Gå til innhold

Må man mase/trygle legen for å få abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må man ha en skikkelig gyldig grunn for å få abort elr holder det med at man sier man ikke vil.

Regner med at det er strengere etter uke 12, men så lenge det er før uke 12 så trenger man kanskje ikke trygle og mase.

Hvordan har dere som har dratt til lege blitt møtt av legen?

Hvordan har dere blitt tatt imot på sykehuset, har dere havnet på barselavdeling for å få ut fosteret...

Fortsetter under...

Legen spør nok om du er sikker på det valget, men nei, vi har rett til å bestemme selv over vår kropp, så man skal absolutt ikke trenge å forsvare seg selv eller mase noe særlig :)

Vel, jeg havnet på barselavdelingen ja.. delte rom med andre som også skulle ta abort da, havnet ikke på et rom med en nyfødt baby.. men man kunne fortsatt høre de skrike i gangene..

• 2 uker senere...

Tusen takk for svar, er i uke 6 enda så har noen uker på å bestemme meg. Men har egentlig ingen god grunn, annet enn at jeg er usikker på hvem som er barnefaren. Jeg har barn med han jeg er gift med, men vi har ett åpent forhold og kondomen sprakk med en annen. Tok angrepille, men kasta de opp tydligvis, ble veldig dårlig.

Så det er 50% sjangs for at det er min mann sitt, men dette er ikke noe jeg tror jeg tør å gamble på. Da jeg bare vil ha barn med han jeg er gift med.

Så hørtes bra ut dette, at legen ikke spør å graver eller dømmer folk.

Er vel ikke en selvfølge at man havner på gynekologisk avd, har hørt om flere som har havna på barsel pgr av lite bemanning, siden man må ligge til observasjon.

Takk

Nei, for all del, legen bestemmer ingen ting rundt dette.

Hvis du bestemmer deg for å ta abort, så er det bare å ringe og fortelle at du er gravid og ikke ønsker å beholde, da vil du nok komme inn fortere også.

Skjønner nå godt at du tviler på å beholde når situasjonen er slik den er. Når i syklusen din hadde du sex med han andre da?

Annonse

takk for svar, var med han andre 5 dager før forventet el. Så sjangsen er jo minimal, kan jo ha hatt el senere også. Nei min mann støtter meg, sier seg selv at han ikke er interessert i å oppdra en annens barn.

Vi elsker hverandre, men er morsomt og spennende og treffe andre også. det spriter opp forholdet, slik at er vi lei hverandre er det bare å ta en tur på byen. men samtidig godt og trygt og komme hjem til noen som kjenner og forstår deg. Vi har vært gift i 5 år og vi er sikre på at er det noen som berger skilsmisse statistikken så må det bli oss :-D

Siden vi stoler så fullt på hverandre, han er min beste venn og elsker på en måte.

Men hele denne sitvasjonen er bare pinlig, det er galt for den lille spiren sin del. Men siden oddsen er der så tror jeg ikke jeg kan leve med at den i hele tatt, kommer til å lure hver gang jeg ser barnet. Så håper legen lar meg gjennomføre uten spørsmål, for det bli liksom for personlig.

hilsen HI

Fem dager før er jo igrunn i din fruktbare tid, så ser jo virkelig problemet. :( Håper at dere får barn sammen senere hvor det ikke er noe tvil om farskapet. Det er jo dessverre mange som tar abort pga usikkerhet rundt hvem som er barnefar, skulle ønske at det gikk an å finne ut av slikt, det hadde nok hjulpet på på abort-statestikken.

Men skjønner godt at du faller på valget om abort denne gangen, det tror jeg nesten jeg hadde gjort selv i den situasjonen.

Hørse spennede ut det forholdet deres :) Er dere ikke redd for at dere skal forelske dere i noen dere har sex med, eller at det utvikler seg et forhold på si? Har dere regler som dere følger? Kunne godt tenke meg noe slikt jeg også, sex og kjærlighet er to vidt forskjellige ting i min bok.

Hilsen 21:56

takk for støtten 21:56

Vi kan ikke ha ett sånt forhold hvis vi ikke kan stole på hverandre og det gjør vi. Er helt ærlige og forteller hverandre alt. Vi har to regler og det er å aldri røre noen bekjente (venner) eller i nærområdet, for det kan bli pinlig. Også bruke beskyttelse da *kremt som funker....memo: tykkere elr to kondomer neste gang...

Hilsen hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...