Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, vondt å være borte når slikt skjer.. Men holdt motet oppe Hali-kjære. Dette går bra!!! Sitter å ser på tv, men kjenner at jeg ikke er helt tilstede. Signerer Babysyk; Tenker på deg!!

Ganske snodig egentlig, vet såå lite om dere her inne, men bryr meg genuint om dere.

Håper det gir seg i løpet av kvelden, noe jeg regner med at det gjør. Og Hali, som jeg fant i stad; Så lenge du ikke har sterke smerter, er nok alt bare bra med lille spire. <3

Stoor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen blod nå... (neste dobesøk om en halv time).

Har litt menssmerter men ikke sånn vondt - det bobler litt i magen òg

Jeg prøver å så godt jeg kan for å være optimistisk - ser litt lys i tunelen nå. Men jeg håper ikke lyset forsvinner.

Å herregud, jeg så glad for å ha dere - vet seriøs ikke hva jeg hadde gjort uten dere, spesielt så langt vekk fra hjemmet :) Stoooor klem til dere, søte og snille damer!! <3

Krysser fingrene for neste dobesøk!

Skrevet

Blødning i første trimester:

Blødning i første trimester av svangerskapet er forholdsvis vanlig. Hele 20 til 30 prosent av kvinner som føder ved termin, har hatt blødning tidlig i graviditeten og føder friske barn.

Ufarlige blødninger:

* Hormonforandringer i svangerskapet gjør at livmorhalsen blir mer blodfylt og blør lettere. Dette skjer ofte rundt det tidspunktet man skulle hatt neste menstruasjon.

* Forskjellige lokale tilstander i skjeden kan også føre til småblødninger uten smerter. Dette kan være polypper og sår på livmortappen, eller skjedekatarrer. Blødningene påvirker ikke graviditeten.

* Små blodårer kan briste når som helst i løpet av et svangerskap. Det er en vanlig grunn til mange mindre blødninger man ikke finner annen forklaring på.

* Morkaken kan ligge over indre mormunn tidlig i svangerskapet, og en liten irritasjon eller forskyvning av morkaken i forhold til livmoren vil kunne resultere i blødninger. Dette kan for eksempel skje etter samleie og er som regel helt ufarlig.

Alvorlige blødninger:

* Truende abort merkes som blødning fra skjeden og sterke smerter i underlivet.

* En blødning som er kraftigere enn en menstruasjon der man kvitterer slim og fosterprodukter etter å ha hatt rielignende smerter, er som regel en spontanabort.

* En graviditet som sitter utenfor livmoren vil lage småblødninger fulgt av sterke smerter på den ene eller den andre siden i underlivet.

En annen artikkel jeg fant, Hali, som du ser faktisk opp til 30% blør (!)

Og om det er alvorlig som du ser, så har man J..... vondt!

Pust ut snupps. <3

Skrevet

Enig med deg Eplefrø, rart at man bryr seg så mye om "nettvenner" men vi gjør jo det ;-)

Kanskje fordi man ikke unner noen så vondt og vet at man selv hadde vært veldig lei seg.

Skrevet

Ingen blod, ser ut som det har stoppet nå - og menssmertene gradvis forsvinner.. Nå er jeg spent på natta nå :)

Skrevet

Gode nyheter Hali, dette kommer til å gå bra skal du se:)

Eplefrø, super god info du kommer med, det roer meg også:) Håper du får positivt test i morgen:)

Skrevet

Mamma 07; Ja, lærte noe nytt selv også. Ante ikke at det var så mange som blødde, men når man tenker på alt som foregår oppi der, så er det ikke så rart egentlig?

Tester nok ikke i morgen, gidder ikke flere, "Hvaforno?"- tester, det blir ikke test før tidligst tirsdag, så jeg holder liv i bobla vår noen dager til :-)

Babysyk; For å svare deg på det du spurte om tidligere; Sykusene mine har tidligere vært stabile, og ca 29-30 dager. Og nesten på klokkeslettet rikitg. Har hatt kobberspiral en stund etter jeg fikk 1 mann, men den hata jeg så fælt, at den hadde jeg ikke mer enn i 3 mnd, og deretter gikk jeg over på Cerazette, som jeg ikke brukte mer enn i 3 mnd, og som ikke engang inneholder progesteron.Så kroppen min har LITE forsynt hormon skulle man tru.. Alder; 28 :-) Så det var kluss på siden min ja, takk for det. :-)

Jah, jeg vet ikke hva jeg skal tru selv, men jeg tror virkelig ikke jeg klarer å PSYKE på meg så mye vondter..? UVi har jeg hatt før,så det er det ikke, kjennes ikke slik ut. Er mer pressende og stikkende liksom. Sneeeeeeedig.

Vet du, det er ikke annet å gjøre enn å vente å se, ferdi med det, og har faktisk roet meg med det, og deeeilig er det. :-))) Tror jeg stresset litt frem til i dag, siden det var slutten på "uka vår" , og at alle damene forsvant hit og dit, og jeg ble værende. :-) Men Hali holder meg med selskap, så da har jeg det fint inni bobla her jeg. ;-) Håper du også holder deg her en stund til snupp. <3 Tr tatt seg opp no mer?

Skrevet

Da ønsker jeg deg lykke til på Tirsdag eplefrø:)

Hali, håper du får en god natt, krysser fingre for deg:)

Da tar jeg kvelden:)

Skrevet

Jeg håper alt går bra i natt :) Krysser fingrene, og håpe på det beste - det ikke noe annet å gjøre på denne tidspunktet. :)

Men jeg har en fot her inne og en fot på 1.tri - så jeg forsvinner ikke herifra med det samme. Venter på deg Eplefrø ;) hehe..

Hvordan går det med deg, Babysyk85? Er tr i gang for fullt!?

Skrevet

Enda et innlegg fra meg...hehe :)

Men denne gangen vil jeg si god natt! Og ha en fin dag imorgen òg :)

Imorgen skal vi reise hjem, og gjett om jeg gleder meg!

Snakkes imorgen kveld - oppdaterer da, tenker jeg ;)

God natt, mine herlige snupper!!!

Skrevet

Nei, det skal vel litt til å psyke på seg alle de vondtene! Vi får bare vente rolig til tirsdag da! Har du fri til uken?

Mensen har ikke tatt seg opp! Skjønner ingen ting jeg! Istad når jeg sjekket, (ja,vet det er nasty, men måtte bare, er så nysgjerrig!) så var det hvit utflod!!!! Hva er det forno nå??!!?!? Har vondt i eggstokkene, det kommer og går, men ikke på samme måte som menssmerter! Hadde ikke blødningen og spottingen kommet, så hadde jeg vært der du er nå! Men du er gravid, og jeg er ikke det! Bare irriterende lureri dette her.

Så godt å lese at blødningene har gitt seg Hali! Nå ble jeg glad! Sov godt i natt da, håper du klarer det!

Jeg blir her helt til du har fått positiv test eller tr jeg Eplefrø, du må ikke forlate uka vår ;-)

Skrevet

Vil også bare innom og si god natt!

Har vært en superspennende uke dette her! Og så mange positive tester som vi har fått! Håper neste IKM uke jeg kommer i blir like knall som denne, for dette har virkelig vært en god gjeng og følge!

God natt og sov godt snupper. Måtte alle drømme søtt om babyer ;-)!!!

En ekstra tanke til deg Hali, håper alt ordner seg!

Nattaklemmer fra meg!

Skrevet

Da har jeg flyttet en fot inn på IKM 41, og holder andre foten her inne, og håper dere andre gjør det oxo! :-) Igjen, takk for noen herlig uker.

Nattinatt! <3

Skrevet

Hvordan går det med dere Hali, Eplefrø og Babysyk???

Var litt rart å komme på jobb i dag... Følelsen jeg hadde når jeg dro fra jobb på fredag var så utrolig annerledes enn den jeg har nå. Trodde nok ikke at jeg skulles sitte her med tr, men, men.

Det glasset med rødvin smakte skikkelig godt i går! ;)

Sambo skulle egentlig reise bort ved neste EL også, men fikk heldigvis avlyst turen slik at vi kan prøve på ordentlig denne gangen ;) Eller... vet ikke helt om jeg klarer å ha litt sånn tvangs-sex. Får se om iveren gjør at det blir lystbetont allikevel ;)))

Skrevet

God morgen duene mine! :-)

Alt bra her i gården, intet nytt, har ikke testet, av den grunn at jeg er snø-strandet med sommerdekk. :-)

Kjenner en urinveis infeksjon som er på tur, er endel plaget med det, og jeg ventet det egentlig, siden jeg er så tørst. Gadd ikke å drikke så veldig i går, ettersom jeg da er oppe hele natten på do, så da ble det sånn i stede.Får pøse på med vann idag, så blir det vel borte.

Var så kvalm i går når jeg la meg, det likte jeg. :-)

Babysyk; Ja, jeg kan jo være like ekkel å si at jeg har samme utfloden som deg. Hali, du som er gravid, har du det? Kjenner jeg plutelig er litt spent på deg igjen Babysyk.. <3 Tenk om a...? Skal ikke fye på bålet, men det er jo veeeldig rart at du bare spottet og deretter utflod?

Shina: Skjønner godt det var rart å komme på jobb i dag, uten boblen. Men en ny boble er snart på tur. :-) Tvangs-sex, hehe. Joooda, det fungerer. ;-)))

Godt å høre at dere henger her en stund til, LOVE IT!!!

Hali: Hvordan er det med deg i dag!? GOD TUR HJEM!!! Det blir godt det tenker jeg! Skal prøve å liste bilen nedover til Elverum senere i dag jeg også, har da i det minste sluttet å snø.

Stor klem til vidunder damene!

Skrevet

God morgen kjære jenter!

TR har endelig kommet her! Nå tror jeg ikke det er noen vei tilbake. Klarte heldigvis å holde meg unna bobla, så ble ikke skuffet. Godt å være igang på ny runde! Men når begynner syklusen min? Idag eller på lørdag? Det er vel egentlig det samme, har jo ikke helt stabile sykluser uansett, så el kommer når den vil.

Nesten hell i uhell at du er snøfast da Eplefrø, så du ikke får kjøpt flere tester! Gleder meg til du får sterkt positiv test jeg!!!

Jeg henger her med deg, uka er ikke slutt før alle er i mål vet du ;-) Shina har laget ny tråd, men det tar nok litt tid før det blir ordentlig liv der inne.

Shina, for en rar følelse! Du tenkte kanskje at dagen idag var en gravid-dag ;-( Men nå skal vi virkelig legge inn aksjer så spiren sitter!

Hali, god tur hjem! Håper virkelig blødningen har stoppet hos deg!

Ha en fin fin mandag jenter!

Skrevet

Jeg har litt tid å skrive til dere herlige damer før reisen hjemover begynner. :)

For å si det sånn; jeg fikk ikke så mye søvn i natt, så det blir godt å komme hjem. Det har ikke vært noe særlig med blødning i natt heller...yay! Det eneste er at rundt i 1-tiden i natt spottet jeg litt rosa aktig blod blandet med litt slim. Etter det har det ikke vært noe, går på hver time for å sjekke - så langt ingenting.

Ringte legekontoret for å forhøre meg om det; og dame sa at det var vanlig med litt blødning på denne tiden av svangerskapet (4+5). Men at hvis det kom mer blødning, og tillegg med smerter, feber og ubehag så skulle jeg ta kontakt igjen eller eventuelt ringe legevakten hvis det er behov.

Menssmertene har blitt litt mildere òg :)

Så det er ennå håp, vi får se hvordan det på reisen :) Så nå håper jeg på det beste, og ingen mer blødning!!!

Klor deg fast litt spire!! <3

Skrevet

har alle testa ferdig nå??

har enda ikke fått mensen jeg.

Skrevet

Alle har testa, er Eplefrø som er litt i skyggeland enda... Hvor mange dager er du DPO? Har du testet noe med g-test?

*Spent* ;)

Skrevet

hadde ikm på lørdag, testa i mårrest,men negativ svar.

må vente til onsdag før jeg tester igjenn, ellers blir dette fort dyrt.

er kjempe spent ja, vært så fint å klart dette selv, skjer det ikke vet jeg jo det blir prøverør neste mnd, men d koster jo seff

Skrevet

Oppdatering fra meg...

Da var det ikke noe håp lenger her i gården. Jeg har hatt en SA :(

Etter min siste innlegg, begynte jeg blø en time senere - da snakker vi masse blod (ikke rosa aktig, og spotting som igår). Skikelig menstrasjon med klumper (beklager detaljen)!

Så da var det over her for denne gange. Så er det bare å gå over til neste pp, med ikm i uke 45. Får det går bra neste gang :)

Så nå skal jeg virkelig deppe, har ikke fått gjort det har vært i farta til nå - og har blød som en foss!!

Takk for støttet, jenter!! <3

Skrevet

NEI NEI NEI Halisnupp!

Det var leit å høre! Det hadde jeg aldri trodd skulle skje med deg! Vet ikke hva jeg skal si jeg ;-(

Gir deg en stor trøstende klem!

Ja, nå må du bare ta deg tid til å gråte og deppe, det er absolutt lov til å bli lei seg når sånt skjer!

Håper det går bra med deg etter forholdene! Hvis det er noe jeg kan gjøre for deg så er det bare å si ifra! (Kanskje vanskelig gjennom internett, men er her for deg)!

Stor klem fra meg!

Skrevet

Ord ble plutselig så fattige..

Jeg har vondt inni hele meg. Kjære Hali vennen min..

Håper du har god støtte hos deg, og husk at vi er her, om du skulle ha behov for å prate.

Sitter med en bitter smak i munnen, det ved at JEG kanskje er positiv. Men om så er, så er det forferdelig kjipt åå ikke få med deg, babysyk eller Shina videre. Så om det blir IKM uke 45 på meg også, så er det en perfekt erstatning. :-)))))))

Ba mannen kjøpe test til meg i sta, og han kom tilbake med en digital en, så det blir iallefall ikke testing før på onsdag for min del.(den er jo ikke like sensitiv har jeg skjønt.) Og det er null problem å holde seg nå, mye av iveren har roet seg ved at dere ikke sitter på andre siden å venter. :-/ Har en liten følelse av at jeg kan ha vært kjemisk gravid, mtp de halvpositive som ikke blir sterkere.. Håper jeg tar feil. Har bare lyst å vite nå, og er jeg ikke, så kan Tr komme fort som svint, så jeg rekker IKM 45!!

Hali, sender deg en varm og god klem. <3

Skrevet

Ble skikkelig trist jeg.. :-/ Det må være så ubeskrivelig vondt, å ha fått det bekreftet, og lar alle følelsene og lykke gallopere av gårde med sunn fornuft, for så å få det revet ned ut av intet. Da får det jaggu være din tur neste gang. Jeg har sendt min stemme. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...