Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lillemamsi
Skrevet

Jeg klarte ikke vente ( er jo 4 dager over IKM uten tegn til TR).

Så kjøpte meg en test nå og rett hjem....

Gjett hva !!!

Jeg er graviiiiiid !!! Herreguud jeg skal bli 3 barnsmamma!

(om dette går bra)

Føler meg ikke gravid, ingen symptomer, ingen ting ! Men veldig positiv CB på formiddagsurin.

Er ca 10 minutter siden jeg testet så har ikke gått opp for meg enda. Kjære vene, da var det nok meningen at vi skal ha nr 3 !

Hurraaaa!

Ønsker dere skikkelig lykke til med testingen! Og til dere som får negativ test denne perioden...Jeg drakk solvipect hostesaft denne PP.

*strør rundt meg med klemmer til dere og danser forvirra rundt i ring*

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemamsi
Skrevet

***Når skal du teste****

Torsdag

-Babysyk85

Fredag

- Et nytt eplefrø<3

- SolsidenOppNed

- <3Mathias<3

Lørdag

- Maysn<3 Prins<3prøver

- Shina80

Søndag

- Minima

- Snia gutt07,gutt09

- Gogutten 07 + 1MA

- Babysyk85

<3Gravid<3

- Storkebarn

- Klaraklar

- ##Luca##

- Collette

- Hali

- Snia.gutt07, gutt09

- Mamma 07

- Minima

-Lillemamsi

Skrevet

Da er jeg overbevist at jeg er gravid :) Positiv CB test for en time siden - dvs ikke med morgenurin. + at tempen var jo på sitt høyeste idag - så kan ikke tvile mer...hehe. Så nå skal jeg slappe av og nyte det hele - og håpe at alt går bra!

Så nå venter på flere positive tester!! :)

Eplefrø: Jeg har tenkt litt ang. testene du har tatt. De har jo vært negative fram til den du tok igår og den i dag var svak positiv - da tenkte jeg at kanskje du har hatt EL senere?? Eller at du produserer lite hcg til å begynne med??

Skrevet

lillemamsi: Wooohoo, gratulere med spiren!!! :) God nyhet, enda en positiv test - dette ser lovende ut :)

Gjest lillemamsi
Skrevet

Takk Hali ! :)

Gratulerer selv !!!! :-D Du må jo være gravid, uten tvil !

Så gøy at det er så mange som har testet positivt ! Blir jo babyboom dette her.

Har ikke regna ut terminen enda jeg, blir vel midten av juni troo..

Finne terminkalkulator og drømme meg bort :)

Skrevet

Lillemamsi: Gratulerer så masse masse!!!! Jippi!! Heldiggrisen!

Hali: Ja, jeg vet jo at jeg hadde El sent, enten 25-26, så vi får bare håpe at testen på søndag kanskje viser positivt, men kjenner at jeg er i ferd med å skli ut av bobla..Liker det ikke men.. Tante er jo ikke kommet, så vi får bare vente å se.. Vente,vente, vente og VENTE!!!! Håpe,håpe, HÅPE!!!

Gratulerer så veeeldig til deg, jeg visste det. :-)

Pokker asså..

Er jo så rart at den i går formiddag var positiv, og den i dag, med morgesurin var nærmere negativ...? Kanskje spiren var, men ikke er? Beklager negativiteten altså, men jeg tørr liksom ikke håpe så mye mer :-/

Kjente skuffelsen rimelig hardt i dag nemlig, MEN, jeg er så veldig veldig gla på dere andres vegne! Dere fortjener det så veldig!!!!!!

Skrevet

***Når skal du teste****

Fredag

- SolsidenOppNed

- <3Mathias<3

Lørdag

- Maysn<3 Prins<3prøver

- Shina80

Søndag

- Minima

- Gogutten 07 + 1MA

- Babysyk85

- Et nytt eplefrø<3

<3Gravid<3

- Storkebarn

- Klaraklar

- ##Luca##

- Collette

- Hali

- Snia.gutt07, gutt09

- Mamma 07

- Minima

- Lillemamsi

Skrevet

Testen er vel enda mer positiv på søndag skal du se, Eplefrø. ;)

Så inn i boblen med deg - det er fortsatt håp!! Ikke gi opp, kjære Eplefrø!!

Skrevet

Bare en kjapp tur innom og snikleser fra jobb. Må forte meg å skrive så ingen ser meg! Litt skummelt-spennende ;-)

Leste om tester igår, og fant et lite studie:

Minste verdi i en gruppe gravide var (målt på dag 14) 17... i blod. På testen jeg tok igår var det minste den målte, 25, under dette ville den bli negativ. Man måtte faktisk til dag 16 før disse kvinnene hadde over 25 - og dette var i blod, vil tro det går treigere i urin hos disse kvinnene-så dette var jo positiv lesing jenter! Det er enda håp for dem med IKM i helga!

Jeg har gitt opp håpet, dette minner for mye og like før tr dukker opp!

Gratulerer til deg Lillamamsi!

Nå rekker jeg ikke mer, må forte meg ut herfra før noen ser det!

Snakkes senere!

God helg jenter!

Skrevet

Hei alle! MÅ bare jeg :-D. Har vært sååå klar for og ta en test pga to positive el-tester i to dager nå. Og måtte innom apoteket for og kjøpe en ordentlig test...:-). Og tok den hos venninna mi nå, ble litt skuffa først, for var ganske så blenda hvit :-(. Men så begynte jeg og tyde den i lyset på badet og aaante en liten skyggestrek. Skulle få hjelp til og tyde den av venninna mi. Og på vei til stua blir den bare klarer og klarere rosa :-P. Så nå er jeg i ekstase :-D mååå jo være positiv??? Noen som vet hvordan jeg legger ut bilde her så noen fler kan tyde den. Er veldig svak, men er jo bare 12DPO og da :-P. Håpe håpe på at denne stemmer og at spiren sitter denne gang :-D. Lykke uke for mange her inne detta altså ;-)

Skrevet

Ingen som har skravlet. Og jeg som hadde gledet meg til masse nytt sladder!

Har lest igjennom litt bedre nå, gikk rimlig fort gjennom på jobb, dritredd for å bli ferska. Var nesten et par ganger. Aj aj.

Her har spottingen tatt seg opp, så nå er tr neste for meg. Syns det er utrolig kjipt, men om jeg ikke er gravid, passer det veldig bra at den kommer i morgen, i forhold til antatt el og sånn! Da blir det IKM uke 45 på meg! Håper det er flere som havner der hvis det viser seg at dere ikke er gravide! Dette har vært en super gjeng, og det blir nesten ekstra kjipt å ikke være gravid, og "miste" dere som går videre! Men vi andre kommer snart etter.

Shina, tappen kan være enten høy eller lav, hard, men samtidig myk, og tett lukket/plugget igjen = gravid ;-) Jeg ville ventet til i morgen med å teste. Hvis den blir difus i ettermiddag, så er du jo like langt!

Eplefrø, så kjipt med disse testene dine som tuller sånn. Så på bildet nå, og syns den var vansklig!! Det ligger jo blått i hele vinduet, sånn var min igår også, (uten streken), men den fikk hvitere og hvitere bakgrunn etterhvert som tiden gikk Hvordan ble din etter at tiden var gått ut? Ble bakgrunnen hvitere? Tror det beste bare er å vente til søndag, da blir du sikkert klokere. Må være kjipt å være sånn i ingenmannsland. Ikke vite om man skal gråte eller le! Håper du snart finner ut av det!

Skrevet

Spottet så vidt i går, og i dag kom tr...Snufs... Merker jeg ble veldig skuffet nå. Er på dag 28, og bare 10-11 dpo.. Håper bare ikke lutellfasen er for kort. Vi brukte jo et år sist, meg det virker ikke som det skal gå noe ettere denne gangen.. Da går vi inn i 5 pp...

Men er helt utrolig hvor mage positive tester det er kommet her, Gratulerer alle sammen:) Herlig!!!

Vært utrolig moro å være sammen med dere her inne denne måneden:)

Skrevet

Babysyk: snufs.. Trist på dine vegne, men godt at du tar det for det det er. Det ER første pp, og det er jo helt absurd mange som har blitt gravide, hvilket gjør det nesten uvirkelig at ikke vi er det alle man! Men slik er det, det er 20 prosent sjanse hver pp, og denne gruppen overgår jo 50% !! Om jeg ikke er gravid, så gleder jeg meg til en ny pp med deg! <3

Ang testen min, så holdt streken seg veldig lenge faktisk, men den jeg tok i dag ble borte etter en liten stund..Og var myye svakere.. Merkelige greier dette her. Hater det faktisk. Men det er ikke lenge til søndag, og da får vi håpe jeg VET hundre prosent sikkert! Nesten bedre å vit eat man IKKE er det da, enn å være, som du som du sier, i ingenmansland. Tørr ikke ta et glass rødvin engang, slik ting er nå. (høres kanskje alkis ut, men jeg er på besøk hos mamma, og hun hadde kjøpr rødvin til oss i kveld..som jeg frustrert står over...)

Så det var en ny positiv test!? Husker ikke navnet! Men om du ville legge ut bilde, er det letteste kanskje og gå inn på tinypic.com, laste det opp der, og kopiere linken for å legge den ut her. Eneste måten jeg vet om. :-)

Nå skal jeg legge dette på hylla i kveld og i morgen( nesten) og prøve å kose meg litt i helga. God helg jenter!!!

Skrevet

Tok en bitteliten tur nedi kjelleren ;-( Da la jeg meg i badekaret og tok et langt bad! Deilig. Sa til meg selv at, nei, dette gidder jeg ikke mer, nå blir det ikke noe barn, orker ikke dette hver måned! Heldigvis har jeg kommet meg over det nå, og snart klar for ny "arbeidsøkt". (må bare få og bli kvitt tanta først). I morgen skal jeg skrive ned alle symptomene jeg har hatt fra el til tr. Tror det kan hjelpe meg til å ta det litt mer med ro og ikke få så høye forventninger.

Nå tar jeg meg en velfortjent øl ;-) Kjæresten ville ikke ha vin, og jeg orker ikke en hel flaske, så da ble det kald øl. Godt det også syns jeg. Tar en for deg også jeg Eplefrø! Hviilen uke havner du i om det ikke har klaffet? Juli-baby er jo heller ikke så ille da!

Skrevet

Heeeelt sikker på at du ikke er gravid Babysyk? Fått tr? eller bare litt småblødninger?

(Håper det går bra jeg spør, at du ikke blir lei deg igjen?) *Klem*

Skrevet

Nei, går bra at du spør. Hivs ikke får jeg bare pelle meg bort fra dette forumet! Må jo få spørre og grave litt ;-)

Helt sikker kan jeg jo ikke være. Men spottingen har tatt seg opp, og jeg syns tappen kjentes ganske åpen ut. Så feil kan jeg vel ikke ta!? I forhold til symptomer, så føler jeg at dette er prikk likt som rett før forrige tr.

Selvfølgelig kan man være gravid uten symptomer, men jeg føler tr er på vei.

Hvordan er det med deg? Du måå jo bare være gravid! Alt tyder jo på det. Hvis ikke blir jeg sur. Hvor lange sykluser har du igjen?

Klem tilbake!

Skrevet

Babysyk85: Nå ble jeg selv lei meg og skuffa på dine vegner. Skjønner du er enda mer skuffa dersom tr har kommet for fullt. Men vet du hva det har vært kjempe koselig å ha med deg i denne pp, og jeg ønsker deg MASSE lykke til neste pp :) Skal krysse fingrene for deg at det blir juli baby.

Men til dere som nå går videre til neste pp, så anbefaller jeg å tempe på det sterkeste!!! Anbefaller Fertility Friend (gratis) som verktøy. Mest for dere med litt ustabile syklus. Så kan dere se på temp.kurve om dere har hatt EL, og når i syklusen EL befinner seg. Les mer inn på pernille.info og fertilityfriend.com :) Og masse lykke til videre jenter :)

Skrevet

Takk for det Hali!

Har vært morsomt å holdt følge med deg også! Og ikke minst, at det klaffet så fort for deg! Håper du ikke blir lenge alene på 1.tri, vi kommer etter fortere enn du aner!

Lurer litt på noe ang. temping, har vurdert det litt. Er det sånn at man ser ETTER el at man har hatt det, eller kan man se når den er på vei, og holder på å komme? Og graviditet, tempen stiger vel ikke før ganske nærme IKM? Sånn at da vil en test gi samme svaret? Har lest om det, men har liksom ikke blitt klok.

Skrevet

Når jeg begynte å tempe (forrige pp med nr1 etter 3.pp) så var det først og fremst å se om jeg i det hele tatt hadde EL, og evt. når i syklusen.

På temp.kurve kan man egentlig se om EL har vært (ikke om den er på vei eller i gang).

For etter EL stiger tempen pga hormoner:

- lav temp fra tr til EL

- Høy temp. i lutealfasen (mellom el og tr)

Men dersom tempen er fortsatt høy når man nærmerer seg tr, er det et godt tegn på at man er kanskje gravid. En lutealfase på 18 dager med høye temp. og man har fått påvist EL - er man mest sannsynlig gravid.

For min del denne pp så var tempen fortsatt høy på dag 30 (har normalt 33 dager syklus), normalt sett synker den rundt på den dagen. Og idag var den på sitt høyeste; så et godt tegn på at jeg er gravid.

Spør i vei - er ingen ekspert men har litt erfaring innenfor å tempe, men det har hjulpet meg med forrige svangerskap og denne ;)

Skrevet

Skjønner tolkningen din, men klarer liksom ikke helt å gi deg opp altså, håper på deg inntil tr er der for fullt :S Men skjønner du er rimelig sikker på at tr er her nå... *vil ikke*

Er ikke 100% sikker på syklusen min siden jeg aldri har telt den så nøye før og dette er første syklus etter pilleslutt, men er ganske så sikker på at tr har brukt å komme 14 dager eller max 15 dager etter EL. Denne syklusen har faktisk vært 31-32 dager. (hvis jeg hadde fått mens 14-15 dager eller el som vanlig. Fikk siste mens 4. sept og el 20. sept.

Fortsatt ingen tegn til tr her... har hatt noen stikkinger i livmor, men absolutt ingen minidråpe med blod engang. Ingen kvalme i løpet av dagen. Sambo kjøpte dobbelpakke med CB staver i dag, så tester igjen i morgen tidlig ;)))

Skrevet

Takk for svar Hali. Er ganske sikker på at jeg har el, alle gjettingene mine tidliger har vært riktige. Syns det virker litt stress å tempe, våkner til så forskjellig tid gjennom en uke. Men tror jeg kommer til å tempe etterhvert, om det ikke klaffer. Hva var tempen din idag? Kanskje jeg skal tempe og sjekke i morgen og sammenligne med din? Men det er sikkert veldig individuelt da!!

Shina, litt morsomt at jeg har gitt opp meg men ikke du! Skjønner ikke at du klarer å ha troa på meg. Jeg har jo IKM i morgen, så det er jo ingenting som tilsier at jeg er gravid.

Stikningene er sikkert livmoren som strekker seg ;-)

Jeg trodde jeg hadde det igår, for jeg hadde for første gang vondt på venstre side og i midten, men etter negativ test kom jeg vel fram til at det bare var vanlig mageknip.

Blir spennende i morgen da! Da er du 18 dpo, så nå må du jo nærme deg positiv test selv om du produserer litt treigt. I den inofen jeg fant, ville de "tregeste" kvinnene teste positivt på dag 16 - i blod. Du får drikke lite i kveld!

Søt kjæresten din er som kjøpte tester for deg -eller til dere! Jeg spurte kjæresten min om det istad, men så ombestemte jeg meg, for tr kommer jo i morgen. Om ikke tr har kommet 17.30 i morgen, skal jeg vurdere å kjøpe en test og teste på søndag.

Skrevet

Tempen var 37,03 idag - ganske høy. Ja, i begynnelsen er det nok stress med temping, men det går seg til. Jeg stiller klokken kl 06 hver morgen, og måler tempen og legger meg igjen hvis ikke jeg skal opp. Syns det er vanskeligere når jeg har en mini som våkner midt på natta av og til og da må jeg jo opp, så det ødelegger litt men måler uansett kl 06.

Skrevet

Shina: Lykke til i morgen!!! Huff, så nervepirrende det er! Virkelig. Får litt håp når du er i samme situasjon! Kanskje våre kropper er skikkelig treeeege i hcg produksjon bare!? Vi liker å tro det iallfall! Tvi, tvi i morgen! Jeg venter til søndag... :-)

Hali, du er så håpefull, FOR OSS!! Snille deg. :-) Er det ikke godt å være vel overstått? :-) Er mannen happy oxo? Men, du.. Har du fortsatt mens-smerter?

Babysyk: Uansett hva som kommer eller ikke, så vet jeg at du takler det bedre enn de fleste, for et mot du har. :-) Jeg vet faktisk ikke helt hvilken IKM gruppe jeg EVT skulle havne i hvis jeg ikke er gravid. I forhold til at syklusen i såfall er heelt på tur. Sist tr var jo 5 okt. Så det må jeg vel i såfall regne litt på , i forhold til sen egglæsnig. Aner ikke om det liksom er "min greie" eller om det bare var en liten eggløsnings-utskeielse denne pp. Kjenner jeg fortsatt tar avstand fra det. :-) Trapper inn og ut av bobla time etter time. Troode tr kom ista, igjen, og beina til do, masse menssmerter og uflod, men ingen tr... (jippi.)

Gleder meg til nye tester i morgen! Natta damer! <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...