Gå til innhold

Sjefen baksnakker folk som er sykemeldte:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe sted man kan rapportere slikt?? I tillegg forteller hun andre i personalgruppen hvorfor man er sykemeldte, f.eks en ansatt er nå sykemeldt pga at mannen hennes har vært utro og har flyttet inn til elskerinna, dette var da vel ikke noe noen i personalet behøvde og vite om??

Skrevet

Arbeidstilynet kanskje? (jeg vet egentlig ikke)

Skrevet

Tillitsvalgt bør du gå til.

Skrevet

Det tar du med tillitsvalgte, evt med verneombudet.

Skrevet

Går dessverre ikke og snakke med tillitsvalgt da dette er venninnen til sjefen:( Og hun står jo garantert på siden til sjefen.

Skrevet

Om venninnen til sjefen tar parti med sjefen i slike innlysende tilfeller, burde hun kanskje ikke være tillitsvalgt? Tillitsvalgt skal være der for de ansatte dvs, alle.

Skrevet

Hei! Dette er helt uakseptabelt. Dette er både brudd på taushetsplikt og vel egentlig nesten indirekte trakassering eller endog mobbing av den som det snakkes om.

Har du ikke en overordnet leder du kan snakke med om dette? Hvis ikke, ring arbeidstilsynet. Det kan du egentlig gjøre uansett.

Skrevet

Du har kanskje misforstått arbeidstilsynets rolle??

Hvis AT skal gå inn i slike saker, må saken komme fra vedkommende selv eller fra en som agerer med myndighet fra den det gjelder. den det gjelder må også levere en skriftelig fullmakt til AT hvis de fritar AT for taushetsplikten og gir de rett til å ta saken opp med vedkommende leder.

Og AT går heller ikke inn i slike saker med mindre den er forsøkt løst på arbeidsplassen med tillitsvalgt og verneombud først eller ved at vedkommende tar saken direkte opp med sin leder!

Men selvfølgelig kan du tipse AT hvis du ønsker det:) Et tips kan sikkert brukes ved utvelgelse av objekter til ordinære tilsyn. Men på ordinære tilsyn kan ikke slike saker tas opp direkte. AT kan da bare snakke om oppfølging av sykmeldte og rutiner på dette på generelt grunnlag.....

Skrevet

PÅersonlig synes jeg folk bør tåle at andre får vite slike ting når de først har fortalt det. Ønsker du å holde noe hemlig så kan du ikke fortelle det til noen. Ledere er også menker som liker å prate om likt og ulikt. Jeg synes egentlig ikke det var noe å ta på vei for. Kansje det var meningen at alle skulle få vite dette?

Hun det gjelder kunne bare lever en sykmelding uten å komme med "livshistorien" til sjefen hvis hun ønsket at det ble holdt hemlig.

Skrevet

Det er faktisk brudd på taushetsplikt så nei, man skal ikke forvente at sånt kan skje.. Man skal faktisk kunne si ting til sin sjef uten at denne har rett til å meddele alle og enhver med noens sykmeldingsgrunn. Syns det er direkte latterlig av deg over her å i det hele tatt kunne si noe sånt. Da burde faktisk sjefen spørre den sykemeldte om det er greit at de andre ansatte får vite årsaken. Sykdom er en privatsak! Uansett årsak.. Det finnes vel en tillitsvalgt eller verneombud som ikke er venninne med sjefen der.. Hvis ikke går det an å sende dem et anonymt brev.

Skrevet

Ja, da! Sjefen skal ikke si slike ting videre til andre enn de som trenger å vite det, men som jeg skrev mener jeg PERSONLIG at det er tull å ta på vei for noe slikt.

Jeg er også så lei av ansatte som tror at jeg er moren deres og skal fungere både som sjelesørger, klagemur, sjemautfyller, barnevakt, bank, venninne osv at jeg kunne spy. Voks opp og godta at for sjefen er du i første rekke en inntektskilde. Vi roser deg ikke fordi vi liker deg, vi roser deg for at du skal yte bedre, vi smiler når vi ser deg og himler med øynene når du snur deg osv.

Skrevet

Jeg er glad for at 21:58 ikke er min sjef!!!

Jeg har verdens beste sjef!

Skrevet

Da skal ikke se bort fra at jeg er din sjef. Jeg vet hvordan jeg får folk til å yte godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...