Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Navnet er Renate/Renathe. Jeg begynner å like det mer og mer... Ikke er det så vanlig i dag heller trur jeg. For meg er det mer 80 talls navn på linje med Lene, Hege, Katrine etc... Hva syns du om det? Er det vanligst å skrive Renate eller Renathe? Hva er finest syns du? Er dette et navn du kunne vurdert å bruke??
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #2 Skrevet 6. oktober 2011 Og hvilke navn er fine foran Renate i et dobbeltnavn?
Giss Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Renate er nydelig - tror aldrig jeg har sett det stavet med h...... Tenker ikke på det som 80-tallsnavn. Jeg kunne vurdert å bruke det hvis det hadde passet til de navnene vore andre barn har. Ea Renate Emma Renate Mia Renate Vera Renate Silje Renate Nina Renate Klara Renate Pia Renate Aurora Renate Iris Renate Erle Renate Eva Renate Bella Renate Siri Renate Mange muligheter.......
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2011 Takk for svar. Jeg har sett det skrevet både med og uten h. Men er nok vanligst uten. Litt 80 90 talls syns jeg det er men det er kanskje bare meg. Mange fine forslag til dobbeltnavn.. Takk:o)
namedrop85 Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Renate skrives opprinnelig uten h. Et helt ok navn synes jeg, verken spesielt fint eller stygt.
LilleBitteliten Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Renate synes jeg er harry og veldig lite fint. Hardt navn. Veldig 80-talls. Ville skrevet uten h. Liker heller ikke Lene og Hege. Katrine er koselig, velg det om du vil ha et uvanlig navn i dag!
Cornelianelia Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Velger du Renate, blir jenta di sannsynligvis alene om navnet i barnehage og skole. Og det er alltid en fordel, synes jeg. Ikke et navn jeg ville vurdert selv, men jeg ville ikke reagert negativt om ei venninne hadde kalt babyen sin Renate. Et helt greit og brukbart navn. Ville helt klart skrevet uten h. Et navn som ligner litt er jo Agnete. Det har jeg hørt på babyer nå.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2011 Takk for tilbakemeldinger:o)
sommertiara Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 På kurven jeg får opp på ssb ser det ut som Renate var aller mest brukt på 70-tallet. Jeg synes ærlig talt ikke det er noe fint i det hele tatt, men det er nok fordi det er helt ut nå. Om 20 år vil det kanskje ikke være så ille lenger. Ada Renate Alida Renate Ea Renate Frida Renate Hilvi Renate Lilly Renate Lina Renate Live Renate Oda/Ova Renate Siri Renate Svea Renate Tilde Renate Tiril Renate Una Renate Vilma Renate
Andreaa Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Renate er kjempefint! Det er et stødig og koselig navn. Jeg ville helt klart skrevet det uten h. Jeg synes absolutt ikke at det er hardt. Renate er som sagt koselig. Jeg synes heller ikke at det er 80-talls. Mellomnavn som passer til Renate. Renate Linnea Renate Marlene Renate Elida Renate Irene Renate Elvira Renate Matilde
Andreaa Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Det var visst foran Renate du spurte om. Da kommer forslagene mine til det! Hehe. Siri Renate Ellen Renate Lill Renate Hanne Renate Thea Renate Tuva Renate Erle Renate Emma Renate
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 Synes ikke det er så vakkert.. Blir litt harry-assosiasjoner, uten at jeg helt kan beskrive hvorfor. Litt uvisst! Men så er det jo veldig lite brukt Alle navn kommer jo tilbake på et tidspunkt
prysseluskan Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg synes Renate både med og uten h er ganske harry. Det var et av navnene min mor hadde på favorittlista da jeg ble født, og jeg er ganske glad for at det ikke ble det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå