Gå til innhold

Ofre "alt" for mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en høyere utdanning (høgskole + universitet) som jeg på nåværende tidspunkt ikke får brukt. Dette fordi min mann mer eller mindre nekter å flytte på seg dit hvor jeg kan få meg en jobb. Min mann har en godt betalt jobb (ca 600 000 kr i året) og gode arbeidstider her hvor vi bor nå. Han sier selv at selve jobben ikke er så interessant, men så lenge han tjener godt, så spiller ikke det noen stor rolle. Jeg derimot er av den formening at jobben spiller en stor rolle. Jeg har nå en helt grei jobb, dvs jeg mistrives ikke, men er heller ikke 100% fornøyd..... Jeg utfører helt andre arbeidsoppgaver enn det jeg er utdannet til. Dessuten tjener ikke jeg like godt som jeg ville ha gjort om jeg hadde fått den jobben jeg ønsker.....

Mannen min sin familie bor i nærområdet. De er veldig hyggelige og jeg kommer godt overens med de. Vi har også mange felles venner her.

MIN familie derimot bor ca 100 mil unna, det er vanskelig å komme meg hjem til min familie pga den lange avstanden og dyre flybilletter.

Jeg føler at jeg ofrer "alt" for mannen ved å oppgi mine ønsker om å flytte sørover, hvor jeg kommer i fra. Listet opp føler jeg at jeg mister:

* kontakt med min familie/venner sørpå

* god jobb

* bedre vær

* mer fritidstilbud for barna.

Vi har 3 barn sammen, den eldste har nettopp begynt på skole. Synes det er vanskelig å tenke på at jeg skal bli her resten av livet hvor jeg egentlig ikke ønsker å bo.... :-( Så, hva bør jeg gjøre?? Jeg vet jo at ikke dere kan gi meg et fasit svar, men ønsker bare å lufte hodet litt ;-)

Skrevet

Det høres ihvertfall ut som om din manns ønsker har kommet i første rekke en god stund nå (siden dere har skolebarn). Da er det kanskje på tide at du får brukt dine ressurser litt også. Det virker litt bortkastet å bruke ressurser på en lang utdannelse som man ikke får brukt.