gulda Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Kommer fra helsestasjonen, atter en gang uten å ha blitt noe klokere. Mini sover kort, jeg rekker ikke slappe av, mini er trøtt og sutrete, og der har vi runddansen. Snart kommer storebror i trassalder hjem. Elsker disse skattene over alt på jord, men føler meg i kjelleren akkurat nå -får aldri tatt meg inn!
Billie Jean Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Uff, det høres ikke greit ut gulda. Har lest flere av innleggene dine de siste dagene, og forstår veldig godt at du er sliten. Kan samboeren din avlaste deg på noen måte? Kan storebroren overnatte hos noen besteforeldre/familievenner? Tar mini flaske så du kan få en skikkelig natts søvn? Det er utmattende når du først føler at du har havna i kjelleren. Ingenting blir bedre av at du aldri får hentet deg inn. Regner med at du har prøvd det meste for at mini skal sove, så da må du fokusere på deg selv, sånn at du får det nødvendige overskuddet som skal til for at du skal klare å takle situasjonen. Jeg vil også minne om at far har rett på sykedager fra jobb dersom mor er syk. Håper du får det bedre og at du kravler deg opp av kjelleren snart;) Ta vare på deg selv! Stor klem til deg:)
gulda Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2011 Takk for fint svar! Fikk litt tårer i øynene, sippe sippe! Har ikke tenkt på det på den måten: fokusert masse på mini, og ikke noe på meg. Mini får jeg ikke til å sove, så du har rett -jeg må finne noe som kan gi meg litt energi! Vi har faktisk ikke prøvd flaske, men tenkt på det i det siste at det må vi. Storebror var nylig på overnatting, og selv om det føles litt som å sette han bort, så vet jeg at han storkoser seg. Får se om vi kan få til mer av det. Huff, ikke bra hvis jeg har klaga for mye her inne! Føler meg tross alt veldig priviligert som har disse små! Men så får en bare plutselig en reaksjon innimellom når det blir for mye kjør, og sånn er det nå. Storebror er egentilg en veldig snill gutt, men reagerte på å få lillebror med veldig trass. Når en er sliten og ikke har så mye krefter til å dulle, så blir det mye dårlig samvittighet i tillegg -for at en ble sintere enn han fortjente, at en ikke har så mye kosetid, osv. Og lillebror sutrer masse pga han er trøtt, og kanskje pga tenner. Summen blir lite hvile, lite søvn, og så mye sutring og klaging at det gjør fysisk vondt i kroppen. Trøsten er at det er mange gode stunder, og at det ligger mange fantastiske måneder og år foran oss, hvor en også få mer søvn. Og så sitter jeg her og klager når det er så mange der ute som ikke klarer å bli gravide en gang! Må bare blåse ut innimellom... Takk igjen! Skal huske rådet ditt! )
Billie Jean Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Man MÅ blåse ut innimellom, hvis ikke bygger det seg opp. Det er så utrolig viktig med den ventilen som forhindrer at man eksploderer/møter veggen! Og så skal du ikke tenke at DINE problemer ikke er noe i forhold til de som aldri blir gravide. Det er alltid noen som har det verre, men du må prøve å ikke bagatellisere dine egne vanskeligheter for det. Og den trassige storebroren bør jo bare få dra på overnatting, uten at du har dårlig samvittighet for det. Han koser seg jo;) På overnatting får han full oppmerksomhet, og det trenger han sikkert i denne nye situasjonen. Det er ikke lett å takle trass hvis man ikke har noe å gå på, det er faktisk utfordrende nok med trass i seg selv! Håper du får en god dag og at du får hvile deg godt!
gulda Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2011 Tusen takk! Tar til meg ditt kloke svar! ) Håper du også får en god dag, og nyter minien og livet generelt! )
kokosyklus Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Hadde det på samme måte med nr en, som spiste hver halvannen time hele døgnet fra 4 mnd alder. Hun nektet også å sobve lenger enn 20 min hvis jeg ikke trillet vognen på tur. Ikke en gang da vognen sto ute på terassen sov hun lenger enn 20 min, Jeg rakk akkuratt å legge meg på sofaen og trodde jeg skulle få meg en tre timers lur. Dum som jeg var. Jeg gråt av skuffelse hver gang hun våknet. Det er så jævlig å være så sliten. En morgen satt jeg bare og gråt etter flere døgn uten sammenhengende søvn og da tok mannen min en sykedag slik at jeg fikk sovet. Hvis mannen din har mulighet til det kan dere jo forsøke neste uke? Og få barnevakt til treåringen. Ikke ha dårlig samvittighet for at han settes bort, det betyr bare at når han kommer hjem får han en mamma med mer overskudd. Stor klem til deg!
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Stackars! Du har min fulla sympati!! För mig har lösningen varit SOVA..och då gör jag det alla tycker är helt omöjligt. Men jag sover på dagen när lill killen sover. Vi har haft en tuff start men inläggelse på barnintensiv, så satt i barsel på en krakk vid sidan av min son i 5 dagar... Detta resulterade i total utmattelse när vi väl kom hem. Jag har också en trassig 3 åring i hus.............. så vet vad du pratar om! :0) Men därför har jag bara meldt mig helt ut från omvärlden ett par dagar och sovit så mycket jag kunnat - och har han varit orolig extra så har jag gett tillägg, då sover han längre så har jag pumpat mig istället och ger vid nästa måltid. Och då mister jag inte mjölken heller. Sömn är alfaomega! Fråga folk om hjälp - be de trilla en tur så du kan få sovit ett par timmar. Det är så viktigt att ha energi, ellers fungerar man inte alls!! Stor kram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå