Gå til innhold

ang amming av 9mnd jente som BITER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har 4tenner oppe, og tre nede, og hun biter meg til blods. Får store sår/sprekker som virkelig spriker, som oftest så blir de litt betente - men smører med bacimycin salve som inneholder litt antibiotika, så da går det fort over. Men sårene bruker jo litt tid på å gro, og det gjør voooondt å amme.

Har prøvd å rope ut når hun biter, uten annen affekt enn at vesla strigråter, og nekter å ta puppen mer før neste måltid. Hun har holdt på slik lenge nå, og ser liksom ikke for meg at hun kommer til å slutte med det første.......... tips ? ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å die (med korrekt sugetak) og bite samtidig. Derfor kan det være lurt å følge veldig nøye med på når hun suger+svelger, og koble henne fra straks hun ser ut til å være ferdig. Hun er såpass stor at hun skjønner at hun må ta tak på ny om hun vil ha mer melk. Du kan evt forsøke å legge henne til igjen, men ikke la henne ligge og "kosesuge".

Dersom hun biter så er det ikke lurt å rope. Mange barn synes det er hysterisk morsomt og vil gjerne at mamma lager så artig lyd en gang til, mens andre (som din jente) blir redde. Gjør minst mulig nummer ut av det, men fortell for all del barnet at det ikke skal bite, for da blir det ikke mere mat. Du trenger ikke amme mer etter at hun har bitt, eller du kan gjøre ett forsøk til på å legge henne til dersom du mener hun burde være mer sulten. Men følg nøye med på at hun faktisk dier skikkelig.

En annen ting jeg vet har fungert for mange (meg selv inkludert) er å trekke barnet MOT brystet når det biter. Hold det der til det slipper bitetaket for å få puste.... forklar hvorfor du gjorde dette. Det føles kanskje teit å være så pedagogisk, men de skjønner ofte ganske mye :)

Se også http://ammehjelpen.no/artikkel/21/Biting

Skrevet

Jeg fikk tips om å holde henne for nesa om hu begynte å bite. Da slapp hu med en gang, og det blei mindre og mindre av det. Så kan det jo hende at hu kanskje begynner å bli lei puppen..? Jenta mi blei mindre og mindre interessert i pupp rundt den alderen, og nå får hu bare om morran før vi står opp. Da er det ingen biting i det hele tatt.... hu er straks 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...