Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at dette er en "ustabil" pille for mange, og selv blødde jeg i nesten 2 1/2 mnd før det gikk seg til. Holdt ut så lenge fordi jeg ville gi pillene en sjanse, og fordi jeg hadde hørt om andre som blødde så lenge før det ordnet seg. Siden da har jeg knapt hatt mens. Men for over en uke siden fikk jeg mer blødning enn jeg har hatt de siste mnd, og jeg blør enda. Mye, friskt blod. Så det jeg lurer på før jeg kontakter lege, er om andre har hatt det sånn, og at det har gått seg til igjen? Eller bør jeg kutte disse pillene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

En vanlig bivirkning av Cerazette er nettopp blødninger. Men ta en telefon til fastlegen din du, og hør hva h*n mener ;)

Gjest happyfeet<3
Skrevet

Jeg begynte på cerazette for ca 2,5 mnd siden. Først hadde jeg mensen i 2 uker før det gav seg og så begynte det på igjen etter 5 ukers tid uten blødning. Nå har heg hatt mensen i 4 uker; en uke "av", en uke PÅ, en uke "av" og nå den 4. uken PÅ.. Funker hvertfall 100% som prevensjon hvertfall!! Begynner å bli lei nå, så hvis det ikke gir seg nå etter denne uken så slutter jeg på de.. Og da får jeg sikkert jaggu meg mensen igjen da og :D

Skrevet

Jeg hadde også masse uregelmessige blødninger av Cerazette, pluss redusert sexlyst. Effektiv prevensjon ja ;) Tror det tok et år før blødningene stabiliserte seg, og det er en kjent bivirkning: uregelmessige blødninger pleier gi seg etter 3-6 mnd med vanlige p-piller (eller er det andre minipiller?), men det er ikke unormalt at det varer et år med Cerazette. Etter det fungerte de greit, men nedsatt sexlyst gjør at jeg ikke orker bruke dem igjen senere.

Skrevet

Noen som har opplevd å ikke ha blødninger i det hele tatt.? Jeg har kun hatt mensen i en uke et par uker etter jeg startet på pillene. Etter det ingenting. Begynte v 6 ukers kontroll, nå er frøken 5 mnd. Kan det være amming? Eller pillen? Er ikke gravid ! Andre ?

Skrevet

Jeg har gått på cerazette både før jeg ble gravid, og nå etterpå. Begge gangene har jeg mistet mensen helt. Har ikke hatt uregelmessige blødninger heller. Tror dette er ganske normalt også:)

Skrevet

Så bra! Da får jeg krysse fingrene for at mensen ikke kommer tilbake når jeg slutter å amme :)

Skrevet

Jeg likte ikke Cerazette. Legen skrev ut resept da jeg var på 6 ukers kontroll, og jeg begynte på de uten å tenke meg om. Resultatet ble vanvittige humørsvingninger, ingen sexlyst og ingen vektnedgang. Da jeg sluttet bedret alt dette seg. Så jeg vil ikke anbefale Cerazette. (Har investert i en Pearly istedet, og så langt fungerer den utmerket!)

Skrevet

Det er lenge siden jeg startet på Cerazette, men jeg tror jeg hadde lite blødninger i starten, men at det "tok seg opp" etterhvert - altså ble uregelmessig.

Dersom du fullammer så er det i seg selv faktisk mer effektiv prevensjon enn minipiller, så lenge du ikke har fått mensen tilbake. Derfor kan det godt hende at det er amminga som gjør at du ikke har fått mensen tilbake, ikke minipillene. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/101/Amming-som-prevensjon-LAM

Skrevet

Er pearly også en minipille ala Cerazette? Jeg tåler nemlig svært få p piller. Men har gått fint så langt m Cerazette .

Skrevet

Jeg begynte med Cerazette,når mi si var 7 mnd og har enda ikke fått mensen eller noen blødninger. Har heller ikke noen humørsvingninger,så d funker vel forskjellig på folk :P

Skrevet

Pearly er en fruktbarhetscomputer. Den brukes ved at man måler temperaturen hver morgen, og ut i fra dette kan den regne ut om du er fruktbar eller ikke. Da får man et lite rødt lys, og må benytte annen prevensjon som f.eks kondom. Når man ikke er fruktbar, vises et grønt lys. Hvis den brukes riktig, er den 99,3% sikker.

Jeg er kjempefornøyd! Fikk den anbefalt av en venninne som har brukt den i årevis, og også hun er veldig fornøyd! Ingen hormoner, ingen fremmedlegmer!

http://www.pfc.no/article.php?articleID=114&categoryID=123

• 2 uker senere...
Skrevet

hadde mye blødninger og uregelmessig menstruasjon nesten det første halvåret, etter jeg begynte med cerazette. så stabiliserte deg seg, nesten på klokkeslettet. kun med noen få blødninger inn i mellom. etter 6 ukers kontrollen begynte jeg på med cerazette. en del uregelmessige blødninger, ingen menstruasjon de første ukene. Så ingen ting. Er ikke gravid igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...