Frilansjournalist Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg er frilandsjournalist og jobber med en omfattende sak om heterofile, single kvinner som velger å få barn på egenhånd via kunstig inseminering i utlandet. Mange andre journalister jobber med dette om dagen, men dette skal bli en ganske annerledes sak. Er du nysgjerrig og kunne tenke deg å snakke med meg i en uforpliktende samtale, så ta gjerne kontakt.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Det er så tillitvekkende med folk som lever av språk uten å kunne stave sin egen yrkestittel.
Frilansjournalist Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg beklager at det har sneket seg inn en ekstra "d". Takk for at du sa fra, jeg skal endre det, slik at det blir rett.
sur klut Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Kan du skrive hva som er anneledes i måten du skal vinkle saken på?
Frilansjournalist Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2011 Det er ikke lett å ha tillit til et fremmed menneske, og spesielt ikke en journalist man ikke kjenner fra før. Derfor ber jeg ikke om mer enn en uforpliktende samtale. Jeg er selv barnløs, singel og begynner å nærme meg 30. Jeg har tenkt tanken: "Hva om jeg aldri møter noen?". Jeg har også nære venninner som har tatt dette valget og jeg har stor respekt for det. Nettopp derfor mener jeg det er viktig å fortelle samfunnet om hvorfor noen velger å starte familie på denne måten. Jeg mener åpenhet gir økt toleranse, og det kan alle som velger annerledes nyte godt av. Beste hilsen, Camilla.
Frilansjournalist Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2011 Denne saken ønsker jeg å skrive som fortellende journalistikk. Det innebærer å fortelle historien fra da valget ble tatt til barnet er født, og den lille familien skapt. Det blir som å skrive sant i novelleform. Om du ønsker å se mer på formen jeg ønsker å fortelle historien i, kan du lese på denne nettsiden: http://www.update.dk/CFJE/VidBase.nsf/ID/VB00641844 Jeg vil for eksempel anbefale historien "En fars kamp". Beste hilsen, Camilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå