Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 ...frukosten intas 10.30..har gjorts i en vecka! <3 ...du vaknar vid halv åtta som man verkligen hade stått upp i vanligt modus..men väljer att somna om efter amningen... <3 <3 De största bekymringarna man har är att man måste re upp sängarna, sätta på oppvask och vaskemaskin och tänka vilken gåtur man ska gå idag, samt vad man ska ha till middag. :0) Livet är härligt dere!!
Gjest Madolyn Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Skulle gjerne hatt en slik mammapermisjon selv. Her var det 2-3 timers søvn per døgn i månedsvis, en mamma som gråt sine modige tårer hver dag, og ikke minst full isolasjon hjemme pga baby som hylskrek i både vogn og bil. Pappaen smurte brødskiver ferdig til meg og la i kjøleskapet da jeg ikke engang kunne legge fra meg gutten uten at han hylskrek som om jeg hadde lagt ham i en kjele med kokende vann. Nå er Muffin snart 6 mnd, og jeg har fremdeles ikke sovet mer enn 4 timer sammenhengende, og dagene starter kl 05. Elsker min deilige, gode Muffin over alt på jord, og han gir meg mange gleder, men jeg gleder meg til å komme ut i jobb igjen.
jippijegharfødt Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Syns det var mer sånn da jeg fikk førstemann. Da var jeg vant til å sove lenge og hadde ikke et større barn som jeg måtte følge rutinene til. Her starter dagen mellom 6 og 7. Da våkner største barnet og baby rett etterpå. Hvis mannen min står opp først så klarer jeg ikke ligge og dra meg, da må jeg opp og drikke en kopp kaffe. Er nok en morgenfugl. Syns ikke jeg har så veldig god tid heller, for jeg bruker en del tid på å lage mat og å bake. Og så skal baby lekes med, skal gå tur med han så han får sett litt ute, støvsuge, vaske og gjøre klart middag før jeg henter største i barnehagen.. Men ja, det er herlig å være hjemme i permisjon og ha tid til alle disse husmoraktivitetene!
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2011 Hej jenter - prövde laga ett skoj inslag men det blev nog lite missuppfattat! Detta är barn nr2 här och känns som det är mer behageligt denna gången - man vet lite vad man går till! Så att sova 1,5 timme mellan amme ökterna går bättre denna gången än förra - det är ju därför man kan stå upp 10.30 :0) Ha en fin helg!
Billie Jean Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Du vet du har mammapermisjon når: -litt gulp på genseren ikke gjør at du umiddelbart bytter genser, det kommer uansett litt mer gulp på den snart, og så lenge du ikke skal treffe folk er det ikke så nøye... -du unner det litt ekstra fordi du er inne hele dagen og det regner ute. (Her har det regna i ett en uke;) -du lar deg engasjere av TVserier du vanligvis ville skydd som pesten (sover babyen, må man jo slappe av, og day-time-TV får ikke akkurat hjernen til å trimme!) -du tar deg selv i å innbille deg at alle andre mennesker er interessert i detaljer rundt babyens a) søvnrytme matinntak c) avføringsrytme og konsistens -du tror alle endringer i negativ retning er kommet for å bli "Er det SÅNN det skal bli nå da", for så å la hormonene gjøre deg hundre ganger mer fortvilet enn du ellers ville blitt Koselig tråd Lycklig 2 barnsmamma, håper flere vil skrive litt humoristisk rundt det å få baby:) Ha en feiende flott og fargerik dag!
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2011 Hihi konge! Den med mat och avföring kan jag ta mig själv i...herregud vilken bubla man lever i! :0)
min<3 Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har prøvd og time inn formiddagsduppen til tassen,så jeg kan se dr phil:p hehe Jegt har også sagt: er du kosestumpen til mamma til samboeren min når vi hadde lagt oss...haha
Jojo x3 Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Koselig innlegg:-) Man vet man har mammaperm når: -en kan sitte på Dib midt på dagen -en timer soving så en kan få sett Dr.Phil (satt litt på spissen...hehe) -møter den pensjonerte naboen ved postkassestativet hvor begge venter på dagens post -av og til er så trøtt at en ikke husker avtaler fra frokost til middag og må ringe mannen for å spørre hva vi avtalte -har tid til å sortere alle kjøkkenskapene OG holde det ryddig! -holde unna klesvasken slik at det ikke hoper seg opp (jada, jeg er effektiv hvis jeg vil;-)) -nyte finværet ute de dagene det er sol (uten å sitte inne på jobb å ønske seg ut)!
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 ... - når småen er blitt så "stor" at hun ikke sover hele dagen lengre, eller leeenge på morningen (gjeeeesp).. - når jeg var på tur med henne, og hun våknet med et hyl fordi hun var sulten... jaja, fikk sitte meg i en busstopp med puppen ute ved siden av hovedveien og håpe at bussen akkurat hadde gått, og at jeg ikke ble anmeldt for blotting:p - når man ikke skjønner hvorfor "alle" ødelegger tlf sin i ammetåke, også ødelegger jeg min i vaskemaskinen 4 dager etter fødsel... - å kunne skylde på babyen hvis man uheldigvis skulle slippe ut litt luft, haha:p er ikke ofte det skjer da, men man er jo ikke akkurat fast og fin etter en fødsel.. - bekymre seg grønn over et annet menneske 24/7... - å måtte ta 2-3 lurer iløpet av dagen - å ikke sove en hel natt uten å bli vekket x antall ganger ...var de jeg kom på i farten:p
enits40 Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Man vet man har mammaperm når: -man har tørrkokt tåteflasker 7 dager i uka, og observerer at naboene går til innkjøp av nye røykvarslere - man som vanlig har glemt papir, og tørker snørra på baby med bare neven mens man tenker at han er så liten og søt at ingen synes det er rart -man klarer å konsentrere seg hundre prosent om filmen selv om 30 spebarn skriker i setene rundt en, det lukter bæsj av naboen og lyset står på (babykino) -man sender tekstmeldinger til kjente og ukjente hvor det står: Endelig! I dag har han vinket!
Høna08 Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Når man hver dag i en uke har sittet på trappa i strålende høstsol med en kaffekopp i hånda mens babyen har tatt morgenlur og nikket medfølende til alle naboene som går forbi på vei til jobb Da er det digg å være hjemme da! (og da bryr jeg meg ikke om at jeg ikke har sovet mer enn 2 timer sammenhengende de siste 6 mnd, det vet jo ikke naboene, hihi)
Mandelegg Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 ... når man er så mye på facebook at man leter etter "liker"-knappen på innlegg som disse
zassy☆ Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 - man går rundt å nynner på lykkeliten, byssan lull og andre barnesanger dagen lang (våkner med dem på hjernen også!) - Klokken er seks på kvelden og jeg går enda rundt uten å ha gredd håret eller tittet i et speil - man følger med på alle reprisene av diverse "ungkaren"sesonger..jada og dr phil - Det hender du ikke går alene på do, men må ta med babyen hvis hun er veldig urolig...veldig merkelig å holde noen i fanget mens man er på do! - Du dusjer med tilskuer
oslo37 Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 -man har lest alt som står om barns utvikling på hele internett (føles slik) - man gledesstrålende forteller alle man kjenner om at babyen har byttet til en større bleiestørrelse (og ny smokkstørrelse) - man skryter av raping og promping - man vet om alle kafeer i nærområdet der det er plass til barnevogn og stellebord - man tar opp baby på t-banen når han er blid så andre skal smile og si at han er fin - man resignerer og kjøpe en bukse til i størrelsen over den normale når man innser at de gamle buksene ikke kommer til å passe helt enda (men snart altså) - man synes fire timer søvn er luksus - man er veldig opptatt av om "han følger kurven" - man spiser to frokoster (den når baby våkner og den når baby våkner etter første lur og man selv har tatt en dupp) - man han en veske på størrelse med en ishockeybag - man nikker og føler et slags fellesskap til folk med lik vogn - man kjøper en bæresele selv om man egentlig ikke hadde tenkt å være en sånn "bæretype" - man våkner litt for tidlig hver morgen etter alt for lite søvn, tenker "herregud, ikke allerede" - for så å glemme alt når man får verdens bredeste smil
Skoobidoo Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 ... - Du kler på deg etter prinsippet: Hvor lett er det å dra fram puppen i dette antrekket? - Lurer konstant på hvilken ukedag det er - Sovner med sminken på, og tenker dagen etter: Joda, den funker i dag også - Rugger på vogna UTEN babyen oppi (!) - Spør mannen minst hundre ganger per dag: Hvor er mobilen min? - Sovner med den ene hånden oppe i sprinkelsenga, våkner et par timer senere uten følelse i armen (selvsagt). Og må vekke mannen for at han må løfte ut babyen. :-)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 8. oktober 2011 #16 Skrevet 8. oktober 2011 Hmm.. dere har brukt opp de fleste.. ;-) *liker* - Hver gang du går på badet for å skifte bleie, så tråkker du på kurven med skittentøy du har satt frem for å vaske og likevel greier du å glemme det en hel dag! (blir stadig distrahert i løpet av de sekundene det måtte ta å sette frøkna i lekegrinda - teflonhjerne??) - Når du tenker at du kan dusje senere på dagen siden du likevel ikke skal ut i pøseregnet, bare for å få hetta når noen har lyst til å svinge innom uanmeldt (er rett borti veien, kommer om 5 min).. Har jo ikke tid til både dusj og å rydde bort det som flyter på stuebordet :-/ - når du kan nyte synet av en liten jente som leker i lekegrinda flere timer hver dag og som går helt i spinn når pappaen kommer hjem fra jobb :-)
jul_kit89 Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 hihi eksakt min tanke:) å elsker virkelig mammaperm:) denne tråden var herlig en solfylt lørdagsmorgen:) sitter å gråter å ler mens jeg leser å kjenner meg så godt igjen, mens min fantastiske lille engel sover på fanget mitt<3 føler meg som verdens lykkeligste<3<3<3
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #18 Skrevet 8. oktober 2011 ...när man tar flaskan och tänker dricka av den (pumpa melk) istället för kaffe koppen...(!) Najs!
Mini84 Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 Ååååh, jeg elsker sånne tråder! Og så er det så deilig for meg som er førstegangs, å se at så mange av dere har det på samme måte:) .....når jakkelommene er fulle av smokker, gulpekluter, brukt tørkepapir osv. ....når min elskede Bob Dylan-plakat er dekket av lapper med nummeret til legevakt, giftsentralen osv. ....når andre snakker om en fest de gleder seg til, og mitt bidrag i samtalen er å gledestrålende fortelle hvor mye jeg gleder meg til babysang. ....når jeg prøver å vekke babyen som sover i vogna ved hjelp av telepati, sånn at gjestene får se hvor alledeles nyyyyyydelig hun er:) ....når setningene "Hvor gammel er hun/han?" og "De vokser såååå fort" blir gjentatt i det uendelige, hver dag og til helt fremmede mennesker. ....når jeg har konstant munnsår etter å ha bitt meg i leppa hver gang svigermor snakker om hvor lik babyen er pappaen sin, og kan fortelle meg at babyen min ikke er trøtt/sulten, selv om jeg tror det. ....når jeg, uten å tenke meg om to ganger, selger mitt elskede antikke skap for å få plass til lekegrind.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 8. oktober 2011 #20 Skrevet 8. oktober 2011 hehe - når man synes det er stas å få dra på Rema og handle alene, bare for å finne at man står og rugger på ei handlevogn full av dagligvarer - når man med den største selvfølge ringer venner og familie for å slå av en prat midt på lyse formiddagen uten tanke for at "normale" folk faktisk jobber på dagtid
Light of my life Skrevet 13. oktober 2011 #21 Skrevet 13. oktober 2011 Endelig har hatt tid til å dusje OG vaske det lange håret, men når det er på tide å gre ut lokkene etter dusjen så er de allerede seige av å ha hengt over purelan innsmurte pupper... *stønn*
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 17. oktober 2011 #23 Skrevet 17. oktober 2011 -jeg heller den nykokte kaffen tilbake i vannbeholderen i trakteren... -jeg kan alle multitask oppgaver med en hånd... -jeg har skrevet handlelapp, å glemmer den i lommen, å vips var det viktigste glemt... -jeg TENKER tanken å puppe videre om morningen. selv når babyen har tissa seg ut :/ så jeg kan sove mer... (fy) -jeg sitter her å retter alt jeg har skrevet pga skrive feil...
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 17. oktober 2011 #24 Skrevet 17. oktober 2011 * Man har lært seg å sette i kontaktlinser med en hånd * Når stuegulvet er dekket av halvfulle kaffekopper * Favorittsysselen på matbutikken er å sjekke ut reolen med barnemat * Når man er på kjøpesenter uten egen baby og hører babyskrik, så går man smilende i retning lyden og håper at det er en mor som trenger en hjelpende hånd * Når man er så i mangel på voksenstimuli at man utvikler vatthode. Trur hjernen min krymper 1 % daglig med 12 timer "dædæ" og "gaga" innen faren kommer hjem fra jobb hehe * Når man våkner midt på natta og har lyst til å gå og løfte opp og kose med babyen, bare fordi man savner den sånn... <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå