sola26 Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Forrige gang hadde jeg en lang og hard fødsel.Og var helt utslitt.Hadde ikke krefter til å presse.Hadde lystgass,men usikker på om det hjalp meg så mye.Fikk akupunktur,men det gjode bare vondt.Epidural virka det som de ikke ville sette. Jordmora mi anbefaler nå at jeg tar epidural om jeg er veldig sliten,og det tar tid.Det gjør ikke vondt sier ho,og det vil bli mye bedre for meg med smertene. Er det noen flere synspunkter her?Er så redd dem skal sette feil og sånn jeg.For stor dose osv. Uff.-)føler meg så pysete. Har termin til lørdan,og bare venter på at ting skal skje.
MammaAskepott Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Fekk anbefalt epidural då eg var i fødsel med fyrstemann. Det varte og det rakk, og eg vart sjuk (bek i vatnet), og meir og meir sliten. Etter de satte epiduralen gjekk det betre, men riene stoppa litt opp, og de måtte regulere med drypp. Trur ikkje du treng bekymre deg for epiduralen. De regulerer dosen underveis, alt ettersom kordan du reagerer. Og..det er jo ikkje sikkert du vil koma til å trenge det. Var det fyrstemann du hadde lang fødsel med, som du viser til? Min andre fødsel var over på få timer, utan nokon form for smertelindring. Kun akupunktur og varmt bad. Ingen fødsler er like!
sola26 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2011 13 timer brukte jeg på førstemann.Det er vell kanskje normalt for første gang.Men,det verste var vell at jeg ikke hadde krefter.Det gikk hele natta igjennom,og hadde nesten ikke sovet nettene før. Men,tenker jo at det kan gå fortere nå.
vi3 Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Det jeg har lest og fått med meg er ikke noe om at det er smertefullt å få satt den, derimot er min oppfatning at mange trenger riestimulerende medikamenter for å komme i gang igjen. Lystgassen, epidural og akupunktur er jo veldig forskjellig i hvordan dette virker. Vurdere selv å få satt epidural om det blir uutholdelig ondt, men det må jo settes på et tidspunkt hvor du er åpent slik at epiduralen skal ha den funksjon den er ment som. Jeg er mest redd for at fødselen skal stoppe opp.... At det blir nødvendig med tange, riestimulerende med osv... Men vi får tenke på at epiduralen har en fungert godt for mange... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå