Høna08 Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Inspirert av innlegget om hvordan morgenstunden er... Ser at flere skriver at de setter på tv når de står opp og innså plutselig at jeg kanskje er utrolig treig og gammeldags.... Har aldri tenkt tanken engang på at en baby skal ha noe behov for å se på tv, og selv har jeg aldri på tv på dagtid er jo bare dårlig sendinger. Første gang tven slås på her om dagen er klokka seks for barnetv for eldstemann og da slåes den av når det er ferdig. Ellers ser jeg gjerne tv på kveldstid, da er jeg ganske altetende Men jeg er kanskje litt sær? Har dere på tv'en når dere går hjemme? Her går det forresten i radio slik at det ikke skal være så stille, akkurat nå koser jeg meg med Radioresepsjonen
Babyønske �� Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Eldstemann ser på barne-tv om morgenen når han står opp. Når han er reist i barnehagen ser jeg gjerne God morgen Norge, men enkelte dager glemmer jeg det, men sitter ikke i ro og ser, går litt til og fra mens jeg gjør andre ting. Skjer ofte at jeg ikke tenker over at tv'en står på, så den kan gjerne stå på noen timer. Syns det er koselig med radio også, så setter den som oftest på en gang i løpet av dagen. Når eldste er hjemme fra barnehagen vil han gjerne se en film mens jeg lager middag. Han sitter stort sett ikke pal å ser på, men leker og gløtter bort på filmen innimellom. Og ser han barne-tv. Er ikke så nøye på dette med tv jeg da. Eldste får som oftest se det han vil. Kan ikke se det passifiserer så mye som mange vil ha det til.
Gjest Madolyn Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Her er tv'n på hele dagen, på ganske lav lyd Om den ikke er på, så føler jeg meg isolert fra omverdenen, høres sikkert rart ut! Men om jeg er hjemme uten tv'n så føler jeg det blir så stille... Redd for at det skal skje noe uten at jeg får det med meg; både 9/11 i USA og 22/7 her fikk jeg med meg fra sekundet tv-bildene kom. Og Muffin er jo ikke interessert i den uansett, så ser ikke problemet med det Her "ser jeg på" Ungkaren, Hundehviskeren og nyhetskanalen Med "ser på", så mener jeg at jeg får med meg kanskje 20 %, siden jeg alltid gjør 20 ting samtidig
Høna08 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2011 Ja her har vi på barnetv på helgemorgene Takk og pris for de sendingene! Men på hverdagene vil han alltid leke mens jeg fikser frokost og når vi kommer hjem skal han alltid ut å leke med de andre ungene i rekka (er snart tre år) så da gjør han det mens jeg lager middag. Men hvis han er syk, eller det er regnværsdag setter vi gjerne på en film eller setter på barnetv Så selv på forkosttv før, men klarer ikke hun ene dama som er programleder (husker ikke hva hun heter) så måtte slutte å se på, hehe. Sær jeg, jada
Valiana Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Her lar jeg ikke tven stå på "passivt", da jeg ikke har noen interesse av det selv, samt at jeg ser at lille frøken sin oppmerksomhet dras mot skjermen som insekter mot lys... tven blir litt for altoppslukende for henne. (5 1/2 mnd) Så på dagtid er "mitt vindu mot verden" den bærbare pcen - som jeg kikker innom om morgenen når hun er opptatt med å leke på matten, og når hun sover. Når mannen kommer hjem ser vi kanskje litt på Big Bang Theory og Nyhetene. Utrolig nok ble jeg nesten avvent fra tven under svangerskapet. Da var jeg så trøtt at jeg gikk og la meg ni-halv ti, og da forsvant avhengigheten jeg hadde på kveldsserier tidligere :-)
C.L.H85 Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Ja tvn står mye på her, men vesla virker ikke videre oppmerksom på det. Hun er mer opptatt av lekene sine og å "prate" med meg. Er egentlig for å ha litt bakgrunnsstøy for min del... Da å være hjemme alene hele dagen med baby kan bli litt "ensomt";) I den andre tråden så var det vel ikke så mange som sa at babyen satt å så på tv, var det vel?? Bare at den er på. Jeg liker å ha på musikk kanaler også, så vi kan danse litt;) Radio har vi faktisk ikke, men har ønsket meg det til Jul;)) Folk er forskjellige og gjør ting på forskjellige måter. Du er vel ikke sær, men har vel ikke det behovet for skravleboksen. Jeg så ikke mye tv som barn- måtte alltid ut å leke, men har utviklet en brennende interesse for film, tv og bøker. Til tross for min mors iherdige forsøk på å få meg til å like idrett og lagsport;) He he.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Här står tv:en på mycket ofta - men nu när jag går hemma är det ju vuxen tv och inte alla dessa barn program :0) Har alltid likt att ha tv:en som sällskap när jag är ensam - det eller musik. Alla är vi olika
MammanTilMax Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Ja, her står tv`en på stort sett hele dagen... Ser ikke på den men må ha noe lyd i huset.. :)Prøver å bli flinkere til å heller ha på radio, siden mini mann på 3 måneder (i dag faktisk) har begynt å snakke med tven
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Med risk för att bli halshuggd... ja jag ser på Real Housewifes of NY...blir bara hekta av att se på hur dumma 40-50 åringar kan betee sig! Trodde seriöst vi tjejer blev vuxnare med åren! haha
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 Her står tv'n på nesten døgnet rundt. En utrolig dårlig vane!! :-( Setter den på i det vi kommer på stua. Mest for å få lyden, ser ikke på så veldig mye. Hvis jeg ser på noe, så er det evt noe jeg tok opp kvelden før.. går jo ikke noe spennende på dagtid. Har ikke radio, men burde sikkert satt på musikk i stedet. Frøkna her ser ikke på tv. :-)
LilleBjella Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg skrur på TV'en når jeg står opp ja. Ser som regel litt god morgen Norge mens jeg ammer, spiser frokost og leser aviser. Følger gjerne med på Dr. Phil, Oprah, Ellen DeGeneres hvis jeg syns temaene er interessante. Hender jeg prøver å se på ungkaren, men så ender det som regel med at jeg skrur det av fordi jeg blir ille berørt:) Når storebror er hentet i barnehagen, skrur vi ofte på litt barne-TV, slik at jeg får laget middag i fred og ro. Han sover jo ikke på dagen lenger, og jeg tror han syns det er deilig med en halvtime i sofaen, hvor han bare koper litt. Etter middag er det lekestund før barne-TV, men det hender vi dropper barne-TV fordi vi er for opptatt med andre ting også.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Kanskje det var tuppet i ræva jeg trengte for å skru av tv'n? Nå er den i hvert fall av og musikken på :-D
Høna08 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 6. oktober 2011 Hehe, det var ikke sånn ment altså Ser jo at flertallet har på tv store deler av dagen så er vel det som er det mest vanlige Og jeg annså meg selv faktisk som en som så mye på tv for jeg har fort for å slenge meg ned i sofaen når barna er i seng og huset ryddig, men nå fikk jeg jo veldig god samvittighet da!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Alltid vært tv-slave jeg! Trenger kanskje ikke venne frøkna til at tv skal stå på hele tiden (selv om hun ikke ser på akkurat nå). Mannen min skjønner ikke hvorfor den alltid må stå på selv om vi ikke ser på noe. Det første frøkna her gjorde når jeg skrudde av tv'n nettopp var å se anklagende på meg og lage klagelyd (pussig, ettersom hun faktisk ikke ser på!) Men når jeg satte på musikken, da reiste hun seg opp og dansa (holdt seg fast med en hånd i lekegrinda) og gliste. Hehe :-)
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg så mye på tv de første 3 mnd, og da stod det på hele dagen. Men de siste 3 mnd er det sambo som har tatt på tv av og til når han kommer hjem fra jobb, men som oftes tar vi det på når småen har lagt seg. Grunnen til at jeg ikke har på tv på dagtid, er at jeg syns det suger masse energi ut av meg. Merket at jeg er mye mer opplagt når jeg ikke ser på tv om dagen.
Høna08 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #16 Skrevet 6. oktober 2011 Nei, nei, nei, ikke Oprah? Grøss...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 Nei, det gjør den egentlig ikke. Bruker som regel radio som "bakgrunnsstøy" istedet (digger RR!), siden loppa blir litt vel forstyrret og opphengt i TVen om den står på. Men storesøster får se litt tegnefilm stort sett hver dag, som regel en halvtimes tid når det nærmer seg kveld og de begge er ganske slitne og trøtte etter en lang dag:)
Cruella De Vil Skrevet 6. oktober 2011 #18 Skrevet 6. oktober 2011 Nei, men det er nok mest fordi vi bare har TV i kjellerstuen, og jeg ikke oppholder meg der på dagtid sammen med babyen. I stedet har jeg stort sett radioen på hele tiden, hvis ikke føler jeg meg litt isolert og ensom her jeg sitter hjemme mens alle andre er på jobb. Jeg hører også på P3, hehe. Jeg må innrømme at jeg har lyst på TV i stuen oppe også nå, så jeg kan skru på "God morgen Norge" av og til, og få sett Dagsrevyen en gang i blant. Jeg får mase litt mer på kjæresten min så han kan finne en passende TV vi kan kjøpe. Jeg er enig i at det ikke er bra for babyen å se på TV hele tiden, men det er jo bare å sørge for at den er skrudd av endel, eller at man aktiviserer barnet på andre måter.
MBSS Skrevet 6. oktober 2011 #19 Skrevet 6. oktober 2011 Oj, dette overrasket meg. Og jeg føler meg plutselig veldig sær. Her er aldri tv på før lille har lagt seg. Hun er nå straks 8mnd. Når hun har lagt seg koser vi voksne oss gjerne med en tv serie eller to, utover det ser vi ikke på tv og har nå tatt besluttningen om å si opp kanalpakken hos rikstv (vi betalte jo bare for noe vi ikke brukte) Hjemme hos svigers står tv bestandig på og det synes jeg er med på å ødelegge mye av det sosiale, så det vil ikke jeg i mitt hjem (sier ikke at det gjør det i andres hjem, men min samboer blir fort distrahert av tvn...)
magica fra tryll Skrevet 6. oktober 2011 #20 Skrevet 6. oktober 2011 TV er for meg helt unødvendig, så jeg ser så og si ikke på TV. Setter heller på en film til barna som de har lyst til å se. Og noen ganger barne-TV. Synes det meste av barneprogrammer bortsett fra NRK er fryktelig masete, så de kanalene har jeg med vilje takket nei til. Spiller ofte musikk:)
Farrah84 Skrevet 6. oktober 2011 #21 Skrevet 6. oktober 2011 Gutten min på 5 1/2 mnd elsker å se på the voice på tv. Vet ikke helt hvorfor men kanskje på grunn av blandingen av musikk, mye farger og ofte bildebytting Så hvis jeg skal få noe gjort og han er utolmodig setter jeg det på en liten stund, da får jeg litt musikk å høre på også ellers er det ikke så mye tvtitting hos oss, har heller radioen på
1frafør_1påvei Skrevet 6. oktober 2011 #22 Skrevet 6. oktober 2011 Her er TVen sjeldent på unntak nyhetene kl.19 og fredagskveldene går mye i radio og musikk i stedet syns det blir så stille i leiligheten uten noenting på dagtid. Og kaanskje hjelper det småen å forstå forskjellen på natt og dag også
jippijegharfødt Skrevet 6. oktober 2011 #23 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg så en del på tv da sønnen min var nyfødt og sov mye. Nå ser jeg kun på tv etter at barna har lagt seg. Hører på radioen på dagtid. Har en 3-åring som får se litt på tv om morgenen, men det er bare litt inntil pappan/jeg og babyen står opp like etter. Så slår vi på tv halv seks igjen. Har tidligere hatt fri tilgang på tv når det gjelder størstemann. Det var veldig greit før da babyen alltid skulle ammes og sove rett etter at jeg hadde hentet i barnehagen. Brukte Albert Åberg-dvd som barnevakt for å ha kontroll på henne. Men vi merket at hun begynte å bli mer og mer tv-slave og skulle glane på dvd eller tv hele tiden, og hun hadde ikke tid til å komme til middag - skulle raskt tilbake og glane mer. Sint ble hun og når jeg nektet henne. Så nå begrenser vi tv-titting her, og 3-åringen er ikke lenger en slave av tv, men klarer å leke litt selv, og godtar reglene
Billie Jean Skrevet 6. oktober 2011 #24 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har på TV for å få lyd, ikke fordi mini ser på Og så synes jeg det er koselig å se God morgen Norge når han har morgenstrekken sin.
uhhuhher Skrevet 6. oktober 2011 #25 Skrevet 6. oktober 2011 Hos oss står verken TV eller radio på på dagtid, rett og slett fordi jeg er så lei av støyen. Har glodd nok på den boksen i mitt liv. Til gjengjeld sitter jeg klistret til PCen når gutten sover eller når jeg er alene hjemme uten ham. Setter av og til på TVen for å distrahere gutten, feks når jeg skal klippe neglene hans. Simpsons er favoritten hans!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå