Gå til innhold

Hvor ille er det å drikke cola når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om max 2 glassflasker/bokser i uka.

Jeg er 10 uker på vei.

Jeg drikker ikke kaffe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den mengden går det nok sikkert fint- det som anbefales er vel koffein tilsvarende maks 2 kopper kaffe om dagen eller så, og da går det sikkert fint med 2 små flasker i uka. :)

Skrevet

Med det inntaket skal du ikke bekymre deg! Jeg drakk ett glass cola hver dag hele graviditeten, legen sa det ikke var noe problem :)

Skrevet

Det står på helsemyndighetene sine hjemmesider at man kan drikke opptil 1 liter koffeinholdig brus om dagen, dersom man ikke drikker annen koffeinholdig drikke. Så hvis du ikke drikker kafe eller te i tillegg kan du altså drikke veldig mye mer cola enn det du gjør uten at det er noe problem ift koffein-inntaket i alle fall.

Skrevet

Kan fortelle om min litt uvanlige situasjon. Da jeg ble gravid fikk jeg kikk på frukt og sunne ting. Og tenkte derfor jaja hvorfor ikke utnytte denne situasjonen. Jeg var "avhengig" av cola zero, spiste sjokolade så og si hver dag, så jeg tenkte dette var jo bare en fordel. Slutta med dette og begynte å bruke "Splenda" sukkererstatning hvis jeg skulle ha noe over frokostblanding/te e.l. Etter 2 mnd gikk jeg rett i bakken med blodsukker på 2,6, kramper i bena og synsforstyrrelser!! SÅ nå koser jeg meg med cola, sjokkis og det jeg vil. Denne kroppen her funker ikke uten sukker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...