Gå til innhold

Kristian, Mikkel eller Lauritz ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 alternativer, hva synes dere ? Første barnet, så skal ikke "matche" noe annet navn. Selv har jeg en knapp på Mikkel, men er litt usikker på om det høres samisk ut? (som ikke er meninga)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Mikkel og Kristian er flotte navn. Kanskje en knapp på Kristian. Jeg ville ikke vært usikker på samisk betydning, da Mikkel etter hvert er blitt så vanlig navn også blant ikke-samer.

Skrevet

Kristian er det nydeligste guttenavnet som finnes, og ett jeg definitivt ville brukt selv om jeg ikke hadde hatt to ekser som heter det, så min stemme går til Kristian! :)

Skrevet

Mikkel!! Kjempestilig navn :)

Kristian og Lauritz er også fine, men slår ikke Mikkel

Skrevet

Jeg kjenner en liten Mikkel, og han er både nydelig, sjarmerende og snill. Gode assosiasjoner altså. Jeg synes det var veldig fint/kult før han ble hetende det, og nå elsker jeg det! :)

Kristian synes jeg er litt kjedelig og Lauritz liker jeg ikke noe særlig. HEIA Mikkel!

Skrevet

Laurits.

Syns det er et skikkelig kult navn. Og ikke på langt nær så vanlig som Kristian, hvis det har noe å si. Mener Laurits/z er et undervurdert navn. Kunne fint brukt det sjøl.

Mikkel liker jeg ikke, men veit ikke hvorfor.

Heia Lauritz!

Skrevet

Mikkel eller Kristian. Liker begge.

Lauris synes jeg rett og slett er stygt, sorry. Mikkel er ikke bare et samisk navn, så det kan du trygt bruke uten at det nødvendigvis høres samisk ut. Synes Mikkel er kjempefint. Kristian er også et fint navn, men hvos jeg skakl velge så blir det Mikkel. :)

Skrevet

Tror jeg stemmer for Mikkel. Kristian er egentlig penere, men det er så utrooolig vanlig både på små og store.

Skrevet

MIKKEL=)

Syns det er et kjempe fin og stilig navn!!

Kunne gjerne brukt det selv hvis jeg fikk en gutt:)

Skrevet

Jeg stemmer på Mikkel.

Jeg synes det høres mere dansk enn samisk ut - men det er vel brukt i hele skandinavia. :)

Lauritz på andreplass hos meg.

Skrevet

Heia Kristian! :-) Vakkert og stødig navn!

Skrevet

1. Mikkel (*liker*)

2. Lauritz (*liker*)

3. Kristian (fint, men er litt lei, er så mange som heter det)

Skrevet

Mikkel er litt Mikkel Rev for meg

Lauritz er litt styggpent

Kristian er klart penest :)

Skrevet

Tre flotte navn :) Jeg liker alle tre, men synes Mikkel er finest. Kristian er klassisk (som også kan bety kjedelig..?) og Lauritz er mer spesielt (men kult). Det blir bra uansett hva dere velger. Jeg tenker egentlig på Mikkel som et dansk navn, og ikke så mye samisk.

Skrevet

Mikkel er kjempefint - tenker på det selv hvis det blir gutt. Kristian er også fint, Lauritz liker jeg ikke...

Skrevet

Lauritz er kult :) Men ville skrevet Laurits.

De to andre liker jeg ikke. Mikkel synes jeg ikke er noe fint, og Kristian er et pent navn, men veldig kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...