kjærevene Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Hvor lenge gjorde dere det, og hvordan gikk det når baby skulle i egen seng? Hvis dere fortsatt gjør det, hvor lenge ser dere for dere at dere skal gjøre det?
april2011mamma Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 hei Vi samsov med lille tulla vår de første 3-4 månedene.... det var ikke noe problem å legge henne i egen seng etter dte.. vi vugget henne i søvn og la henne i sengen sin med kosebamsen... gikk supert:) det hender jeg lar henne sove sammen med oss etter siste mating på natten sånn 3-4 .... bare fordi jeg synes det er så kos:) hun er snart 6 mnd nå
lille frø, mor til to Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Vi samsover og hun er nå 7 uker gammel. Ser for meg at vi gjør det til hun "ruller" ut av senga. Storesøster krabbet da hun var 4-5 mnd så da måtte hun i egen seng. Nyter virkelig samsoving med barnet
-trollemor- Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 vel, jeg føler jeg ikke har noe valg lenger... la lillegutt inn på eget soverom da han var 5,5-6 mnd ca. Og gikk inn å ammet han om natten ca 2 ganger (1 om kvelden før jeg la meg) Men plutselig ble han kjempoeurolig (pga tenner) og ville ikke ha noe fast føde lenger. Så nå orker jeg ikke å gå inn til han å sitte der å amme, når jeg vet at han vil ha mer kort tid etterpå.. så jeg tar han med inn i sengen med oss og han har fri bar hele natten... det er koselig, men han er en supersuttepuppegutt! men jeg nyter det egentlig mest, selv om jeg blir trøtt av all våkningen og han er avogtil litt urolig.. Jeg gjorde det samme med storesøsteren, eget soverom i 5-6 mnd alder og ammet et par ganger om natten og plutselig når hun var 10 mnd ville hun ikke ha mer pupp. Jeg tar egentlig det med lillegutt sånn som det går.. har ingen formening om hvor lenge jeg skal amme han, men håper det ikke blir altfor lenge.. men vi syntes det er veldig kos å ha begge i sengen. storesøster kommer som oftest inn til oss om natten også, kommer tussende med bamse og tutten .-) ingenting er mer kos enn å våkne opp med 2 søte små i sengen .-)
jippijegharfødt Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 For å få nattesøvn begynte jeg å samsove med sønnen min fra han var nyfødt. Gjorde det mer eller mindre til han var 5-6 måneder siden han spiste kl 23-00-tiden og kl 03-04-tiden til da. Da sluttet han med det første nattmåltidet og jeg la han over i egen seng, og samvsov deretter halve natten etter at han våknet for mat. Når jeg la han for kvelden lå jeg ved siden av han i vår seng til han sovnet og løftet han over senere. En periode ved 7-8 måneder begynte han å sove hele natten i egen seng, men så begynte han å våkne igjen. Tok han da over til meg, ammet og samsov halve natten. Nå er han 9 måneder og har begynt å sove hele natten igjen, dvs fra 19.30 til ca 06. Når han legger seg for kvelden ligger jeg fortsatt sammen med han mens han sovner i vår seng med smokk, og løfter han over i egen seng senere. Nå ligger han i egen seng, men kommer til å la han ligge sammen med oss de gangene han våkner. Jeg kommer til å gjøre det sånn så lenge det passer sånn. Har god erfaring fra eldstemann med å ta ting i babyenes tempo og ikke stresse med metoder og diverse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå