Carina har to små gull Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 SKal ikke klage på at snuppa sover for lite her i gården. Toalt siden vi sto opp i morges har hun vært oppe i ca 3 timer.. Men hun sovna seint igår da det bare ble tull med sovinga igår da vi var på kontroll med henne igår og hun ble vekt flere ganger. Vel.. hun sovnet klokken 22 igår og sov til 08 idag inkl en amming. Var trøtt litt over 09 og sovnet momentant da og sov til 11.45. Klokken 13 var hun stup trøtt igjen og har sovet siden. La henne sove så masse eller vekke??? HUn er ikke syk eller noe og er i strålende humør når hun er våken.
A_K Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Veldig pussig at du skriver dette, for slik har min lille frøken vært i dag også også litt i går, men i dag vil hun virkelig bare sove, og er ikke så veldig sulten. Men blid som en sol og virker ikke syk... Kan det være at de trenger slike dager nå som de utvikler seg og vokser så fort? Jenta mi er også straks 5 mnd.
A_K Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg tror forresten det bare er å la de sove, de trenger det sikkert:)
april2011mamma Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 sånn har min lille vært de siste to dagene også> sover mer enn vanlig og hun er bare oppe 1-2 timer før hun er stuptrøtt..... men ellers er hun blid og fornøyd:) kanskje det bare er utviklingsprang som gjør det? hehe .. helsesøster sa til oss at så lenge de er våkne litt imellom og er fornøyde er det bare å sove, så sant de får i seg mat osv... det gir seg sikkert om noen dager tipper jeg.. Morsomt å vite at andre også har det sånn nå da da er de ttydligvis normalt!
Marsbaby2018 Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Sånn kan det være her også, altså mye soving på dagtid. Men det er veldig forskjellig fra dag til dag, ut fra hva vi gjør på, om vi er hjemme eller ute. Det har egentlig vært sånn lenge, ikke bare noen dager. Han er veldig blid og fornøyd når han er våken, spiser godt, men viser tegn til at han er trøtt og da "må" det soves, hvis ikke blir det gråt Så da sover han når han vil sove! ) Men ja, det blir fort mer enn 2 ganger daglig på totalt 3 timer... ofte 4 ganger for dagen også... I går sovnet han ca 16:30 (etter middag), sov til 18:30, spiste grøt/ammet og ville sove igjen kl 19:30 og da sovnet han "for natten" (ammet igjen kl 01:00 og 06:30) så kl 07:00 var det morgen! Og nå har han sovet fra ca 08:15-09:00, fikk grøt/litt amming og så ble han "sutrete" og ville i vognen igjen kl 09:45 og der ligger han enda og sover godt... Så det blir ikke så mye tid til leking og aktivisering, siden det er så mye soving. Kan liksom ikke hive oss på gulvet rett etter ett måltid heller ;-) Spennende å høre om andre som har babyer som sover mye også, ikke bare de som sover lite Blir jo litt bekymret for at noe er "gale" innimellom, siden malen er 2 ganger for dagen på tilsammen 3 timer :-/
Marsbaby2018 Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Forresten, dersom jeg vekker han når han sover, blir han bare "sutrete" og jeg må legge han i vognen igjen og vente til han våkner av seg selv og er da nesten alltid smilende og bli når han våkner igjen Så nei, jeg vekker ikke lenger
Gjest Madolyn Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Du er dere var på 5 mnd kontroll; fikk bebisen vaksiner da? Normalt at de sover mye de nærmeste dagene etter dette Til og med Muffin her slo til med 4 timer søvn på dagtid mot normale 1,5-2 t
Marsbaby2018 Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Ja Madolyn, men det er jo "lenge" siden og da reagerte han bare med å være LITT utilpass dagen derpå, nesten så vi ikke ville tenkt på det dersom det ikke var for at vi var obs på en reaksjon pga vaksine ;-) Tror, etter å ha lest litt, at sånn er det bare! ) Det er så mange forskjellige hverdager, ikke en er lik jo ;-) Er vel bare på tide å slutte fred med seg selv og godta at livet har endret seg nå, endret seg mye! Til det positive altså ) Hva så om han sover 1 eller 2 timer, så lenge han har det bra og er frisk?! Eller hva så om venner eller familie må vente litt på oss med små babyer? Eller kanskje vi tilogmed er tidlig ute, bare for å være på den sikre siden? ;-) Kanskje på tide at vi lærer oss selv å leve litt mer på sparket, enn å tenke så mye på å endre barna?! Jada, prøver å overbevise meg selv her, men tror kanskje det funker :-P For det hjelper faktisk å lese at det ikke er noen fasit, selv om det er utover det som er "normalen" er det likevel normalt :-) Er selvsagt helt enig i at faste leggerutiner og tider er viktig for stabilitet og trygghet, men resten tror jeg vi får ta som det kommer og kose oss! ) Mulig jeg falt litt utenfor nå, men ble litt revet med og er så glad for at gutten vår er en frisk og glad gutt!! <3<3<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå