Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er så vanskelig jeg, hvor mye kler dere på de små? Prøvde å spørre helsesøster men hun sa det var umulig å svare på da noen er kalde av seg og andre ikke osv.. men når er det vanlig å starte med ullposen i vognen f.eks? Her er det enda 12-14 grader ca så har bare hatt lammeskinn og dyne i vogna..men kjenner jo at det begynner å bli kjøligere ute. Jenta er ca 2 mnd. redd for å kle å¨for mye også. vanskelig!! kjenner i nakken på henne, men vanskelig likevel :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Gutten min på 5 1/2 mnd er som sin pappa; veldig varm av seg og MYE varmere enn meg! Nå bruker ikke jeg barnevogn da gutten hater den, men vi går mye turer ute med angelpack bæresele. Da har gutten body og strømpebukse, lue, votter, tykke fotposer og tynn ulldrakt fra Janus. Vi går jo mage mot mage, så han får jo mye kroppsvarme fra meg. Og han er god og varm. Her er det 10-15 grader stort sett.

Skrevet

Takk for svar :) tenkte nemlig å bruke bæresela i morgen, har merket at hun blir fryktelig varm når jeg går med henne i den men samtidig er det jo ganske kaldt å gå med den i forhold til å ha henne i vogn tenker jeg, men da skal jeg prøve noe ala det du skriver i morgen så får jeg bare kjenne på henne etterhvert. brukte du fotposer når han var mindre også? Lurer på om det holder med gode ullsokker på henne, har noen fotposer som vi har arvet men mulig de er veldig store til henne nå.

Skrevet

Dunposen har jeg ikke begynt med ennå. Det blir for varmt, men jeg har en høst/vår-pose som jeg har begynt å bruke nå. Putter en dyne i den, og da fungerer det fint. Har nettopp gått over til sportsvogn, så da ble det litt "luftig" uten pose. Brukte bag for inntil to dager siden, og da hadde jeg bare dundyne, trekket til vognen og myggnetting (synes nettingen tar av for mye av vinden). Det er vanskelig med påkledning, men jeg forsøker å tenke på hva jeg ville tatt på meg selv dersom jeg skulle ligge ute i vogn i noen timer;-) Det er anderledes å ligge helt i ro, enn å bevege seg - så de må jo ha en del isolasjon. Hvis du bruker ull innerst, er det fint. En tynn fleece utenpå, og deretter dyne bør være ok på denne årstiden.

Skrevet

Takk for råd :) Er stort sett det jeg har brukt å ha,i vogna, strømpebukse, body, utenpådress i fleece eller velur, lue, ullsokker, i dag begynte jeg med votter også for hun putter dem utenfor teppet hele tiden. Over har jeg brukt både ullteppe og dyne og vogntrekket og myggnettingen da..har noen ganger underveis fjernet et teppe hvis det har blitt varmt, Synes bare jeg allerede kler så mye på henne at jeg lurer på hva jeg skal bruke til vinters :P

Har en ullpose som sikkert blir brukt når gradene begynner å gå under 10 tenker jeg. Bruker dere teppe i tillegg til den posen på de kaldeste dagene? Når er det man egentlig ikke kan ta baby ut i det hele tatt? Hvor kaldt?

Skrevet

Ja, jeg bruker ullpledd over dunposen på de kaldeste dagene( i tillegg til lammeskinn under). Jeg tenker at man bør vurdere å holde seg inne når det blir under minus 10. Det er de rådene som blir gitt fra helsemyndighetene også. Små barn bør ikke puste inn veldig kald luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...