Gå til innhold

Dere som er sykemeldte, hvordan får dere dagene til å gå (bortsett fra å sitte her*s*)?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira med trollunge og spire ♥

Er sykemeldt både pga bekkenløsning og hjertebank. I tillegg må jeg ta det rolig pga en skade på livmoren.

Formen varierer litt fra dag til dag, men må innrømme at jeg ikke orker å gjøre stort fysisk. Forsøker å spare opp krefter slik at jeg kan være aktiv sammen med 2-åringen på ettermiddagen og kvelden.

Men.... jeg kjeder meg noe så utrolig!!! Har begynte å sy en julekalender, men den er snart ferdig. Ellers har jeg null peiling (og egentlig interesse!) for håndarbeid. Sitter jo endel på pc`en, men det blir jo også kjedelig i lengden.

Så lurer litt på hva dere andre sykemeldte bedriver tiden med? Skulle så gjerne orket å gjøre noe i huset, gått turer med bikkja og eventuelt shoppet, men da er jeg garantert sengeliggende resten av dagen.

Må innrømme at jeg gleder meg veldig til den lille kommer ut, og jeg kan være aktiv igjen;)

Fortsetter under...

Jeg lager julegaver med bilder av jenta vår. . Kjøper lerret på bil tema. så tar jeg decopagelim på bilder jeg har printet ut på laserprinter med vanelig papir og på lerretet. Derretter lar jeg dette tørke i 24 timer.

Dagen etter tar jeg vann på lerretet og ruller forsiktig av papiret litt etter litt. . Så lar jeg det tørke igjen.

Når det er tørt tar jeg en fuktig klut og tørker av resten av papiret.

Så smører jeg bildene inn med vaselin slik at de blir litt mer i live!

Derretter bruker jeg decopagelim og servietter til å pynte rundt bildet. Blir kjempefint!!!!!

Ellers baker jeg, går turer, rydder i skap, Bestilt kalendergaver.

unner meg en tur til frisør,massør osv...

Heisann

Jeg er ikke sykemeldt, jobber 100% og vel så det, men tenker jeg kunne tipset deg om hva jeg tenker at jeg gjerne skulle hatt tid til å få gjort om jeg bare hadde hatt tid til å få satt meg ned.

Lage album.

Jeg pleier å lage et stort album fra hvert år (lager det i CeWe fotoverden, kan lastes ned fra både japanfoto og fotoknudsen gratis). Dette arbeidet tar minst 1 uke med 100% arbeidsinnsats siden jeg har noe vanvittig med digitale bilder og må gå gjennom alle for å finne de beste, redigere og beskjære dem jeg bestemmer meg for å bruke.

Lage årskalender for 2012 (julegaver)

Samme greie som over, lager dem i CeWe fotoverden og bestiller flere for å gi dem bort i julegave.

Forsøke å lage strikkedukkene til Arne og Carlos.

I fjor ble jeg helt hekta på å lage julekulene til Arne og Carlos, i år vil jeg gjerne få muligheten til å forsøke meg på strikkedukkene deres og kanskje strikke veldig personlige julegaver til slekt og venner.

Den nye boken deres ser du her: http://www.strikkeoppskrift.com/strikkedukker-av-arne-og-carlos

Planlegge barnerom

Foreløpig er "barnerommet" kontor og lagerplass. Skulle gjerne ha satt meg ned og lekt litt med farger, former og innredning for å bestemme hvordan vi kan innrede dette. Morsomt å lage collager, klippe ut fra magasiner og blader.

Strikke babytepper og babytøy

Masser er fine mønstre og gode ideer, men jeg har bare så alt for liten tid.

Og så noe kanskje litt mer "spesielt".

Pønske ut måter å forføre mannen min på, f.eks en spesiell middag, masse levende lys, romantisk musikk, massasje og "privat spa", små overraskelser og masse kos og hygge. Fint å kunne nyte tiden med hverandre før våkenetter og spedbarnsgråt tar til.

Vel det er noe av det jeg kunne tenke meg å finne på om jeg hadde hatt litt mer tid hjemme. Nå er det bare å løpe til jobb igjen.

Jeg er 50% sykemeldt og hjemme en dag i uka, så jeg bruker den dagen til å sove masse! Ellers blir det litt husarbeid, mest klesvask. Sitter en del på nett, men prøver å begrense pc tida, er jo det jeg gjør på jobb også og blir sliten i bekken av å sitte på kontorstol. Det jeg liker aller aller best er å sitte i sofaen og lese en roman! Det blir det garantert lite av når babyen kommer også er det deilig å tenke på noe helt annet enn sin egen hverdag i noen timer. Så det er min anbefaling :)

Kjenner meg igjen i hovedinnlegget. Sykemeldt 100% i to uker her foreløpig pga. hodepine. Mistenker stress i arb. og hormoner i kroppen.

Sover dårlig, bruker mange timer på dagtid til å sove da også.

Men ellers blir det mye nett. Og lage lister.

Handleliste til babyen - utførlig med prissjekk og greier ;), ønskeliste til jul, ønskeliste på vegne av 5 åringen til bursdagen hennes, julegaveliste til andre. Og så begynner det å banke i hodet igjen. Blir nok lei av sofaen om det skal fortsette sånn.

Skulle helst:

-Gått tur

-Shoppet

-Hatt besøk

-Vært på besøk

-Bakt, har maange oppskrifter jeg vil fylle fryseren med

-Vasket rundtomkring

-Sydd ferdig lappeteppe

-Sydd ferdig puter

-Startet å strikke vognteppe

Mulig jeg kan begynne med noe av dette etterhvert, må bare hvile hodet litt først.. Blæh.

Jeg strikker. Og shopper på nett hehe.

Leser litt, ser mye tv. Æsj, mye søppel på tv på dagen assa....

Tar en tur til byen og handler litt, blir skikkelig elendig i formen etterpå, men noen ganger må jeg bare.

Hm.. man kommer inn i en stim etterhvert hvos dagen bare går. Gleder meg til knøttet kommer ut!

Annonse

Jeg er 100% sm pga bekkenløsning og i uke 26 nå, syns det var utrolig kjedelig i begynnelsen, men nå går det bedre=) Har lagd noen "regler" for meg selv, f.eks ikke lov å se på tv på dagtid, ikke lov å legge seg i senga på dagtid..

-rett og slett fordi jeg lett får vondt i hodet av å gjøre ingenting;-) Planlegger alltid en dag i forveien og skriver opp ting jeg skal gjøre dagen etter så jeg alltid har ett eller annet å holde på med, f.eks sortere og rydde i skap og skuffer, klesvask, fysio, akupunktør, handle, besøke venner jeg skjelden ser, lage gode middager til min kjære, lese og strikke m.m også går det nok mye i lister hos meg og;-) Dager jeg har veldig vondt bruker jeg kontorstol på kjøkkenet så jeg triller meg rundt når jeg f.eks baker eller lager middag også legger jeg meg litt innimellom på sofan å strikker for å avlaste. Å kle på seg godt og legge seg ut på en solseng i fine høstværet med bikkjene lekende på plenen er heller ikke så værst=) Enkelte dager kjeder jeg vettet av meg, men da klamrer jeg jeg fast i mammas utsagn om at jeg MÅ slappe av og nyte å være "rugemaskin", ikke mange ganger i livet en kan ligge å kjenne vakre små spark og bevegelser i magen!

Lykke til videre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...