gulda Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Nå sov han 20 min! Han er ikke fornøyd med det, blir sutrete, og må snart sove igjen. Jeg er sååååååå lei akkurat nå!!!
Tired mama Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg også!!! Har nettopp hoppet rundt i stua her med babyen i bæresele for å få han til å sove. Da sov han nesten to timer! Men kan ikke stoppe eller sette meg ned, for da våkner han. Om jeg legger han i seng eller vogn, klarer jeg å få han til å sove maks 20-30 minutter! Har vondt i ryggen, og snart må jeg igjen ta han i bæresela for å sove. Eller, tror kanskje jeg skal ta sjalet denne gangen. Men er så sliten av det!! Håper det blir bedre snart. Han er snart 8 uker. Hvor gammelt er barnet ditt, og hvor sover det på dagen??
Jojo x3 Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Vi har slitt med dagsovingen til mini hele tiden unntatt de første ukene. Nå er han 6mnd og sovingen kan variere alt i fra 20min -1,5 t pr lur. Om natten er det også mye styr så jeg føler at jeg er i min egen lille "uten søvn boble"... Forstår din frustrasjon! Idag var jeg så heldig at han sov 1 time på formiddagen (våken i 3 timer i natt) og siden de andre ungene nå er friske og i barnehage fikk jeg lagt meg nedpå, herlig!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Føler med deg!! Her måtte mini sove alle blundene sine i bæresjalet mitt de første månedene, hvis ikke ble det timesvis med hyling og bare korte 30 min-dupper maks.. Ganske slitsomt etterhvert som hun ble stadig større og tyngre, og jeg ikke lenger kunne sette meg ned litt engang fordi da våknet hun Så da hun ble 4 mnd gammel tok vi en gradvis vogntilvenning, og hun har sovet alle blundene sine der siden (ikke helt uten protester og intens rugging kan jeg si;)
Tired mama Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Prøvde meg nettopp på en liten trilletur med en tydelig trøtt baby. Han hylskreik i vogna til han nesten mistet pusten... :-( Så jeg gikk slukøret hjem igjen med en hulkende baby over skulderen. Satte meg på trappa og ammet han. Sovnet med en gang. Og nå går jeg igjen med han i bæreselen igjen... Jaja, om et par år vil dette bare være fjerne minner!
gulda Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2011 Han er 4,5 måned, og sover stort sett i vogn. Forsøkt litt forskjellig , men ikke funnet oppskriften. Han hadde KISS,men er fin nå -våkner bare alt for tidlig! Stakkars du og ryggen! Det kommer jo lysere tider, mån sååå tungt når det står på!
Jomfruen76 Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Hei. Min baby er 7 mnd. Han har aldri sovet særlig mye om dagen,og glad er jeg for det. Des mindre han sover om dagen,des lengre sover han om natten. Min baby sover ca 45 min på formidagen og mellom 30-60 min på ettermiddagen. Han legges klokken 18.30-19.00 om kvelden og sover til ca 08.00 neste morgen. Har ikke matet babyen om natta siden han var 3 mnd. Babyen får her styre selv hvor mye han vil sove,jeg stresser ikke med å få han til og sove.
Snart mamma <3 Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Ja!!! Går knapt en dag uten at jeg tenker det samme og gjerne feller noen frustrerte tårer samtidig... Livet mitt består for tiden av å få Lillegull på 4 mnd til å sove og være madrass for han når han sover... Sukk. Lykkeli, hvordan tok du vogntilvenning? Har begynt med det samme nå, men kan nok trenge no tips om fremgangsmåte
gulda Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2011 Så bra det funker sånn for deg, jomfruen 76! Min har en skjelden gang sovet et par timer, og virker da så fornøyd og uthvilt! Så det er vel der mye av problemet ligger: han sover tydeligvis ikke lenge nok til vanlig.. (
www.sovehjerte.no Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Åh, kjenner meg så godt igjen i dette! Det er veldig slitsomt å ha det slik. Her er har det også vært et arbeid for å få babyen til å sove de kjente 30 minuttene. Jeg har jobbet hardt med å prøve å forlenge lurene, og ulike ting har godt som å vugge vogna over en hump i det hun holder på å våkne - for å vugge henne tilbake i søvn, jeg har gitt henne pupp for å få henne til å sove videre, jeg har stått å gynget i bæreselen inne for å få henne til å sove lengre osv. Og i ca 40% av tilfellene funket det. Nå har jeg kjøpt meg hengevugge, og den gjør jobben for meg! Takk GUD! Var så møkkalei, drittlei av det styret at jeg bestilte den i et veldig desperat øyeblikk. Nå får hun minst 1 lur på 1,5 time, nesten uten at jeg forlenger (sover i vogn og bæretøy de to andre lurene ute). Bare noen få gyngebevegelser i det hun holder på å våkne og nå sover hun videre! Helt herlig Både hun og jeg trengte det sårt! Hun er 5 mnd om et par dager. Anbefaler dere å skaffe dere en vugge av noe slag hvis babyen liker slike bevegelser!
april2011mamma Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 et lite tips som kanskje fungerer for noen av dere min lille begynte jeg å gi litt fast føde rundt 4,5 mnd .... jeg hadde nok av melk men hun virket så ivrig på å smake så jeg begynte da! og når hun fikk en liten posjon grøt sånn 9.10 tiden sov hun plutselig lenger også... kanskje det er noen av deres også som rett og slett trenger litt fast føde ved siden av? fullammer fordet men nå får hun en posjon grøt til frokost og kvelds ... hun sover godt da!! kan jo være verdt et forsøk? helsesøster sa også at det mange ganger hjalp på barn som sov lite om dagen... og de som sov lite om dagen, sov enten godt om natten eller lite om natten fordi de rett og slett var overtrøtte... ikke så lett å finne ut av alt det de små vil...... stå på!!!! og tenk at det er flere som hver dag sliter med det samme som dere ... klem klem
april2011mamma Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 mente også å si at mange våkner etter nettopp 20-30 minutter fordi de ikke er ordentlig mette.. det gjorde min ihvertfall
zassy☆ Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg blir også brukt som madrass på dagtid Hun sover så godt hvis jeg holder henne, går med henne, bruker bæresela eller går tur med vogn (ikke stillestående vogn vel og merke, kun underveis i turen). Det er slitsomt å måtte bære så mye og ha henne så mye på meg, merker jo at hun blir mye lettere å ha med å gjøre hvis hun får sovet nok og da særlig på formiddagen så jeg går ofte laaange turer med vogna. Men har merket meg at hun når hun er søvnig, og ikke skriker, så sovner hun hvis jeg tar meg en dusj! hehe, setter henne i vippestolen på badet og da sovner hun av bruset fra dusjen, kanskje noe å prøve? Har hørt at mange babyer blir beroliget av susende lyder som dusj, hårføner, støvsuger osv. Men har ikke prøvd å legge henne der når hun skriker for det regner jeg med ikke går, så en overtrøtt unge funker det sikkert ikke på. I natta i vugga sover hun kjempefint da
Skala Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg må innrømme at jeg finner litt trøst i å lese at andre også har det slik :-) Det å få den lille som nå er 6 mnd til å sove - og sove nok er en fulltidsjobb for meg. Akkurat nå er også jeg veldig lei! Nettene går stort sett "fint" her (selv om jeg ammer tre ganger gjennom natten sovner han stort sett greit etter hver amming), men på dagtid finner han ikke roen. Etter å ha jobbet med han i tre kvarter for å få han til å sove, sover han i kanskje 15-20 min. Etter dette er han fornøyd en halvtimes tid, før han igjen blir urolig, sutrete og må bæres rundt fordi han er trøtt, og så er runddansen i gang igjen... De dagene han har fått seg lengre lurer, er blir helt annerledes for både meg og han. Gleder meg til han klarer å finne søvnen selv.
Skala Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Glemte å skrive at jeg de siste dagene i desperasjon har støvsugd ivrig - og det funker faktisk veldig bra ;-) Det virker som han blir helt rolig og søvnig av denne lyden. Men det oppleves jo helt feil og gå til slike tiltak.
Tira Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Vi kontaktet en søvnterapaut som rådet oss til å lage ett "rede" av sammenrullede tepper rundt babyen og pakke inn ungen litt stramt i dyne/pledd eller hva man nå bruker og så i tillegg sørge for å legge en flik av ett eller annet stopp man gjerne har sølt litt morsmelk på/evnt ei t-skjorte man har brukt ett par dager så den lukter mamma ca 2 cm fra nesetippen til babyen (uten å dekke helt slik at de ikke får puste selvfølgelig;) slik at de får litt varm neseluft i retur i ansiktet. Vi prøvde alt det og det funket knall på dagsovinga da vi slet med det. Han gikk fra 15-20 min. til 2 timer! Oh bliss! Vi var så happy. Da det begynte å funke dårligere sa søstera mi at jeg skulle gjøre det samme men sette vogna ved siden av kjøkkenvifta som skulle gå på full guffe. Atter saved! Støy er tingen for øyeblikket, men jammen endrer det seg kjapt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå