Gå til innhold

Når sa dere "jeg elsker deg"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at alle på min alder tar så lett på det å si "jeg elsker deg", jeg forstår jo det at den følelsen kan komme svært tidlig hos enkelte og svært seint hos andre. Når så dere det til deres partner/tidligere partner?

Jeg har nå vært med min kjæreste i rett over 1 år og jeg har enda ikke sagt det.

Skrevet

Etter to måneder. Alt for raskt, for man kan jo ikke elske en man knapt kjenner. Men i forelskelsens rus er det vel lett å bli revet med ;)

Skrevet

Aldri!

Har sagt det en gang da jeg var 18 år. Tror jeg skremte han skikkelig, han "løp" sin vei noen dager etterpå. Etter det har jeg ikke sagt "jeg elsker deg" til noen...

Skrevet

Til mannen min sa jeg det etter bare noen få uker, men mente det av hele mitt hjerte og gjør det fortsatt. Han kom bare inn i livet mitt og tok hele meg med storm!! Min sjelevenn og hjertevenn :)

Hadde aldri sagt det til noen før jeg sa det til han, så føler ikke jeg var en av de som har sagt det i hytt og pine heller. Kom fra et 6 års langt forhold før vi ble sammen og hadde hatt noen små forhold før det også, men ingen jeg følte for å si det til.

Skrevet

Hvilken alder er "på din alder" da? ;-)

Hos oss var det mannen min som sa det først, etter tre mndr. Ble litt skremt først, for jeg hadde aldri vært i noe ordentlig seriøst forhold og dette var nytt og ukjent. Når jeg fikk tenkt meg litt om og kjente på det, skjønte jeg at jeg faktisk elsket han også :-) Fantastisk følelse!

Nå har vi vært sammen i 8 år, og vi sier det til hverandre nesten daglig.

Skrevet

Etter noen måneder sammen. Han sa det først. Nå etter to år sammen er det nesten bare han som sier det først - jeg svarer selvfølgelig elsker deg tilbake.. Men jeg sier det nesten aldri først.

Skrevet

Etter 4 mnd! Og han sa det først! Var den helga han bestemte at han skulle fri (noe han gjorde nøyaktig ett år etter).

Skrevet

Samboeren sa det veldig fort egentlig, det "datt" ut av han etter at vi hadde vært sammen i 1 månde, men til hans forsvar; vi har kjent hverandre hele livet, og han har vært betatt av meg fra ungdomsskolen av. Jeg sa det vel etter 7 månder sammen.

Er så rart, vi har vokst opp sammen, vært naboer, og beste venner gjennom oppveksten, så flyttet jeg til en annen plass for å gå videregående siste året, når jeg kom hjem igjen møtte jeg han på en fest, og vi klarte ikke motstå hverandre, bare måtte være med han :) Er rart, kjent hverandre i 20 år, før det "plutserlig" er romantikk mellom oss :) Så jeg er sammen med min beste venn, forhenværende nabo og en jeg aldri hadde trodd jeg skulle falle for :)

Skrevet

Hi:

Jeg er 21, så med på min alder mener jeg de rundt 20. I min vennekrets er det flere som har vært og er forlovet. Den første i vennekretsen forlovet seg da hun bare var 15/16. Min beste venninne er nå forlovet med kjæresten sin, bare 5 mnd inn i forholdet. Jeg mener ikke at det er noe galt med det, men jeg syntes det er tidlig, veldig tidlig.

Jeg har kun hatt to forhold, forholdet jeg er i nå er mitt første forhold som jeg virkelig kan se gå noe sted.. men fortsatt er det å si "jeg elsker deg" altfor tidlig for meg, selv nå etter 1 år med verdens herligste fyr.

Skrevet

Mhmm.. det var vel etter 1 mnd. Og han sa det først, og jeg etter han :)

Det var kanskje tidlig, men for oss føltes det helt rett. Nå har vi 3 barn vært sammen i over 5 år og gift i 1 1/2 år. Og vi sier det vær dag til hverandre og kysser hver dag.

Skrevet

I det landet jeg kommer fra, har vi samme uttrykk for "glad i deg" og "elsker deg". Så for meg kommer det med å elske noen naturlig. Og nei, man trenger ikke kjenne den andre i flere år for å kunne elske den personen.

Skrevet

Vi pleide aldri å si det til hverandre. Sa at vi var forferdelig glade i hverandre i stedet.

Den eneste gangen jeg husker at jeg sa det, var da vi fikk vite at han hadde fått uhelbredelig kreft. Kvelden før han døde fikk jeg sagt at heg var fryktelig glad i ham, og han fikk sagt at han var det i meg også.

At man ikke bruker akurat E-ordet betyr ikke at man elsker hverandre noe mindre.

Skrevet

Jeg husker faktisk ikke hvor lenge vi hadde vært sammen, men jeg vet det ikke var tidlig i forholdet. Nå har vi vært sammen i snart 5 år og sier det stort sett hver dag, fikk faktisk nettopp melding fra han der han skrev at han elsket meg mye :)

Skrevet

Jeg og sambo har vært sammen i 6 år, og jeg har aldri sagt til han at jeg elsker han. Vi sier heller aldri at vi er glad i hverandre. Aner ikke hvorfor, har bare blitt sånn:) Vi sa det til hverandre før, at vi var glade i hverandre. Allerede etter to uker sa han at han elsket meg, og det ble litt feil for meg.. Mulig det er det som er grunnen til at vi ikke sier det til hverandre? Jeg vet at han elsker meg over hele sitt hjerte, og jeg gjør det med han også:) Vi er rare...............

Skrevet

Når vi hadde vært sammen i rundt 3mnd, spurte han om han var en jeg kunne elske, svarte da ja. og spurte om jeg var en han kunne elske. han sa ja. og at han elsket meg. husker hjertet mitt hoppet skikkelig. for jeg hadde hatt lyst til og si det til han allerede, men turte ikke.

Skrevet

Jeg hvisket det i øret hans en natt, da hadde vi "holdt på" i 5 mnd, vært sammen i litt over 2.

Beste var når jeg våknet opp dagen etterpå, han lå våken og kikket på meg, kysset meg og sa han elsket meg også.

Sier det fortsatt til hverandre hver kveld, på litt forskjellige måter =)

Skrevet

Det var vel da jenta vår lå på magen min, vi var ikke de som brukte så store ord i starten, det har kommet mer med tiden. Nå sier vi det nesten hver dag, og vi mener det. Slike ord skal ikke komme for lett, da kommer de ikke fra hjertet.

Skrevet

etter bare noen dager.elsker han fortsatt like mye i dag, og vi sier det hver dag til hverandre, nå etter snart 12 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...