Puppen og lillemor Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Hvor mye melk får deres ett-åringer? Snuppa her får en flaske MME om morgenen, og en rett før leggetid..men den vil hun ikke alltid ha så mye av. Vurderer å kutte ned litt på dette snart, men er litt usikker på hvordan. Jeg tenker å bytte ut mme på morgenen med kumelk.. og så kan hun fortsette å få mme på kvelden en liten stund til og så eventuelt sakte men sikkert kutte ut den også.. Hva gjør/gjorde dere andre?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg begynte å blande i litt kumelk i MME. Tok i mer og mer i en periode på ca. 3 uker. da gikk det fint å slutte. Varmet på flaska selv om han fikk kumelk, men plutselig ville han ikke ha den kosen morgen og kveld noe mer:) Drakk da bare til måltider.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg begynte og gi henne litt kumelk og youghurt fra hun var ca 11 mnd, men da veldig lite for å venne henne til det. Da hun var ca 1 år, gikk jeg over til å kun gi kumelk. Varmet den litt i starten sånna t overgangen ikke skulle bli for stor. Hun har vel drukket kumelk i 3-4 uker nå, og får den kald til alle måltider. Men som du skriver, så får hun fortsatt en tåteflaske med varm melk om kvelden. Ellers drikker hun fra suttekopp eller kopp. Husk at de ikke skal ha mer enn 5-6 dl melk om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå