Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. Var på sykehuset i går. Fikk konstantert tverrleie. Det hjelper ikke akkurat på fødselsangsten som jeg fikk etter jeg fødte min datter for 14 mnd siden. Jeg skal tilbake på mandag for å lage handlingsplan. Litt ironisk siden jeg har gått til sykehuset jevnlig for å bearbeide første fødsel og lage ønskebrev etc.

Blir vel keisersnitt nå da. Men synes det er sykt ubehagelig å vente i uvisshet over hva som kan skje.Det er lite sannsynelig at at hun vil snu seg med hoidet ned sa legen, men med rumpa er det derimot en liten sjangs for. Dette er min største skrekk. Tenk om de tvinger meg til å føde med rumpa først nå. Etter alt det jeg gikk igjennom sist. De tar deg inn til samtaler i begynnelsen, men når det kommer til stykket bestemmer du likevel ikke over din egen kropp og fødsel. Dette gjør meg forbannet. I går ble jeg livredd. De sa bare at jeg må tenke på barnet og det som er best for det. Jeg satt knust tilbake og skal liksom bare vente til mandag. Jeg som er så redd. Klart jeg vil det beste for barnet. Men blir det en traumatisk fødsel igjen, er det det beste for barnet? Ble litt deprimert sist gang. Trodde jeg skulle dø. Uten at jeg vil gå inn på detaljer.

Går vannet må jeg legge med ned å ringe ambulanse. Ikke lett med en ettåring i hus! Noen med erfaring, trøstende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff! Ingen erfaring overhodet. Må være fryktelig vanskelig for deg, å ikke vite. Det er muligens bedre for barnet å få komme til livet med en mor som ikke har slitt med angst i ukesvis før fødsel? Syns virkelig du burde få innvilget ks, siden du har jobbet med disse tingene gjennom svangerskapet!

Ordner seg nok!

Skrevet

jeg vil tro at når du har vært igjennom den prosessen du har så vil du få keisersnitt. de vil ikke trumfe igjennom vanlig fødsel hvis du sliter med forrige for så kort tid siden. jeg tror uansett at det er viktig at du er sterk i denne situasjonen og står på ditt. forlang keisersnitt el bytt sykehus hvis det er mulig. klart man må tenke på barnet, men du skal leve med deg selv og kroppen din etterpå du også. beste med et planlagt ks enn et haste ks i siste liten! lykke til og stå på!

Skrevet

Det var ingen god beskjed for deg, det skjønner jeg godt. Reagerer litt på at du må vente "helt" til mandag for å lage en handlingsplan. Kroppen din er jo alt nå "fødeklar".

Jeg ville ha tatt kontakt med dem igjen nå eller i morgen- fortalt dem om hvor stor psykisk påkjenning dette er for deg. Vær tydelig på at du skal ha keisernitt om det er du vil.Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne få keisersnitt.

Fordeler og ulemper er det med uansett fødsel, nå er du så langt- om det har vært meg har jeg nok valgt keisersnitt. Derimot er det jo noe du må føle på. Skulle gjerne ha gitt deg trøstende ord- men vanskelig å vite hva som vil trøste. Annet at følge dine dine egne ønsker og tanker- til syvende og sist er det du som skal takle dette og det er din kropp!!

De beste ønsker for deg og ditt valg :)) Klem

Skrevet

Det samme skjedde for meg med første mann og jeg ble satt opp til keisersnitt. Dagen jeg kommer for å få foretatt keisersnitt, viser det seg så at baby har snudd seg til riktig fødeposisjon - så det er IKKE usannsynlig at den kommer på plass innen fødsel.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...