Carina har to små gull Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Gir dere først pupp og deretter grøt??? omvendt??? Eller gir dere grøt og vann til eget måltid. Det gikk greit de første dagene når vi bare skulle gi smaks porsjoner med grøt. Men ammet først. Får ikke i henne puppen ellers da hun er litt vriden. Men har prøvd i noen dager nå og får ikke i henne noe grøt. HUn er mett virker det ut som. SKal jeg prøve å gi grøt uten amming??? Har prøvd neste hvete og ris grøt 4 mnd, den kan gå greit. Banan grøten brekker hun seg av....
jippijegharfødt Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har gitt grøt og vann som eget måltid. Har gjort det sånn med all fast føde. Med førstemann fulgte jeg rådene fra helsesøster om å amme først, men da fikk jeg jo ikke i henne mat etterpå. Derfor gir jeg sønnen min fast føde og vann, og så pupp enten rett etterpå eller litt senere som mellommåltid. Alt etter når han vil ha pupp.
petrine71 Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg gir pupp etter hver soving. Og venter ca 1 time før det blir måltid. Så har jeg god tid til å lage mat. Det har fungert for oss.
Gjest Madolyn Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tilbyr pupp etter grøten. Tenker det er godt med fordøyelsesenzymene i mm til å fordøye grøten for å unngå evt magesmerter Gutten er snart 6 mnd gammel.
LilleBjella Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Vi har bare innført ett måltid med fast føde til nå. Det er kveldsgrøten. Den får han ca en time før han skal legge seg, og da får han ikke pupp først. Da hadde han ikke spist noe. Han får derimot pupp rett før han skal legge seg. Har også gitt litt smaksprøver av ulike grønnsaksmoser, potetmos, most frukt, osv, og da har jeg gitt pupp først. Men når det er på tide å øke mengdene, så tilbyr jeg heller pupp etterpå. Ja, produksjonen går ned, men det er jo også meningen.
Carina har to små gull Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2011 Takk for svar Jeg prøvde meg igjen etter duppen hennes. Ga henne først pupp, ventet 1,5 time å ga grøt. Gikk delvis ned. Havregrøten kom rett ut igjen så da byttet jeg over til banan grøten og den gikk delvis ned. Også la jeg henne til puppen etterpå og det gikk helt fint. Tror nok bare jeg må prøve meg frem. Kanskje jeg må bytte grøtmerke??? Virker ikke som hun er særlig beigeistret for den. Bruker Nestle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå