Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 4mnd får nå etter samtale med hs grøt både formiddag og kveld i tillegg til mme. Han er lang,normalvektig i følge alder,men da ganske tynn i forhold til lengde. Han er lei av mme tror jeg for han spiser lite max 130ml,men stort sett rundt 100ml. (men han har allltid spist lite og ofte)

Har nå gått igjennom smaksprøve fasen og her til spm. Hvor mye grøt skal jeg gi?? Han gaper,smatter og koser seg. Skal jeg bare gi til det sier stopp? Det er også meninga at han skal få mme etter grøten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her begynte vi også ved 4 mnd. begynte med 3-4 skjeer og økte for hver dag alt ettersom barnet vil ha. etter ei uke eller to har vi vært oppe i full porsjon men det variere litt på dagsformen til mini også;) så lenge han koser er det bare å gi har vi fått beskjed om (men max en porsjon)

lykke til!

ps, piga her drikker også ca 100-130ml mme, vekta går opp og ho er i god form så da tenker jeg de ikke trenger særlig mer enn det. de er utrolig flinke til å regulere seg selv. og blir sikkert mindre drikke etter grøt, men de tar det igjen med neste måltid.

Skrevet

Hei. Etter at vi var ferdig med samaksprøve fasen, har jeg gitt babyen grøt til den stopper og spise selv. Babyen er normal vektid i forhold til lengde. Babyen får 2 måltider med grøt, 1 måltid med middag og gjerne 1 måltid med frukt. Jeg vurderer å gi babyen et tredje grøt måltid. Det som bekymrer meg er at babyen drikker lite mme for øyeblikket, kun en flaske med 200ml før frokost. Seinere på dagen foretrekker babyen vann. Helsesøster sier at babyen får nok kalsium(som er viktig for beinbygningen)gjennom grøten(bruker sinlac,og den er tilsatt kalsium).

Skrevet

tusen takk for svar,da skal jeg trygt prøve og gi litt mere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...