Gå til innhold

rådvild/tidlige kynnere fortsat.livmorhals?

Anbefalte innlegg

hei

endte så med å dra inn på føden igår kveld da kynnerne/rierne kom tilbake her sier du så alt ser bra ut livmoren er lukket og gir meg to piller en til å stoppe dem og en der får livmoren til å slappe av.

de sier også at min livmorhals er litt kort kun 2,5 cm lang

jeg har tidligere fått målt min livmorhals når jeg ikke var gravid grunnet flere sa og der var den ca 3,5 cm lang betyder det at kynnerne/ rierne har hatt en effekt på livmorhalsen?

for jeg skjønte det som falske rier/sterke kynnere fra de på sykehuset og synes dette er litt viktigt.

jeg ventede litt tid før jeg dro inn denne gang og fikk det veldig dårligt av de piller de gav meg(men de virkede) jeg hadde jo problemer med alt dette i siste svangerskap, men kan jeg vente eller slå det hen neste gang og se om de gir seg eller ikke.

jeg spør selvfølgelig jordmor om dette har time på mandag,men lurte på om noen her har noen erfaring runt dette?

Fortsetter under...

jeg fikk vite at livmorhalsen var dynamisk og kan forandre seg i cm i løpet av sv.sk. Jeg har selv mye kynnere og ble målt til 3 cm i uke 13, men 4 cm i uke 19. Hos meg har ikke kynnerene noe å si og hadde det hele sist sv.sk også. Men skal for sikkerhetsskyld måle igjen når tyngden på fosteret er mer..i uke 25 ca...etter uke 20 sa di til meg. Lykke til og regner med det går veldig fint :D er den mindre ca 1,5 til 1 cm og du har kynnere så er det mer fare har jeg hørt og må ta det med ro og evt sykehusinnlegges... Mer vet jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...