esperanza84 gravid:) Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Noen som har erfaringer? Vi skal på jakt nå til uken, og jeg har tenkt å ta med hagle. Legen min har ingen meninger om dette, han sier at jeg må bestemme dette selv. Informasjonen jeg finner på nettet er også tvetydig. Skal på ultralyd på fredag, så vil spørre de også, men om noen har erfaringer å dele, så gjør gjerne det:) NB: Har ikke vert på skytebanen, og på jakt vil jeg (om jeg er heldig) avfyre 1, toppen 2 skudd.
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Yes! Jakter så mye jeg bare kan! Særlig fugl, men alt av småvillt. Var på rådyrjakt på termindag forgje svangerskap:-) Noen av gamlekara holdt på å dette i bakken:-) Vi skal på jakt også neste uke. jeg er heller ikkesærlig trigger-happy, så det er ikke mange skuddene som blir avfyrt her heller. Men kan skryte ppå meg en tiur i fryseboksen på første jakthelga:-) Jeg må begrense meg noe, men det er pga bekkeløsning. Tror dette bare er sunnt! Hvorfor er du bekymret? Pga smellet?
esperanza84 gravid:) Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2011 Var egentlig ikke bekymret før alle rundt meg ble bekymret. De tenker på smellet og rekylen. Men siden jeg ikke har vert på skytebanen og skutt MASSE, så tenker jeg at ett el to skudd må gå bra:) Er ikke en erfaren jeger, så ikke sikkert jeg får ett skudd en gang...skulle liksom trene mye før jakten, men har holdt igjen pga lite forskning gjort på om det kan skade hørselen etc. Tiur høres bra ut:) Vi hadde en harepus og 2 ryper i frysen, men de var det nok mannen som hadde æren for. Uheldigvis gikk strømmen og all maten i frysen ble dårlig;( Så vi håper på nytt vilt til fryseren vår på denne jaktturen:) Har du jaktet lenge?
Glaimagen Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg var på jakt nå i helga. 27 uker på vei. Var litt usikker på det der jeg også, så jeg holdt meg til å spasere sammen med mannen, jeg er i veldig fin form så gikk 1 mil hver dag, men må inrømme at den hagle rekylen tok jeg ikke sjangsen på. Tror ikke det er noen farlig, men syns det er så ekkelt når jeg nå kjenner barnet sparke meg ol.. Har merket at han "reagerete" litt en gang jeg var på konsert.. men tror helt ærlig ikke det er farlig, jeg følte bare et ubehag med den rekylen selv, så valgte å være "follower" i år hehe.. Har også jakten i mange år! (rype jakt) GOD JAKT!!
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har jaktet i seks år og syns det er fantastisk moro!! Jeg bommer i veg, men er like glad:-) Og så kommer det litt bonus i fryseboksen innimellom, da. Så kjedelig med ødelagt fryseboks!!! Har opplevd det samme for noen år siden, og det er triste greier når en har trakket rundt i dagevis etter dette kjøttet. Skjønner det der med reaksjoner fra andre. Jeg har møtt noen (særlig eldre menn i familien, og særlig folk som ikke jakter selv) som ikke har noe forståelse for at dette er aktivitet for gravide damer. Særlig i forgje svangerskap møtte jeg en del reaksjoner, nå har de vel bare gitt meg opp... Hehe... Skjønner det med rekylen, men den kommer jo i skulderen, ikke i magen. Jeg har i alle fall ikke merket noe problem. Skjøt orrhøne i åttende mnd forgje svangerskap. Har andre gravide veninner som også jakter, og vi har faktisk ikke snakket om at det skulle være skadelig. Uansett skal man følge egen overbevisning og gjøre det man tror er greit. Viss en ikke føler seg trygg på at dette er greit, er det kanskje best å la være. Det er jo meningen at dette skal være moro. Lykke til! Håper dere får en supertur og en solid dose til fryseren igjen neste uke!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå