kleika Skrevet 4. oktober 2011 #1 Del Skrevet 4. oktober 2011 hei allesammen venter barn nr 3 med nr 2 var jeg innlagt 2 gange med tidlige rier og fikk riestoppende drop, jeg var inne første gang omkring uke 23, jeg klarte å holde på ham til 3 dage før termin, men hadde åpning på 3 cm i den sidste delen av svangerskapet og måtte holde sengen. nå er jeg 22+4 og sitter her igjen hadde sterke kynnere imorges og nå igjen til aften sist var det vanskeligt og få dem til å tro meg på sykehuset og jeg var inne mere end de 2 gange hvor det var rier fordi det er så vanskeligt å vite om det bare er sterke kynnere eller startende rier, jeg vet jo godt hvad riktige rier er ,men er er redd hvis jeg venter så længe da er det jo for sent å stoppe fødslen. jeg hadde sterke kynnere føltes som mens smerter jeg måtte puste igjennom i ca 2 timer imorges,de var ikke hyppige men var ret etter jeg sto op så jeg hadde ikke vært i aktivitet nå er det jo kveld og jeg er sliten og har hatt flere kynnere i løpet av dagen, men nå er de hyppigere og vondere og jeg føler litt jeg må puste igjennom dem jeg har hatt dem i ca 3-4 timer og jeg har kun sittet foran pcen uaktiv noen med erfaring er dette bare sterke kynnere ? flere der har det på samme måte? ps jeg er allerede 100 prosent sykemeldt pga vanskelig bekkenløsning så er ikke den mest aktive person for tiden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143645163-r%C3%A5dvild-kynneretidlige-rier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til prins 2012 Skrevet 5. oktober 2011 #2 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har ikke så mye erfaring, men jeg var utfor det samme selv på mandag. Var da 27+3, så var litt lengre på vei enn deg men jeg er førstegangs og ante ikke helt hva dette var. Jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme inn på en sjekk. Der ble hjertelyd og rier målt og jordmor kjente på magen hver gang jeg fikk en sammentrekning. Jeg fikk innvendig ul for å sjekke om livmorhalsen var kortere og evnt åpen og utvendig ul for å sjekke om babyen hadde det bra. Hos meg var det heldigvis bare falske rier og endte ikke med innleggelse, men jeg ble veldig beroliget av å være der og få svar. Fikk beskjed om å ta det enda mer med ro enn jeg allerede gjør (er 100% sykemeldt fra før, så er ikke mye aktiv) og de anbefalte at jeg var sykemeldt ut svangerskapet. Så jeg ville absolutt ringt føden for en sjekk. Er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143645163-r%C3%A5dvild-kynneretidlige-rier/#findComment-143645747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blinkimom Skrevet 5. oktober 2011 #3 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg ville absolutt ha reist inn til en sjekk. De vil nok ta deg alvorlig siden det var sånn sist. Jeg er mye plaget med kynnere, men aldri sånn at jeg må puste meg gjennom dem... Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143645163-r%C3%A5dvild-kynneretidlige-rier/#findComment-143645963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kleika Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 5. oktober 2011 hei igjen takker for alle svar fikk heldigvis sove i nat,men merkede tydligt kynnere nå jeg våknet i løbet av natten, det ser heldigvis ut som om det er overstått fo nå men tar den med ro idag og ser blir det likedan idag kommer jeg til å ringe for en sikkerhetsskyld Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143645163-r%C3%A5dvild-kynneretidlige-rier/#findComment-143646117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KCJ Skrevet 7. oktober 2011 #5 Del Skrevet 7. oktober 2011 Er 19 uker... For et par dager siden trodde jeg at jeg skulle føde! Aldri vært gravid før eller hatt dette ringte legevakten å fikk beskjed om å ta meg en paracet for ikke noe kunne gjøres neste dag noe bedre men jeg lå rett ut å dro til legen... Hun trodde jeg var engstelig og sa hun ikke viste hva d var dro på legevakt på kvelden å fikk beskjed om at d ikke var noe å gjøre enn soffan i 3 dager..., jeg var ikke engstelig men nå er jeg det litt følte meg dum av å gå til lege men mine kynnere til tross for bare 19 uker er helt reelle å varte 2 timer på d værste (((( følte meg ikke tatt seriøst i det hele tatt hva gjør man da liksom? Bare venter???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143645163-r%C3%A5dvild-kynneretidlige-rier/#findComment-143656478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanna1976 Skrevet 8. oktober 2011 #6 Del Skrevet 8. oktober 2011 Huff, det er forferdelig når leger ikke tar slikt alvorlig. Har vært veldig plaget med kynnere i begge svangerskap, i uke 20 denne gang. Da de satt seg seg kronisk dro jeg til legen min, som mente jeg trengte å ta det med ro et par dager. Det hjalp ikke, heldigvis kom jeg meg til jordmor som beordret en ukes total hvile og kun 50 % arbeidskapasitet etter dette. Det hjalp for meg. Du trenger mao å snakke med rett person som tar deg alvorlig, jeg ville ha ringt på helsestasjonen på mandag og fått en time hos jordmor. Sikkert mange leger som er flinke med dette, men de aller fleste har bare sporadisk kontakt med gravide, mens jordmødrene kun driver med dette. Lykke til uansett hva du gjør:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143645163-r%C3%A5dvild-kynneretidlige-rier/#findComment-143656908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doodlita Skrevet 8. oktober 2011 #7 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg opplevde sterke og regelmessige rier rundt uke 17. De verste var sånn at jeg måtte puste meg gjennom dem, også fikk jeg vondt i korsryggen også - ikke bare magen som stramma seg. Dette pågikk i 5-6 dager, men jeg kunne hele tiden roe ned intensiteten gjennom hva jeg gjorde. Jeg var nesten bare sengeliggende/sofasliter, da kynnerne var noe mindre intense da, og når de ble verre tok jeg meg et bad - det hjalp. Gynekologen som jeg var på kontroll til sa at dersom man kan gjøre noe for å påvirke dem så er det kynnere og ikke rier. Jeg var som noen over her på kontroll, fikk invendig ul for å sjekke livmorhalsen + utvendig for å sjekke babyen. Alt var heldigvis fint. Jeg ble likevel 100 % sykemeldt ut svangerskapet og fikk beskjed om å ta det helt med ro hjemme også - de neste to ukene skulle jeg ikke gjøre noe som framkalte kynnere. For meg var dette spesielt husarbeid og bilkjøring + alt som involverer bøying. Etter ca en uke var disse sterke kynnerne borte - jeg har fortsatt kynnere hver dag, men de kommer ikke igjen og igjen og de blir heller ikke sterkere for hver som kommer slik de gjorde i denne perioden. Og derfor gjør jeg gradvis mer og mer her hjemme - men jeg kommer ikke å gå tilbake til jobb i dette svangerskapet. Mitt beste tips til deg er at hvis du er bekymret, så få en sjekk. For bekymringen i seg selv kan faktisk forsterke kynnerne. Da vil du også få noen gode råd spesielt til deg. Med din historie, vil de nok ta imot deg ganske raskt vil jeg tro. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143645163-r%C3%A5dvild-kynneretidlige-rier/#findComment-143658582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå