dragofly80 Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 3 alternativer, hva synes dere ? Første barnet, så skal ikke "matche" noe annet navn. Selv har jeg en knapp på Mikkel, men er litt usikker på om det høres samisk ut? (som ikke er meninga)
prebs Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Både Mikkel og Kristian er flotte navn. Kanskje en knapp på Kristian. Jeg ville ikke vært usikker på samisk betydning, da Mikkel etter hvert er blitt så vanlig navn også blant ikke-samer.
septemberpiken Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Kristian er det nydeligste guttenavnet som finnes, og ett jeg definitivt ville brukt selv om jeg ikke hadde hatt to ekser som heter det, så min stemme går til Kristian!
namedrop85 Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Mikkel!! Kjempestilig navn Kristian og Lauritz er også fine, men slår ikke Mikkel
(Oktober) Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg kjenner en liten Mikkel, og han er både nydelig, sjarmerende og snill. Gode assosiasjoner altså. Jeg synes det var veldig fint/kult før han ble hetende det, og nå elsker jeg det! Kristian synes jeg er litt kjedelig og Lauritz liker jeg ikke noe særlig. HEIA Mikkel!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Laurits. Syns det er et skikkelig kult navn. Og ikke på langt nær så vanlig som Kristian, hvis det har noe å si. Mener Laurits/z er et undervurdert navn. Kunne fint brukt det sjøl. Mikkel liker jeg ikke, men veit ikke hvorfor. Heia Lauritz!
Andreaa Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Mikkel eller Kristian. Liker begge. Lauris synes jeg rett og slett er stygt, sorry. Mikkel er ikke bare et samisk navn, så det kan du trygt bruke uten at det nødvendigvis høres samisk ut. Synes Mikkel er kjempefint. Kristian er også et fint navn, men hvos jeg skakl velge så blir det Mikkel.
sommertiara Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Tror jeg stemmer for Mikkel. Kristian er egentlig penere, men det er så utrooolig vanlig både på små og store.
inimini Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 MIKKEL=) Syns det er et kjempe fin og stilig navn!! Kunne gjerne brukt det selv hvis jeg fikk en gutt:)
Giss Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg stemmer på Mikkel. Jeg synes det høres mere dansk enn samisk ut - men det er vel brukt i hele skandinavia. Lauritz på andreplass hos meg.
LilleBitteliten Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Heia Kristian! :-) Vakkert og stødig navn!
Miss 84 Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 1. Mikkel (*liker*) 2. Lauritz (*liker*) 3. Kristian (fint, men er litt lei, er så mange som heter det)
Mrs Smith Skrevet 8. oktober 2011 #14 Skrevet 8. oktober 2011 Mikkel er litt Mikkel Rev for meg Lauritz er litt styggpent Kristian er klart penest
prysseluskan Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Tre flotte navn Jeg liker alle tre, men synes Mikkel er finest. Kristian er klassisk (som også kan bety kjedelig..?) og Lauritz er mer spesielt (men kult). Det blir bra uansett hva dere velger. Jeg tenker egentlig på Mikkel som et dansk navn, og ikke så mye samisk.
Nr-3-i-Magen Skrevet 9. oktober 2011 #16 Skrevet 9. oktober 2011 Mikkel er kjempefint - tenker på det selv hvis det blir gutt. Kristian er også fint, Lauritz liker jeg ikke...
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 9. oktober 2011 #17 Skrevet 9. oktober 2011 Lauritz er kult Men ville skrevet Laurits. De to andre liker jeg ikke. Mikkel synes jeg ikke er noe fint, og Kristian er et pent navn, men veldig kjedelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå