Gå til innhold

Hvordan grøt startet du med???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er nå 5 mnd og 1 uke. Hun likte havregrøten 4 mnd fra nestle til å starte med, men nå er det ikke snakk om at hun skal ha den. Heller ikke den med banan, overhodet ikke noe favoritt??? Er de andre bedre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med grøt da hun var 5 mnd og 1 uke (pga litt liten vektoppgang). Hun fikk risgrøt med banan fra nestle. Likte den veldig godt. :-)

Skrevet

Har bare prøvd maisgrøt blandet med mme, og det var stor suksess her, ihvertfall forløpig... :)

Skrevet

Nestle risgrøt m/banan går ned på høykant her. Var forøvrig den eneste 4 mnd jeg fikk tak i her vi bor.

Fikk tak i maisgrøten senere, men den likte hun ikke. Og det kan jeg forstå, den var helt merkelig både i smak, konsistens og lukt. Totalt forandret på 2 år. Da var det nemlig den jeg syns var best som 4 mnd grøt.

Tror nok jeg prøver havregrøten som neste grøt, min jente ser heldigvis ut til å like det meste.

Hva med å ta en pause fra grøt et par uker og heller gi grønnsaks/fruktmos?

Noen trenger tid med tilvenningen, og er ikke alltid klar ved første forsøk. Vi brukte lang tid med førstemann, han var en sånn som var skeptisk til fast føde og nye smaker.

Skrevet

Skal prøve en stund til, men har hørt at Hipp grøten er bedre på smak... eller var det småfolk...

Hun er i allefall sulten, for hun får puppen etterpå og da spiser hun godt.

Gjest Madolyn
Skrevet

Ikke alle babyer elsker grøt :) Trur dette med grøt er ganske særnorsk! Hva med frukt-eller grønnsaksmos? :) Ellers kan søtpotet iblandet mm være en vinner <3

Skrevet

Vi prøvde med hirsegrøt iblandet mm, men det var slett ikke interessant for frøkna. Gulrotmos derimot er en stor hit! I blandet masse mm så den blir mer flytende! Topper av med litt sviskemos en gang i mellom for å hjelpe på magen. Vi begynte en uke før prinsessen fylte 4 mnd og det har gått kjempefint!

Skrevet

den fra småfolk er favoritt her igården:) nå i det siste har jeg blandet grøten med litt ekstra most banan eller eple, mango osv som jeg tar i stavmikseren slik at det blir mere smak på grøten liksom:)

Skrevet

Vi startet med Nestle sin Havre-ris- hvete...Prøv å bland i bittelitt sviskemos feks...

Skrevet

Hei,

Vi startet med nestle sin ris grøt med banan. Nå er casper snart fem mnd og liker godt småfolk sin milde frukt grøt, jeg gir den til frokost med blåbær pure. Han får småfolk sin god natt grøt til kvelds med fruktpure av et eller annet slag. Det liker han godt.

Lykke til klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...