Gå til innhold

Dere som ikke planlegger flere barn, hvilken prevensjon bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal til fastlegen neste uke, og da er det sikkert lurt å ta opp prevensjon også... Vi har ikke planer om flere barn, så spiral eller noe slikt er kanskje et bra alternativ da? Det hadde jo egentlig vært deilig å slippe å huske å ta pillen hver dag.

Dere andre som ikke har planer om flere barn; hva slags prevensjon bruker dere? Er dere fornøyd med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er usikre på om vi vil ha flere, så kan ikke svare for vår del. Men har en del par rundt oss som er veeeeldig ferdige, og der har mannen tatt sitt ansvar..-snipp snipp! ;o) Det kan godt være vi gjør det samme når den tid kommer. Du kan jo ta det opp med legen! Jeg tenker iallefall: hvorfor skal jeg pumpe kroppen full av hormoner o.l hvis jeg ikke trenger? Høres ubarmhjertig ut overfor mannen, men de det gjelder sier at det går helt bra etter et sårt døgn, he he.

Skrevet

Vi gikk på Loette og fikk en bonus... hadde ikke glemt pillen eller noe.

Skrevet

Vi er veeeldig ferdige og mannen står på venteliste til sterilisering. Er så glad han gjør det, så slipper jeg å tenke mer på prevensjon:-)

Skrevet

Et prevensjonsmiddel som heter hoppe av i svingen. Neida. Planlegger ikke flere, men mannen min mener det er nok å hoppe av så han ikke være så veldig redd for å bli trebarnsfar. Tar det som en positiv overraskelse om det skulle bli noe. Hadde kobberspiral etter første fødsel og var fornøyd med det.

Skrevet

Her er det snipp snapp snute:)

Skrevet

Oj, jeg ser det er mange som har tatt skrittet helt ut og sterilisert seg. :) Vi er ikke helt der ennå - selv om jeg er rimelig sikker på at jeg ikke skal ha flere barn, vil jeg ikke utelukke muligheten helt...

jippijegharfødt: Fikk du noen bivirkninger av kobberspiralen? Jeg mener å ha hørt at endel får masse blødninger av den? Er kobberspiralen den med eller uten hormoer? Jeg må visst lese meg lit opp på prevensjonstyper, hehe.

Skrevet

Kobberspiralen er uten hormoner. Derfor jeg valgte den. Vil ikke gå på noe med hormoner. Det var ubehagelig å sette den inn, men bortsett fra det hadde jeg ingen bivirkninger.

Skrevet

Hormonspiral her. Ikke bivirkninger i det hele tatt utover litt blødninger etter at den ble satt inn.

Skrevet

Jeg lurer på hvor gamle mennene som har snippet seg er...? Jeg føler litt sånn at hvis jeg dør imorgen så vil jeg jo at mannen min skal ha mulighet til å få barn med en annen hvis han ønsket det... Kan hende jeg tenker litt rart...

Skrevet

Jeg bruker ceracette nå, har prøvd mange forskjellige typer og jeg reagerer på de fleste, Føler meg ikke trygg på ceracette med tanke på å bli gravid, men noe må man gjøre.

Vi er ferdige og har fått de barna vi ønsker oss og mannen har bestilt time....Jeg tenker det samme som deg El1 så syns vi er unge hvis noe skulle skje...Vanskelig!

Skrevet

Jeg har satt inn hormonspiral, men har på kun en mnd lagt på meg nesten 4 kilo!! :( Har ikke endret spisevaner eller beveget meg mindre heller, så kan nok skylde det raske vekthoppet delvis på spiralen. Sa til mannen før idag at han får få seg legetime på mandag, så han får kommet seg inn i snippe-kø før vekta mi eksploderer! :P

Ingen av buksene passer lenger, snufs...

Tålte den spiralen helt fint sist jeg hadde samme sorten, men kroppen min liker den visst dårligere denne gangen.

Mannen min (og jeg selv)er forsåvidt 36 år, og vi har to barn. Jeg er HELT sikker på at jeg ikke vil ha flere, vi har heller ikke økonomi til flere(såvidt det går rundt med de to vi har), selv om mannen faktisk kunne vurdert flere ;) Svigermor mener vi burde hatt minst 10, siden vi får så vakre barn! Hahaha, lo godt da hun sa det :P

Skrevet

Foreløpig bruker vi kondom. Litt kjedelig :-/

Vi vurderer om vi skal prøve på en til eller ikke.

Blir det en til, så er det glatt sterilisering på meg umiddelbart etterpå. Er 33.

Skrevet

Nå har mannen min ikke rukket å sterilisere seg ennå, men han skal i nærmeste fremtid. Han er 34år. MEN; vi har 3 barn, og han ønsker seg ikke flere barn. Han ønsker å ha tid til å følge opp de barna vi har, og også i forhold til det økonomiske. Uansett hva som skjer med meg og mannen, så har vi jo fortsatt 3barn, som trenger ham like mye. Og om gud forby noe skulle skje med noen av barna, så vil aldri et nytt barn kunne erstatte den/de vi har mistet.

Derfor ønsker mannen min å ta skrittet helt ut. At han skal gjøre dette er noe han har foreslått selv, så det er ikke jeg som "tvinger" ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...