Gå til innhold

Hvordan lage velling?

Anbefalte innlegg

Gjest summerbee
Skrevet

Er det grøt og MME? Min sønn er 10 mnd og drikker NAN 3 morgen og kveld. Han sovner rundt 7, men våkner i 4-5 tiden og et sulten. Han sovner alltid etter mat til 6-7 så klager ikke. Men det hadde jo vært bedre om han sov til 6-7 uten mat og heller sto opp da. Blir han lengre mett med velling? Er det like ok med hjemmelaget velling som den man kjøper? Han bruker nr 3 på tuten nå, må vel gå over til nr 4 med velling?

Videoannonse
Annonse
Gjest happyfeet<3
Skrevet

Hei.

Ja jeg lagde velling av mme og litt grøt. Begynte å gi det til frøkna når hun var 3,5 mnd på kvelden. Brukte maisgrøt (som er fra 4 mnd), startet med en ts og økte på til 1,5 ss i ca 180 ml mme.

Tror ikke de selger velling i norge, men i sverige ser jeg det er flere her som sier at de har det.

Hvis det er avent flasker det er snakk om så heter den velling-smokken "variable flow" 3+ tror jeg det står på den.. smokken har 3 "innstillinger", dvs ettersom man snur på smokken blir hullet større når ungen suger.. vanskelig å forklare, men du skjønner det når du ser smokken:)

Skrevet

Tenker at du kanskje burde bruke nan2 hvis du gir melk som eget måltid, nan3 er mer som en tørstedrikk til et måltid. Vi har brukt velling siden han var 3 1/2 mnd. Jeg blanda alltid med mme og brukte en skje mindre grøtpulver enn mme. Du kan jo også lage det bare med grøt og vann. Nå bruker jeg svensk velling. Velling har alltid fungert strålende her hos oss, gir det rett før han skal sove. Han er 9 mnd.

Skrevet

Ursäkta att jag frågar men har aldrig hört om att man kan laga välling själv..? Min erfarenhet är att vi köper det i sverige :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...