Gå til innhold

Våkner like etter sovnet - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på ti måneder våkner hver eneste kveld, mellom en halvtime og en time etter hun har sovna. Hun bæsjer og raper og alt før hun legger seg, og spiser og drikker ikke noe annet enn ellers på dagen, uten at hun reagerer på noe.

Når hun våkner, er det fryktelig vanskelig å få henne til å sovne igjen, og jeg syns det er helt forferdelig å høre på gråten hennes.

Hva kan det være?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at hun kanskje sliter med overgangen mellom dyp søvn og lettere søvn, som gjerne inntreffer 30-50 minutter etter legging. Vi sliter med det samme her, men så lenge hun ikke har sovet for mye på dagen så får jeg henne greit videre i søvnen ved å stryke henne litt på ryggen, evt bysse litt, tar et par minutter bare.

Men på dager hvor hun legges før hun har rukket å bli skikkelig trøtt blir det gjerne verre, og det kan bli mye hyl og skrik før hun tilslutt sovner igjen. Så mitt råd er å se på dagsøvnen; når er siste blund før legging osv..

Skrevet

sånn holdt vi på i to mnd, fra 8-10mnd, før vi skjønte at hun trengte litt påfyll av mat.. Mme på flaske!

Da ble kveldene helt gode igjen:)

Nå er hun snart 10,5mnd, og vi klarer å få i henne både grøt og melk på kvelden sånn at vi slipper disse oppvåkningene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...