Eviline Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Huff...er gravid med nr. 3, og har fått flere kommentarer som "oi...du er vel dagsventende" eller "er det virkelig TRE mdn. til du skal føde??" Synes egentlig ikke det er noe stas. Symfyse målene ligger helt innenfor normalen, men jeg har lagt på meg 12kg. allerede, så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Flere som har stooor mage allerede i starten av 3. trimester?
to jenter og ett gull i magen Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 jeg er 28+5 og symfysemål er i toppen av det grønne. men magen er ganske liten. magen kom fort i begynnelsen men nå føler jeg den ikke har vokst på lenge.
strikkedilla Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har sett høygravid ut lenge! Jeg er 28 uker ifølge ul-termin og 30 uker ifølge mens-termin og termin jeg fikk ved 3D-ul, men jeg har vært stor lenge! Har lagt på meg 12-14 kg til nå og bærer helt klart babyen utenpå kroppen. Jeg var svær sist også og la på meg ca 20 kg, men da rant alt av av seg selv. Håper det skjer denne gangen også!!
to jenter og ett gull i magen Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 har forresten gått opp 3-4 kilo så vet ikke om det kan ha noe med saken og gjøre jeg.
nyrestein Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Jepp-jepp, kjenner svææært godt til dette. Er selv nå 34 uker på vei og har hatt en gedigen mage mesteparten av graviditeten. Ligger akkurat rett utenfor det skraverte feltet på helsekortet for gravide... Det jeg har lagt på meg av kilo, ser ut til å ha kommet kun på magen, faktisk. I min første graviditet, fikk jeg kiloene godt plassert over det hele..hehehe..Virkelig god og rund;) Nå er det kun magen som ser ut til å ha vokst, at det er der kiloene er kommet. Det både lege og jordmor sier, er at jeg bærer magen høyt, noe jeg ikke har gjort i mine tidligere graviditeter.. Er ganske så kjipt når folk begynner å si sånt som du nevner her, kjenner meg godt igjen. Blei ofte skikkelig lei meg når jeg kom hjem, og tok til tårene.. Nå ser det ut til at magen har stagnert noe i størrelse, heldgivis. Nå svarer jeg folk som sier slikt at "ja, det er jo faktisk en baby der inne", sånn med den største selvfølge.. og da blir folk litt sånn..."ja, det er jo det, klart det er en baby der inne".. hehe... Hold ut!!
Eviline Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2011 Godt å høre jeg ikke er den eneste i hvertfall Jeg får bite i meg kommentarene enn så lenge, og håpe at mage veksten stagnerer litt etterhvert Er jo ikke så mye jeg får gjort med dette nå uansett...
popstar Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Oh yes!! Er i uke 30 og er gedigen!! Heldigvis er det kun mage og pupper. Har lagt på meg 15 kilo, og de er alle kommet på mage og bryst! Føler at jeg er enorm der, men rompe og lår og armer er fortsatt som normalt!! Ellers syns jeg det er superhærlig å være gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå