Gå til innhold

15 uker på vei, og har så vondt i magen. Er det flere som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke disse "strekke-smertene", det gjør liksom vondt rundt navlen og utover i magen, og om jeg trykker på livmoren er det sårt... Det er sikkert normalt, men det er en fæl følelse. I natt har jeg drømt at babyen har dødd, har våknet av drømmen, og bare ligget og tenkt og tenkt og prøvd å kjenne spark (har kjent spark nesten hver dag siden uke 13 ca, barn nr 2), uten å kjenne det. "Heldigvis" har vi Angelsound i hus, så det første jeg gjorde da jeg sto opp, var å høre etter hjertelyden. Fant lyden med engang og det er noen sterke, flotte hjerteslag inni der, så alt skal være i orden med barnet, men det er likevel skummelt synes jeg....

Er kanskje pga at magen vokser? Har allerede ganske stor mage, man ser fort at jeg er gravid, for å si det sånn;)

Fortsetter under...

Hei jeg er i uke 19 og har hatt samme smerter som du beskriver. Det er nok mest sannsynlig strekkesmerter pga at livmoren vokser. Fikk disse smertene gjerne i situasjoner hvor jeg snudde meg fort. Feks når jeg ligger i senga el på sofa og vrir meg rundt.

I helga fikk jeg magesmerter kombinert med ryggsmerter og hyppige dobesøk. Dette viste seg å være urinveisinfeksjon. Det er viktig å kjenne etter om det er flere symptomer. I ditt tilfelle er det sikkert livmoren som vokser, men det er alltids lurt å en tur til legen om smertene ikke gir seg.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Om det går fra navelen og utover, så spørs det om det ikke er huden som er noe stram over magen nå kanskje. Jeg har noen kg ekstra som man sier, og tengte at siden jeg har børi og fødet barn før, så slapp jeg tanken på noe mer strekkmerker eller smerter ved hud som utvider seg.. Men ånei da, har ømhet og smerte ved navelen, hatt det en stund nå, og nå har jeg fått sånne "fine" lilla streker på magen igjen, blir oppgitt. Men fikk ganske så strammet hud etter fødselen, så kan jo være det som er grunnen.

Eller så kan det også være at det ligger noe tarmer i klem? Det også kjennes som om er rett bak navelen, og da pleier livmora mi å være litt øm å ta på også.

Men føler du deg usikker, så ring jordmor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...