Gå til innhold

Beholde eller ikke?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fant i dag ut at jeg er gravid, en svak men tydelig strek nr 2 vistes på testen.. Mange tanker raste gjennom hodet mitt og jeg føler meg helt "tom" nå. For jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre nå...

Jeg har 2 barn fra før å min samboer har 3 fra før. Han er helgepappa til sine mens jeg har mine litt oftere.

Da vi ble sammen for noen mnd siden var vi helt enig i at vi ikke skulle ha noen felles barn, man har pratet og tullet litt med at snart kommer den 6. Han har sagt når han var full at det ikke er slik at han absolutt ikke ønsker å få flere barn, for finner han den rette kan han godt tenke seg en til, men det måtte bli den siste.

Jeg skal fortelle det til han senere i dag, og er veldig redd for hvordan han blir å reagere..

Har vondt i hele kroppen og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har vært på badet flere ganger for å se at det virkelig er 2 streker på testen å det er det..

Noen som har erfaring med mine, dine, våre barn?

Fortsetter under...

Jeg har desverre ingen erfaring med dette, men du skriver at det ikke var slik at han absolutt ikke ønsket flere.. Men hva med deg da?

Du må ikke være redd for å fortelle han det!

På den andre siden så er jeg imot prov.abort. Og tenker at dersom dere ikke ville ha flere, så skulle dere brukt prevansjon!

Og jeg mener helt bestemt at uansett om du velger å beholde dette barnet eller ikke, så kan du få dem til å "tie your tubes" når svangerskapet er ferdig!

Tenk deg at du faktisk har et lite levende vesen i magen, som du faktisk vurderer å ta livet av? Det er ganske groteskt. Jeg vil bare likevel si deg, at jeg dømmer ingen selv om jeg har mine meninger om det i utgangspunktet.

Jeg håper dere velger å beholde barnet, og heller steriliserer deg/han/dere etterpå..

Lykke til :))

Takk for svar :)

Jeg vet ikke selv hva jeg vill. Jeg tenker mye på det praktiske som mange soverom, stor bil osv. Jeg er bare i begynnelsen av 20 årene, ja, jeg begynte tidlig, så tenker også å kutte "bandene" kansje er litt drøyt.. nei, må bare vente noen dager å la det gå inn før jeg bestemmer meg. Vi skal først snakke om det sammen så får vi se hva vi går for. Tar ikke denne avgjørelsen alene og skal heller ikke forhaste meg.

En ting som med en gang kom opp i hodet va fødselen, jeg har fått sinnsykt fødselsangst etter at det tok over 2 døgn med sistemann.. Tidlig og tenke det nå, men ja, jeg tenker altfor mye nå, alt er bare rot..

Ups, bare regnet med du var eldre.. :) Men uansett alder, hvis man absolutt ikke ønsker flere barn, så er det jo et godt alternativ i forhold til abort..

uansett, fødselsangst ja! Den tanken følger jeg fullstendig! Jeg hadde fødselen fra helvette, som endte med hastekeisersnitt uansett, så nå når jeg venter nummer to, så er selvsagt tankene mine også der..

Men i forhold til den angsten så er det hjelp å få.. Jeg, f.eks, kommer til å be om at terskelen for keisersnitt er lavere denne gangen hvis det trekker ut.. Så du bør prate med jordmor om dine ønsker for fødselen.. det trenger ikke bli en dårlig opplevelse.. :)

Lykke til med deres valg :)

Tror vi blir og beholde, vi har ikke bestemt oss for et ja, men har snakket om ting og funnet ut at "problem" er til for å løses :)

Er skikkelig nervøs for det som blir og komme. Jeg jobber 100 % og kommer til og bli spennende og gå med kvalme på jobb :P Får bare håpe jeg ikke begynner og kaste opp eller besvime inne hos pasienter og brukere.

Føler meg skikkeli gravid selv om jeg bare er 4+1, oppblåst, småkvalm og føler at jeg går rart siden jeg kjenner det vokser nede i magen (murringer).. På vei inn i en ny epoke nå, nei, å nei, hva er det jeg har stelt i stand :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...