Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva spiser deres 8-mnd gamle babyer??

Lillegull spiser:

07.30-08.00 : 200 ml MME

11.00-12.00: 1 brødskive m banan el leverpostei og 200 ml MME

15,00-16.00: 1/2 glass me fruktyoghurt og 200 ml MME

17.30-18.00: grøt m/ banan el.

19.00-19.30: 200 ml MME

Er dette mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble 9 mnd denne uka, men spiser det samme nå som da han var 8 mnd.

09 brødskive, 150 ml mme

13 ett middagsglass, vann, fruktmos

17 en stooor porsjon grøt, 90 ml mme, fruktmos

19.30 velling 220 ml

Skrevet

Tulla her får pupp når hun våkner i 7 tiden (aner jo ikke hvor mye hun drikker/spiser, men hun tar godt for seg da hun ikke får pupp på natta lenger. Etter det:

Ca 7:30 - 1 skive med banan, leverpostei, makrell i tomat.. etc

Ca 11:00 - Pupp og 1 glass med frukt youghurt

Ca 14:00 - Pupp og middagsglass

En eller annen gang i mellom her får hun litt kavring/eller frukt og kose seg med.

Ca 17:30 - Pupp og 1,5 dl grøt

18:30-19:00 - Nattapupp

Hun får pupp innimellom når hun vil ha, og som regel alltid før hun skal sove :)

Slenger på et lite spm når vi er i gang:

Er det bare meg som reagerer på at mange har 4t mellom måltidene Synes det er lenge. Er lenge for meg også det synes jeg. Og bare 4 måltid til dagen? Er ikke det lite? Når jeg tenker meg om har det bare blitt sånn at jeg tenker hun må få noe etter 3t. Ikke alltid hun sutrer. Men sutring er vel tegn på at hun er VELDIG sulten, er det ikke? Men så er vi jo alle ulike da. Bare undrer meg jeg - ingen kritikk på noe vis :)

Skrevet

Glemte å skrive at hun alltid drikker vann til fast føde også :)

Skrevet

Vi har gitt 4 måltider siden han var 5/6 mnd, da fikk han et måltid på natta også. Han mates etter klokka og gråter aldri fordi han er sulten... Synes vi gir ganske likt med mat, bare at jeg gir fruktmos til måltidet og ikke som et mellommåltid også gir du pupp til kvelds mens jeg gir velling... Jeg synes vi har en bra rutine og her trives vi med få og store måltider ;)

Skrevet

Ja jeg er igrunn litt misunnelig på dere som har fast rutine på dette. Får det aldri helt til å gå opp pga hun sover så forskjellig. Har aldri prøvd å latt det gå 4t mellom. Vi gir ganske likt med fast føde ja, men jeg gir en god del pupp utenom dette også :) Men hun er nok litt småspist også tror jeg. Ikke alltid hun spiser alt.

Skrevet
;) ja, her kan vi gjøre en rekke ting mellom måltidene, deilig å feks dra på handletur uten å måtte ta med mat. Han sover oftest en gang om dagen i tolvtida, og hvis han trenger en dupp til blir det før han mates kl 17. Også spises alt opp, men jeg har aldri prøvd å gi mer enn ett middagsglass feks. Idag har han vært aleine med pappa, og da har de glemt å spise grøt... Så da ble det 3 måltider og muligens en flaske til natta... Han har liggi litt over gjennomsnitt på vekt, men etter at han begynte krabbe har han blitt litt slankere og veier 10 kg nå, så vi sulter han ikke altså...
Skrevet

07.00 100 ml mme (Drakk en stund 200 ml, men vil ikke ha så mye lenger)

08.00 Grøt av 1 1/2 dl vann og vann i kopp

12.00 1 brødskive med pålegg, litt frukt (ofte banan) og vann i kopp

15.30 Middagsglass og vann i kopp

18.30 Grøt av 1 1/2 dl vann og vann i kopp

Helt melkenekt utenom morgenmelken. Sover 2 lurer.

Skrevet

Her får mini:

ca. 08.30: 1 porsjon grøt og 50-100 ml mme (lager 150, men hun drikker ikke mer)

ca. 12.00: 2/3 porsjon grøt med frukt eller brødskive og 50-100 ml mme

ca. 15.00(-16.00) middagsglass og vann

18.-18.30: 1 stor porsjon grøt og 50-100 ml mme

(hmmm, ser ikke dette litt lite ut?)

Hun får vann som tørstedrikk og frukt i nett eller mos innimellom

Her er det også veldig cirkatider siden vi ikke klarer å få rutiner på sovingen. Rene melkemåltider nekter hun nå, vil kun ha melk til grøt. Prøver å få klemt inn ett måltid til, men det er ikke mye populært.

Det var så mye enklere når hun våknet i 6-7-tiden og fikk melk og så sovnet igjen, da hadde vi faste rutiner på maten. Men syns egentlig at hver gang vi kommer inn i en rutine så forandrer hun på det...

Skrevet

Kan jo variere fra dag til dag, men sånn ser vel de fleste dagen ut hos oss:)

0900: prøver med litt grøt, er litt lei, tilbyr da brødskive + fruktmos.

1100: tilbyr ei flaske mme, alt fra 90-170 ml.

1200: ei brødskive + fruktmos el. frukt

1530: tilbyr middagsmat, men er litt lei så vi finner andre varianter. Kald grøt på glass, avokado, banan, mme......

1800: tilbyr kveldsgrøt, blir noen ganger brødskive istedenfor.

1900: mme, alt fra 100-170 ml

Drikker annen drikke til hvert måltid, er ikke glad i vann så får usukret juice. må ta kampen med å få han til og like vann......

Skrevet

Alt er ca tider, men noe lignende dette.

07.00: Grøt av 100 ml, og vann til å drikke.

07.30: 170 ml mme

11.30:1/2 brødskive og fruktmos, vann å drikke. Har gitt litt mme etter måltidet, men drikker veldig lite eller ingen ting..

15.00: 2/3 middagsglass + vann

18.00: Grøt av 100 ml, + vann å drikke

18.45: 200 ml mme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...