BabyMama<3 Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Pga svært mange uheldig årsaker kan jeg ikke amme. Derfor må jeg gi mme på flaske. Men det er så vanskelig å vite hvor mye som er for lite og hvor mye som er for mye? Noen som kan fortelle meg hvor mye dere gir? Jeg gir alt mellom 60 og 100 ml til min på 4 og en halv uke, alt avhengig av hvor sulten hun er. Vanskelig med flaskemating i grunn:)
Tauriel Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 mi drakk vel ca 150ml da hun var rundt den alderen. nå er hun oppe på 2dl og grøt 2 gang pr. dag pga hun krever så mye mat. (skulle lage velling men så kom noen og sa det der er jo grøt jo... ups) Det jeg har erfart er at det varierer fra unge til unge og måltid til måltid, og det som er viktigst er at ungen blir mett og fornøyd
kokosyklus Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Bare følg anvisningen på pakken. På Collett (som vi bruker) står det 120 ml vann til barn på 3-4 uker. Om hun ikke orker alt er helt greit i starten. Når man øker etter anvinsningen på pakken har jeg erfart at det tar noen dager før basse klarer å spise alt sammen. Det kan og gi litt mer gulping i noen dager før magen venner seg til det. Sist ventet jeg med å øke til han øket selv, det skjedde i løpet av noen dager. Lykke til!
kokosyklus Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Hvis du har ammet til nå og evt hatt liten produksjon er nok magesekken litt mindre enn pakkeanvisningen, så når hun er mett er det helt greit, men anbefaler deg å blande samme dose hver gang slik at hun får tilbud om mer når hun trenger det:)
kosemamma<3 Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Man skal jo alltid lage mer i flaska enn det man ca "vet" at barnet spiser. Om babyen fortsatt et sulten etter at flaska er tømt, så må du jo lage opp på nytt. Så da er det vel bedre å måtte kaste 20 ml.. Gutten min er 4 uker gammel og jeg lager opp 150 ml i flaska. Det pleier å holde.
astroem Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Min gutt er 5 uker, og han spiser 70 - 100 ml NAN. Jeg lager bestandig 105ml, og er bestandig en litn skvett igjen når han er mett..
Håpefull77 Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Se hva som står på pakken om antall måltider og mengde ut i fra alderen på baby. Om baby spiser flere måltider om dagen enn det som står på pakken så ville jeg fordelt total mengde på de måltidene hun vil ha, slik at total menge ikke overstiger anbefalt. Ikke gi maks mengde pr måltid dersom hun ligger høyt på pecentilene. Det heter seg at mme barn også er selvregulerende. Men min er veldig glupsk og spiser for mye mme. Så vi må nå begrense og ta pauser slik at hun skal kjenne at hun er mett. Prøv å vei henne innemellom og se hvordan hun ligger i forhold til der hun skal være. Pass på å ikke gi for mye eller for lite. Og prøv å ha 3-4 timer mellom måltidene om du kan det. Vi kan ikke det. Vi må nå begrense datteren vår, og det er vanskelig, så jeg ville prøvd med gode vaner til å begynne med.
BabyMama<3 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2011 Hun spiser mer enn seks ganger om dagen, men ca hver tredje time. Av og til oftere og sv og til med større mellomrom. Når du tar pause, fjerner du flasken da og raper henne? Prøver med pause her også, fungerer i grunn fint det :-) Tusen takk for alle svar. Det er ikke lett å være førstegangs mamma;)
Håpefull77 Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Ja, fjern flasken og få til en rap. Da slipper du litt gulping også om barnet gjør det mye. Det er overhode ikke lett å være førstegangsmamma, og i hvertfall ikke faskemamma:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå