Mamsen<3 Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Ser det står i avisa i dag at gravide er anbefalt å ta influensavaksinen etter svangerskapsuke uke 12. Er selv superskeptisk til å ta vaksine mens jeg går gravid, men lurer på hva dere andre tenker evt hva dere skal gjøre...hvilke komplikasjoner kan det bli for fosteret både det å få vaksine og det å bli syk??? Takk for svar :-)
Nissegutt11 Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 jeg skal ta den 26. oktober. Det menes vel at det er verre for mor og barn om man faktisk får influensa enn å ta vaksinen. Så jeg stoler på legen min som ønsket at jeg skal ta den
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Ikke om jeg så hadde fått betalt for det! Friske folk tåler en influensa bedre enn komplikasjoner etter en vaksine.
nummer 4 er en spire Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 no way , skal ikke ha den. Ikke det at jeg har vaksineskrekk , men tilogmed svogeren min som er lege vil jo ikke ta den fordi det er fullstendig unødvendig. Influensa er noe som går og går over . Vaksine ville jeg aldri tatt i svangerskapet hvis det ikke var snakk om liv og død. For meg er influensa ubehagelig , men ikke livsfarlig siden jeg har ett helt normalt imunforsvar , ingen kjente sykdommer og er normalt frisk ellers.
fairy76 Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Japs, har gjort allerede. Vanligste bivirkningen er vel at du kan få lett feber i et par dager. De fleste har ingen bivirkninger, heller ikke jeg. Valgte å ta den fordi da er babyen også vaksinert når den kommer. Det er ikke noe stas å skulle amme en baby som er tett i nesen, har feber og gråter og ikke kan få nesespray. De anbefaler saltvann og noen hevder sågar at litt morsmelk i nesen kan hjelpe. Jah, særlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå