Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag i dag? Er matlei*)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til mat uten løk/brokkoli/blomkål/sterke krydder og som ikke er posemat?

Jeg trenger inspirasjon, maten blir i samme tralten hver dag.

Kom igjen, gi meg din beste middag!

Og tuuusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, kjedelig at babyen reagerer på alle de typiske middagsvarene da...

Vi lager mye thaiinspirert mat, spesielt på fiskefronten, men det er det jo dessverre en del krydder i..

, men her er noen middagsforslag :

*Biffsalat (biffstrimler med diverse digg: - se oppskrift:

http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/biffsalat/)

*Pai, putt oppi det du har lyst på :-)

*Pitabrød med innhold av kjøtt/stekte potetbåter og salat.

*Laks i folie med pesto og pinjekjerner. Serveres med stekt asparges og båndpasta. Enkelt og veldig godt!

Skrevet

Nam, nå fikk jeg vann i munnen! Laksen høres jo helt himmelsk ut!

Skrevet

Vi var og lei middag etter sommeren, men så gikk jeg inn på meny.no for å få lit innspirasjon og der fant jeg denne:

http://meny.no/Alle-hverdagsretter/Fisk/Lakseform-med-potetmoslokk/#mainHeading

Det jeg gjorde litt annerledes var å ta mozerella over potetmosen istedenfor "brødsmulene" ;) Også har vi prøvd med ulik fisk, og like god hver gang! Enkel, lett og kjapp å lage!!!

Håper du finner matlysta igjen :)

Skrevet

Hei Billie Jean,

Her sliter jeg også med inspirasjon, så håper du får mange forslag.

Denne retten elsker jeg, og den er super lettvin :-)

KYLLINGFORM MED PHILADELPHIAOST:

1 grillet kylling

1 beger Philadelphia orginal

1 fløtehus

1 boks mais

1 rød paprika

Salt

Hvit pepper

Revet ost til gratinering

Riv opp kylling, skjær paprika i små biter

Ha kylling, paprika og mais i en ildfast form

Bland inn Philadelphia og fløte, smak til med salt og ha på godt med hvit pepper

Gratineres i ovn - 200 grader på midterste rille i 30 min

Strø på revet ost etter 15 min

Serveres med ris, salat og evt hvitløksbaguetter

Skrevet

Jeg er veldig glad i laks og her er to favoritter :)

Skrell poteter, skjær de i skiver og legg i en ildfast form. Strø med salt og pepper. Legg laksefilèer over (hvitløk og urte-marinert eller sitron-pepper-marinert er ekstra godt, men kan også bare bruke natrurell). Så heller du over Creme Fraiche og setter i ovnen på 180 grader! Et annet alternativ er å bruke Philadelphia med hvitløk og urter i stedet for Creme Fraiche - begge deler er kjeeempegodt!! :D

Vil du at det skal gå enda raskere, kan du bare koke potetene i stedet for å hade i ovnen. Men det er helt klart best med ovnsbakte poteter ;)

Gjest Madolyn
Skrevet

Fiskeboller eller ostesnitzler <3 Tilbehør kan være poteter, og revne gulrøtter m/rosiner og litt balsamico oppi. Enkelt, billig og godt :)

Ellers er jo kyllingwok utrulig godt, eller dillmarinert laks som du legger i folie og baker i ovnen, gjerne med gresk salat til (kan jo droppe rødløk), mmm...

......

Sulten jeg nå :P

Skrevet

Min nyeste yndlingsrett er Qesedillas (eller hvordan det skrives)

Jeg bruker kyllingkjøttdeig, steker den med 1-2 ts tacokrydder, hvitløk og fersk ingefær ev litt grønnsaker (litt paprika feks). Så smører jeg hvitløkssmøreost (eller narurell) på tortillas og legger litt revet ost på halve, litt kjøttdeigblanding og igjen litt revet ost. Bretter i to og steker i tørr panne. Alt ettersom hvor tykke du vil ha de rekker en pakkekyllingkjøttdeig til 3-6 stk.

Server gjerne med en enkel salat, rømme og hjemmelaget guacamole

Middag på 15 min!

nam!

Gjest Madolyn
Skrevet

helene0: mmmmm!!! :D dette skal lages i morgen kveld!

Skrevet

Fisk soppa med massa snadder i!

Brukar fuska lite och köpa påse soppa som jag spritar upp. Bergens fiskesuppe är knall. Så byt ut lite vatten med matflöte. Tillsätt en burk fisk bullar, reker och purre...eller kanske inte purre då..haha.

Det är knall gott och super enkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...