lizzieliz Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Heisann, Jeg har et hjemmelaget mirakel på 3.5 år, men andre mann er vanskeligere å få til. Akkurat gjennomført 1. IVF - med negativt resultat. Men, vi fikk overraskende nyheter - mannen ble friskmeldt, og vi er nå uforlarlig barnløse... Dere med hjemmelaget barn - kan jeg spørre hva grunnen er for barnløsheten`? Lykke til allesammen
lioness* Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Vi slet med å bli gravide, og lyktes først etter laparaskopi hvor de fjernet bittelitt endometriose. Da hadde vi prøvd i halvannet år. Deretter ble jeg gravid tre ganger forholdsvis greit, men mistet alle sammen i uke 8-9. Så ble jeg gravid en fjerde gang, samtidig som jeg ble utredet for habituell abort. Denne gangen førte det frem, og vi fikk en gutt. Siden har jeg hatt enda en MA i uke 10. Utredningen har vist at jeg er bærer at en translokasjon, og vi skal nå ha ivf med gentesting for å unngå flere aborter. Sjansen for abort er hos meg veldig stor, noe som forklarer at bare 1 av 5 svangerskap har ført til levendefødt barn. Gentesting under en ivf-behandling vil kunne gi oss en kromosomfriskt barn som ikke dør under svangerskapet... Skal ha uttak på mandag og er VELDIG spent på om det blir noen friske embryoer å sette inn...
tingeling*** Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Hei, titter innom fra 2. trimester;))) Vi har ei hjemmelaget jente på 10 år og oppleve sekundær infertilitet. Tok et år før jeg ble gravid, da var det en xu og måtte fjerne ene egglederen. Etter dette prøvde vi i 2 år, men innså at vi måtte ha hjelp. Fikk ei IVF jente i januar etter 2 forsøk, og er nå gravid i uke 20 med frysegg. Ønsket oss 2 tette siden størstejenta vår er såpass stor;-)
*Smiley* Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Førstemann hjemmelaget.Nr 2 prøvde i 18 mnd , ble gravid naturlig den mnd vi egentlig skulle ha IVF . Årsak til vår sekundær infertlillitet var endometriose hos meg. Hadde sammenvoksninger og endocyste som ble fjernet da jeg hadde lapraskopi. Ble gravid takket være lapraskopien , hadde 0 mistanke om endometriose.
tryllestøv Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Vi har en hjemmelaget gutt på 6 år, men etter 5 år med prøving og flere innsett er det fremdeles ingen søsken i sikte. Moderat grad av endometriose (som ble brent bort) er eneste diagnosen + at jeg sliter også med spotting før mens. Ellers virker alt til å være i orden hos begge.
Mamma Mummi Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 lizzeliz, opplever samme problem. Vi har også 1 stk hjemmelaget, og har mistet en spire. Nå vil det seg ikke, vi er begge friskmeldte.. Utrolig frustrerende, når vi begge skal være good to go, men så skjer det ingen ting... Nå vil jeg igang med ivf, orker ikke dette mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå