Gå til innhold

fremkalling av gamle filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen plass jeg kan få overført gamle filmopptak på dvd?

og negativer enten på dvd eller til nett lagrings side?

har sjekket på fotoknudsen men fant ikke noe svar

Fortsetter under...

Skrevet

å tusen takk, skal sjekke opp elite foto med det samme :D

Skrevet

Vær klar over at dette er dyrt.

Hvis du har mange filmer og negativer er det lurt å fikse det selv, men til og med det koster mye!

Jeg har kjøpt Canons nyeste printer, den kan man legge i negativer og scanne selv.. ca 3000 kr for printeren da.

Kjøp heller en omformer til pc (på nett) og få filmene med bruk av videokameraet, fra analog til digital. Omformeren bør koste ca 2000 kr hvis du vil ha så god kvalitet som mulig.

Eller får du tak i en dvd-recorder? Kjøpe brukt? Tror ikke de selges lengre. Billigste alternativ for filmer.

Sjekk expert eller elkjøp en av de omformer filmer. Tror de regner pr time ferdig film. 299,-

Skulle jeg ha betalt andre hadde det kostet meg 15 000 kr for film og minst 10 000 kr for negativer, så jeg fant ut at jeg måtte fikse det selv, like god kvalitet på opptakene.

Skrevet

negativene er greit nok!

men kameraet til filmen ble ødelagt i brann, og siden det var 5 år gammelt så tviler jeg på å få tak i tilsvarendes..

har kun en film igjen etter brannen, og antar det er av datteren min som liten... hadde vert fint kunne hatt noe gi henne og når hun ble større. mistet det meste av bilder ol i brannen..

Skrevet

Filmen du har heter noe. Enten DV eller HI8. Eller siden det var så nytt var det kanskje digital kassett. Mitt kamera er 4,5 år og harddisk..

Hvert kamera har ikke egen film, så filmen kan du sette inn i et annet kamera med samme kassett.

Hvis du bare har en film så få det fikset av andre ja;) De fleste har jo fler enn en, leit at dere opplevde brann:(

Den store skrekken..

Annonse

Skrevet

ikke det kjekeste vi var med på nei, men begynner endelig komme oss opp på beina igjen, ca 1,5 år etter.

for å se positivt på det, tror forholdet vårt tåler det meste etter alt vi har vert gjennom :)

liten kasett tror den heter mini DV60

står litt annet på den også...

Skrevet

Mange som har slike kamera med DV film. Ingen du kjenner? Og ingen som har dvd-recorder? Da hadde du fått det gjort gratis;)

Her står det gjerne en notis på veggen hos Rema, private som fikser for andre.

Skrevet

skal forhøre meg litt rundt :)

mye kjekkere gjøre det privat!

supert med hjelp av eksperter, føler meg helt lost på disse områdene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...