Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei:)

jente på 27år, vert sammen med sambo i snart 6år:)prøvd å bli gravide i 3år uten hell. prøvene viser desverre ingen sædceller. men, jeg er ikke kommet til bunns med det, for jeg får det ikke til å stemme.

andre i samme båt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Bør vel egentlig ikke si velkommen til dette forumet; da strengt tatt ingen har lyst til å være her.

Ville bare si at jeg håper du bare er en snartur innom og fortsetter på 1.trimester-forumet fortere enn svint.

Vi forsøkte i 3 år også uten hell, men hos oss fantes det ingen forklaring på infertilitet. Syntes nesten det var verre å ikke ha noen "grunn". Spiren satt imidlertid på første IVF-forsøk og jeg er nå i uke 28. Så mirakler skjer...

Dere kan vel ta flere tester?

Han kan fremdeles produsere sædceller selv om ingen er levende på en vanlig sædprøve. Da kan de hente ut direkte fra "fabrikken" med en nål. Har dere forsøkt det?

Ønsker deg i allefall lykke til!

Skrevet

han har tatt sånn biopsi, ut av bitestikkel, og di har tatt vevs prøve, ingenting fant di:(

men er i kontakt med purvis i oslo, og skal sende en sæd prøve i posten til han i morgen. di hadde vist nok en annen måte å undersøke di på!?!

for di fant 1død sædcelle i første prøven som han tok litt før jul, så at det ikke er tegn til produksjon nå, syns både jeg å våres gyn her ikke stemte helt overens.

plages også veldi med å få ordentli kontakt med tromsø, så føler oss avvist etter vi fikk resultatet, å det etter min mening virker veldig userriøst.

håper på et mirakel, mer enn noe annet, å kroppen min oppfører seg gravid hver mnd. nå sist jeg skulle ha mens var den 1uke sein, masse tegn på graviditet, men negativ test.

virkelig en stor påkjenning dette.

Skrevet

Min mann har og vært hos purvis og han er dyktig. Men når det er sagt så har alle legene forskjellige meninger om ting. Det jeg liker med purvis er at han prøver gjerne ALT! Noen ting kan være longshot, men fader og, det er verdt et forsøk. Btw, sykehus kan avslå søknad om ass befruktning, men her må du bare presse på!

Ang fest; sorry, jeg hadde ikke gjort det. Jeg hadde uttak idag og følte meg helt ok(vurderte t.o.m å dra på jobb) men ble litt pjusk på ettermiddagen. Samtidig håper jeg at du gjennomfører, det er så fryktelig trist når alt blir snudd opp ned pga dette og man mister den "normale" hverdagen!

Skrevet

Ha ha, fest- svaret var til et annet innlegg. Blitt sent, så nå surrer jeg

Skrevet

Hei poca,

Takk for tilbakemelding. Tror vi vurderer og vente en ekstra syklus. Vil heller ha et realt forsøk uten stressende omstendigheter i stedet for å presse alt sammen i samme måned bare fordi vi er utålmodige etter å ha venta så lenge.

Skrevet

ja har hørt han er dyktig, litt vanskelig syns jeg når vi bor i nord norge å all komunikasjon foregår via tlf. men han ville gjerne ha en sæd prøve via post, bare for å se om der var noe, levende eller dødt. så er spent.

har ringt tromsø hver dag i 14dager i hvert fall. kommet gjennom ja, men ikke til legen som kan svare på det vi vil spørre om. kan man tenne på alle plugger da? har sagt til di at vi føler oss avvist, å da sa hun dama i andre enden, at det forstår jeg godt, ehm, ja men hvorfor gjør dere ikke noe med det da?

men er heldivis kommet i kontakt med medicus, di er dyyyyre, men virker som di tar bedre vare på pasientene. vet ikke hvor ellers vi skal henvende oss?!

Skrevet

Hei!

Tenkte bare å si at jeg anbefaler Medicus på det varmeste. Om dere har mulighet til å bruke de pengene kommer dere vertfall til å oppleve å bli tatt på alvor og bli møtt av positivte, oppmuntrende mennesker hele vegen. De er alltid tilgjengelige på telefon, og gjør det de kan for å legge ting til rette for dere. Det har betydd veldig mye for oss, vi valgte dem i stedet for offentlig forsøk, fordi vi hadde samme opplevelse som dere at vi ikke kom i kontakt med det offentlige sykehust (ikke Tromsø, men samme opplevelse).

Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

Hei, vi gikk også privat , mest fordi vi ikke orket å vente. Og det er jeg glad for, fordi man har så mange første gangen og alt er nytt. Hvis vi må gjennom et forsøk til, så blir det nok offentlig pga økonomi, men da føler jeg at det blir lettere siden vi har gjort det før og har fått svar på det meste som jeg lurer på.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...