... Sommer-barn hadde vært perfekt! Vi overtar huset vårt også tidlig i sommer, så det kunne ikke passet bedre ! ;-)
HOPE08 Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 ÅÅÅÅÅÅÅH GRATTIS hvor lenge gikk du på hoste saften og hvor ofte tok du det ??? fortell fortell
venterpå Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg måtte bare prøve EL-test jeg... :-/ Leste et sted at den ofte slo ut positiv når det nærmet seg IKM dersom man var gravid.. En uke siden min første pos.el-test, og jeg hadde svakt positiv el-test igjen.. :-/ Noen som forstår seg på sånt?
Gjest lillemamsi Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 Tok en slurk morgen og kveld, og når det passet seg frem til jeg visste (eller trodde) at EL hadde vært Jeg har også brukt en haug med EL test for å sjekke om jeg har vært gravid. De har vært svakt positive alle sammen. Men husk at de fra billigtester.no skal være like sterkt synlig eller sterkere enn kontrollstreken før den er positiv. Kan foresten ta en EL test nå og se hva den sier. Siden nå vet jeg jo at jeg er gravid Så skal jeg rapportere til dere hva den sier nå.
Gjest lillemamsi Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Nå har jeg tatt EL test for å sjekke om den slo ut på graviditeten. Er altså 4 dager over IKM, og har testet pos CB i dag. Det er strips fra billigetester. Den viser sånn som den alltid har gjort hos meg uansett når i mnd jeg har tatt den. Sterk kontrollstrek, svak teststrek... Så min konklusjon er at det ikke funger å bruke EL test for å påvise graviditet (for meg). Lykke til videre :D
Gjest lillemamsi Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Oi OI..dreit meg ut !!! Jeg leste den opp ned !! Haha! RETTELSE: EL stripsen viser veeeldig positiv ! Teststreken er MYE sterkere enn kontrollstreken ! Så JA, det funker !!!
venterpå Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #16 Skrevet 7. oktober 2011 Hihi.. Nå lo jeg litt her ;-) Jeg har tatt el-test som var negativ, så vet at den ikke var det. Den var sånn at halve streken på langs var svak, altså sånn som den var første dagen jeg fikk positiv el-test... Den andre halvdelen var sterk, som kontrollstreken. Det er ikke en test fra billigtester, men en a1 test fra apotek 1. Blir spennende å se om det er noe inni her nå, takk for at du sjekket for meg :-)) Hater den dumme ventetiden! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå