Gå til innhold

Skal dere ta influensavaksinen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det står i avisa i dag at gravide er anbefalt å ta influensavaksinen etter svangerskapsuke uke 12. Er selv superskeptisk til å ta vaksine mens jeg går gravid, men lurer på hva dere andre tenker evt hva dere skal gjøre...hvilke komplikasjoner kan det bli for fosteret både det å få vaksine og det å bli syk???

Takk for svar :-)

Skrevet

jeg skal ta den 26. oktober. Det menes vel at det er verre for mor og barn om man faktisk får influensa enn å ta vaksinen. Så jeg stoler på legen min som ønsket at jeg skal ta den

Skrevet

Ikke om jeg så hadde fått betalt for det! Friske folk tåler en influensa bedre enn komplikasjoner etter en vaksine.

Skrevet

no way , skal ikke ha den. Ikke det at jeg har vaksineskrekk , men tilogmed svogeren min som er lege vil jo ikke ta den fordi det er fullstendig unødvendig. Influensa er noe som går og går over . Vaksine ville jeg aldri tatt i svangerskapet hvis det ikke var snakk om liv og død. For meg er influensa ubehagelig , men ikke livsfarlig siden jeg har ett helt normalt imunforsvar , ingen kjente sykdommer og er normalt frisk ellers.

Skrevet

Japs, har gjort allerede. Vanligste bivirkningen er vel at du kan få lett feber i et par dager. De fleste har ingen bivirkninger, heller ikke jeg. Valgte å ta den fordi da er babyen også vaksinert når den kommer. Det er ikke noe stas å skulle amme en baby som er tett i nesen, har feber og gråter og ikke kan få nesespray. De anbefaler saltvann og noen hevder sågar at litt morsmelk i nesen kan hjelpe. Jah, særlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...