Gå til innhold

Dricker ni kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir säkert världens kalabalik över denna diskutionen men jag vill bara höra vad ni andra tycker.

Jag har haft kaffe uppehåll ett par dagar och tja - kommer mig rätt och slätt nästan inte ut av sängen efter låååånga nätter med barn som är vakna :)

Idag kasta jag in handduken - det är underbart väder ute och jag vill komma mig ut på en lite trille tur och inte bara sitta inne - så har kokat mig 2 koppar kaffe som jag nu NJUTER! ;0)

Ni andra som ammar - dricker ni kaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lycklig! Husker deg fra 3 tri! Velkommen etter;) Jeg drikker to kopper om dagen og det gjorde jeg i graviditeten også. De som er imot dette for bare være imot det..både jordmødre og leger jeg har pratet med har sagt at 2 kopper maks går helt fint.

Skrevet

Ja, det gjør jeg :-)

På normalen blir det vel typisk 1-2 kopper kaffe om dagen, samt gjerne 1 kopp med te. Drikkes med god samvittighet, da jeg ikke har sett noen reaksjoner på jenten, og at det rett og slett trengs for at mammaen skal være nogenlunde brukbar om morgenen (som for tiden starter 5-6 tiden...).

Te-koppen blir gjerne drukket etter at lille frøken har lagt seg, så den er nok ute av kroppen min før neste amming.

Hva betyr "kalabalik" ? :-)

Skrevet

Jeg drakk kaffe under og etter graviditeten;) Når jeg var gravid prøvde jeg å holde det til 2 om dagen. 1-2 kopper kaffe ble det også når jeg ammet, jeg merket ikke noe på vesla, så regner med at det ikke var så farlig;)

Nå ammet ikke jeg lenge da, men mange venner av meg drikker ett par kopper kaffe selv om de ammer;) Tror ikke det er det verste man kan gjøre;)

Skrevet

Så koselig å bli huset från 3 trimestret - det känns ju som evigheter sedan man satt med stor mage och var SUPER frustrerad över alla kynnere och falska alarm (hihi)...det är under 3 veckor sedan jag födde. Gott man är duktig på att glömma!

Kalabalik - hihi - står väl inte i google translate direkt men ramaskrik kanske är en bra översättning. Nu har inte jag skrivit så mycket här inne på småtroll men det var nog många hormon tanter(inkl mig själv) på sista trimestret som lätt kunde hissa sig upp, hihi!

Va skönt att höra det är fler som dricker kaffe!

Lill killen här sover inte mycket på dagtid men är duktig att somna om efter amning på nätterna. Men tycker han är vaken läääänge för det. Men så kom jag på igår att det är kun när det är jag och han ensamma och det är ganska roligt runt honom när han inte kan sova, hittar liksom inte roen. Och då kom jag på han är ju vant till allt støy från stora syster och liv runt sig, så tror han måste vänja sig till miljö skiftningar helt enkelt! :0) Kanske jag ska spela lite hård rock för honom?! :)

Skrevet

Jepp!

Drikker stort sett kaffe på kvelden, rundt 20.30, etter frøkna har lagt seg. Ammer igjen første gang etter det en gang mellom 05-07 og tenker at det sikkert er tynnet ut/borte litt til da. Holder meg fortsatt til et par-tre små kopper (=ca. et fullt krus). Før drakk jeg 2-4 krus hver dag.

Drakk ikke kaffe i svangerskapet. Helt først fordi jeg hadde hørt det kunne være dumt, deretter fordi jeg bare ikke tålte lukta av kaffe.

:-)

Skrevet

Åh ja!! Hadde ikke klart meg uten..Er så kaffesugen at jeg tror nok jeg drikker litt for mye. Kjøpte meg koffeinfri idag så skal begrense koffeinen til en kopp eller to på morningen.

Skrevet

jeg drikker kaffe med goood samvittighet! og alle leger og jordmødre jeg snakker med sier at det med at man ikke kan drikke noe kaffe isvangerskapet eller når man ammer bare er gammelt virr......... noen barn kan reagere på det men det finner man fort nok ut av og da kan man jo trappe ned... og drikker man med måte.. altså ikke mer enn 3-4 kopper iløpet av en hel dag er ikke det noe problem :) til og med kål og hvitløk og alt mulig annet har gått bra her... jeg prøvde det ut selv isteden for å tro på alt jeg leste.. og det sa de på ullevål at jeg kunne også, for å se hva akkurat MITT barn ikke tålte..... så her går alt ned, men med måte som ellers ilivet:) og både mor og barn er lykkelige :)

Nyt livet og spis det dere vil ;:)

Skrevet

Ah, kaffe!!! Hva skulle en gjøre uten..? ;o) Her går det i cappuchino o.l. Må bare ha til frokost, og når vi ikke har det i hus kommer man jo helt feil i gang med dagen! Drikker ikke særlig mer enn det, men noe kos må en ha! :o)

Skrevet

Uff ja min dårlige vane ;) drikker sjokoladekaffe hver morgen..ikke fordi jeg våkner av det, er kanskje ikke såå mye koffein i de derre posene? men bare fordi jeg synes det er så godt, og riktig gleder meg og koser meg med den koppen! Kjøpte inn koffeinfri te fra helsekosten som jeg prøver å variere med innimellom, den er god den også..men sjokokaffen er best! Merker ikke noe på vesla heller de dagene jeg drikker eller ikke drikker det.

Jeg husker deg også fra 3.tri ;) gratulerer så mye, alt går fint med deg? :)

Skrevet

Jeg drikker et par kopper kaffe om dagen, det ville vært noe av det siste jeg kutta ut hvis mini hadde magesmerter som vi ikke visste grunnen til;)

Skrevet

Hva er det egentlig som er så farlig med kaffe? Jeg drikker minst 3-4 kopper per dag. Så vidt jeg vet reagerer ikke snuppa på det... Hvordan kan de reagere? Vond mage?

Skrevet

Masse kaffe her og! Hadde ikke klart meg uten! :-)

Skrevet

A_K de kan få vondt i magen ja, og også sove dårligere/bli mer våken og urolig, men det merker du fort om du kutter ut noen dager å ser om det blir noen endring :) men en kopp eller to tror jeg mange tåler.

Skrevet

Jeg drikker 2-3 kopper per dag. Hs sa at om jeg drikker det samme som i svngerskapet så tåler han nok det (vant til det). Og gutten min sover godt:-)!

Skrevet

Drikker kaffe helt som vanlig både under graviditet og amming:)

Skrevet

Gratulerer og velkommen etter Lycklig (vi er visst flere som husker deg fra 3. trimester :))! :)

Jeg drikker kaffe, ja, 1-2 kopper per dag. Jeg synes det er skikkelig skikkelig luksus å kunne sette meg ned med en kopp kaffe og slappe av når babyen sover; de dagene jeg ikke rekker det blir jeg gretten... ;) Heldigvis går det stort sett hver dag, og enklere blir det jo eldre hun blir og jo mere rutiner man får. :) Jeg har drukket kaffe helt siden noen dager etter fødsel, og ikke merket noen reaksjoner fra minstemann pga. det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...