Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at uttak/innsett kommer til å skje rundt den helgen jeg skal ha 30års lag. Skjønner jo klart at alkohol utgår, men nå begynner jeg også å lure på om formen i det hele tatt kommer til å tillate at jeg kan arrangere stort selskap. Dette blir første uttak/innsett for meg så har ikke peiling på hva jeg begir meg ut på. Det står i papirene fra sykehuset at man blir sykemeldt i 4 dager. Vil det da si at jeg blir liggende rett ut? Hva er deres erfaringer? Bør jeg avlyse selskapet før flere booker flybilletter etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei AinaAina,

Jeg har hatt uttak/innsett 2 ganger og begge gangene har det gått helt fint. Kjente det litt etter uttaket og dro hjem for å hvile den dagen. Men dagen etter var alt som normalt for meg. Innsett er bare "inseminasjon" så der vil du i hvertfall ikke få verken smerter eller bli sliten.

MEN, dette er hvordan jeg personlig reagerte. Iom at lege gir sykemelding betyr jo det at noen ikke hat det så bra i disse dagene. Kanskje litt skummelt å gamble på det?

Vanskelig å si hva du bør gjøre. Legen vet gjerne litt mer om "oddsene" for hvordan du vil reagere.

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg har hatt litt vondt i magen etter innsett (eller uttaket da), men ikke værre enn at jeg har vært oppegående. Men fest de 4 - 5 dagene etter uttak og innsett hadde jeg ikke orket å arrangere. Delta ja, men ikke arrangere.

Nå ved siste uttak hadde jeg mange eggposer og veldig store eggstokker. Da var jeg ikke så sprek, og var sykemeldt i en uke.

Skrevet

Etter første uttaket var jeg dårlig, vondt i magen den dagen og dagen etter også. klarte nesten ikke gå oppreist. Mens denne gangen merket jeg nesten ikke noe. Så det kan være forskjelllig.

Skrevet

Enig med Rugekassa lader opp : Med mange eggposer og store eggstokker er man ikke sprek!!!! Begge gangene har jeg fått mange egg og store eggstokker og da har jeg vært i sofaform med smerter i mage. Jeg hadde ikke arrangert 30-årslag oppi dette.

Skrevet

Hmm.. når vi har venta så lenge så kan vi vel alltids vente en måned til. Er kanskje viktig å la all "baby-planleggingen" styre livet vårt. Må jo leve livet som det kommer og ikke la hele dette ICSI forsøket bli et stress moment. Tror det er viktig å være positiv og ha det godt, så da er det kanskje verdt å vente en syklus og heller ha et forsøk uten stressende omstendigheter :)

Skrevet

Mente selvsagt å skrive "ikke la all planleggingen.."

Skrevet

Jeg har hatt ett uttak. Det ble tatt ut 11 egg så jeg var helt gåen!! Måtte bli hentet i taxi av legevakten og ble nesten lagt inn på sykehuset. dette var en mandag , på torsdag skulle de sette inn ett egg da begynte formen å stige men ellers var jeg helt sengeliggende og måtte ha hjelp til og med når jeg skulle spise :-(

Men nå har jeg satt inn 2 ganger og da merker jeg ingen ting :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...