Gå til innhold

Serum/syre evt.andre ansiktsprodukter etter en dyprens, kan det gå over i morsmelk og være skadelig for babyen???

Anbefalte innlegg

hei. Skal på ansiktsbehandling med rens etterfulgt av serum og ansiktsmaske. Jeg lurer på om det er noen kjemikalier som kan påvirke melken elr skal jeg droppe ansiktbehandlingen???

Takker for svar på forhånd.

Fortsetter under...

Jeg er ammehjelper og har null kompetanse på ansiktspleie (sånn utover det vanlige, liksom). Men jeg kan ikke tenke meg at det er stoffer i disse hudpleieproduktene som er noe verre for melka enn det du allerede bruker. Det er mye snakk om parabener og hormonhermere i hudpleieprodukter (se blant annet hos gronnhverdag.no), men der er det bruk over tid som er problemet.

Dersom det er så mye av etellerannet i disse ansiktspleieproduktene at de går over i melka og kan være skadelig for barnet, da ville jeg nok vært meget skeptisk til å bruke dem uansett amming... (Melka inneholder stort sett det samme som blodet.)

Dersom du får behandling nedover mot brystet så kan det hende at barnet reagerer på lukta av det etterpå. Litt avhengig av hvor mye parfyrmerte produkter du bruker til vanlig ville jeg bedt hudpleieren være litt forsiktig der. Særlig viktig er det jo i forhold til selve brystet, men om det lukter sterkt så kan det være plagsomt i hele brystpartiet.

Jeg vet det advares mot en del hudpleieprodukter/behandlinger under graviditet. Det er bla. fordi mor og barn deler blodomløp, og konsentrasjonen av stoffene blir den samme i begge. Om barnet drikker melk med littegranne av noe i en enkelt gang blir det veldig fortynnet innen det når barnets blomomløp osv. (Under graviditet er det også andre ting vde slik behandling som kan være ugunstig, bla. massasje, og konkrete urter som i folkemedisinen er brukt for igangsetting av fødsel.)

Merk at jeg som ammehjelper altså kan null og niks om dette. Spør gjerne hudpleieren om det før du starter, men vær obs på at det ikke er sikkert hun har peiling på akkurat dette og kan svare i hytt og pine...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...