Gå til innhold

Barnehageklær til voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe i barnehage og må gå til anskaffelse av uteklær til meg selv. Regntøy er greit, men hva er best å ha på seg om vinteren når det er snø? Hel dress eller todelt? Eller noe annet? Hva slags sko/støvler bør jeg ha? Æh.. har ikke eid den slags klær siden jeg var liten :P

Skrevet

Hadde ihvertfall kjøpt meg dock boots til beina!

Tåler litt slaps og en del kulde.

"parktantedress" er greit så lenge det ikke blir altfor kaldt (sånn hel blå og svart eller rød og svart). Eneste aberet med dem er at det ikke er lukking nede så man får ikke det tett rundt skoene.

Goretex med ull under er et alternativ. Eventuelt goretex bukse og noe litt mer pustende enn det (som da ikke er vanntett) oventil.

Skrevet

Jeg ville valgt en vintett/vantett variant av bukse og jakke. og gjerne noe som puster. Da har du ytterplagg du kan bruke hele året og heller variere med undertøy og mellomlag. Hel vattert dress er helt håpløst å bevege seg i synes jeg da. den er tung og klumpete og har dårlig passform.

Ha et par sett med ullundertøy samt mellomlag i ull/fleece, så har du klær til alle anledninger!

Du trenger ikke nødvendigvis investere i så dyre ting. det finnes mye fint hos f.eks Stormberg

På bena er gode sko viktig. Gummistøvler er horribelt dersom du skal gå ute store deler av dagen. Goretex sko på høsten og kamik/sorell til vinterbruk fungerer best synes jeg!

Skrevet

anbefaler sterkt halvarsson snøscooterdress til bruk i barnehagen. Gull!!

Skrevet

Tusen takk for tips :)

HI

Skrevet

da jeg jobbet i barnehage brukte jeg snowboardklær, det var tynne jakker og bukser som er vann og vinntette og varierte tøy under etter behov.. hadde også en vattert bukse da det ble mye leking i snøen og ikke bare stå og gå, men engle-laging, snøfigurer, graving osv.. syns også disse heldressene var travel å ha på og de hemmet bevegelsen mye! (derfor jeg ikke bruker vattert dress på min lille 3åring enda)

gled deg, det er kjempegøy! :D

Skrevet

Gode sko som tåler vann er et must! Jeg har noen fjellsko som er supre. Støvler er pyton, kalde og klamme!. Bruker også lag med klær etter 3 lags regelen akkurat som med ungene. Ull innerst, ull eller fleece som mellomlag og yttertøy. som oftest en skalljakke som tåler vann. Oljetøy er greit på veldig våte dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...